Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Alfa 156 ombytningsmotor

Profil slettet

Profil slettet

23-10-2007 kl. 09:41

Skal man holde sig fra en Alfa 156 der har fået skiftet motor eller er det kun en god ting??? Håber der er nogle med nogle gode meninger

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

23-10-2007 kl. 10:20

Nej men det skal jeg så ikke rigtig kunne sige.. Det er fordi jeg har tænkt på at købe en, men der er mange der har fået skiftet motor, om det er fordi den har fået lidt tobak mens den var kold eller fordi den har kørt uden olie, det ved jeg ikke, men bare at der er skiftet motor..
Men der skulle ikke være mange flere børnesygedomme ved de første modeller så, eller+??

Profil slettet

Profil slettet

23-10-2007 kl. 10:46

Ok men du mener ikke det er noget jeg skal bekymre mig om??

Profil slettet

Profil slettet

23-10-2007 kl. 12:35

Ok kanon godt svar:) Jeg har hørt det er dyrt at få skiftet tandrem på sådan en. HVa står det i?? Hva kostet det??

Profil slettet

Profil slettet

26-10-2007 kl. 22:43

de har det med at blive kørt tør for olie fordi folk ikke er opmærksomme og så er der bøvl med knastforstillerne

hvis du er en fattig mand så hold dig fra en 156, den bliver dyr at holde i god stand

Morten Risby Hansen

Morten Risby Hansen
bruger siden
08-02-2006

26-10-2007 kl. 22:47

Jeg har også en kammerat der lige har skiftet motor i en med ca. 150tkm på tælleren pga. et defekt hovedleje. Jeg tror desværre ikke, det er usædvanligt. Det er en super fed bil, som kører rigtig godt, men (undskyld mig) det er en kendt sag Alfaer er lidt sårbare. Jeg ville ikke lade mig afskrække af en ombytningsmotor, hvis ellers alt fungerer. Få evt. FDM eller Applus til at kigge den igennem, det normalt penge givet rigtig godt ud, hvis man er i tvivl. Alternativt kan du prøve at få handlet prisen 10-15 kilo ned og så leve med risikoen for, at den står af igen...

Det jeg ville være mest bekymret for er rust. Hvis den ikke har fået supplerende rustbeskyttelse inden for de første 5 år, kan du være sikker på, at der er rust i undervognen.

Hvis du vil have en "value for money" bil og gå med livrem og seler, så køb en Corolla el. Avensis :-) Men det er s* for kedeligt...

Mikkel Lund

Mikkel Lund
bruger siden
29-12-2005

16-11-2007 kl. 08:22

De første 156'ere nærmer sig de 10 år, så det er jo ikke en ny bil længere - så alle betragtninger om rust og reparationer gælder jo ret generelt for alle gamle biler.

Find et velholdt eksemplar og glæd dig så over at reservedelene fås til FIAT priser. En gammel japser koster boksen i stumper og så skal du se på den og køre i den hver dag - det er livet altså for kort til...

Priserne er efterhånden ret lave - ikke fordi den har holdt prisen dårligt, men igen fordi det er en gammel bil - så der burde være luft i budgettet til lidt reparationer.

Med olie og en forsigtig speederfod mens den er kold, er der dømt fest og farver hver dag - kan kun anbefales...