Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Airbag melder fejl

Profil slettet

Profil slettet

06-09-2005 kl. 22:38

Hej Nils, jeg tror du har et dårlig stik eller forbindelse, på min xantia sidder airbagen koblet sammen med selestrammeren un der forsæderne, når jeg piller ved stikkene og skiller dem ad og samler igen holder den med at lyse i et par mdr-jeg gør det uden tænding på!! evt kan man lodde ledningerne istedet for stik. MVH:Mogens

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

07-09-2005 kl. 07:51

Det kan fint passe, at du skal have kontrolleret airbagen. På mange bilmærker skal man have kontrolleret airbagen ca. hvert 10. år.

Det kan dog også være en fejl i selve airbagsystemet. Du bør under alle omstændigheder køre på autoriseret værksted og få kontrolleret, om alt er som det skal - det er ikke så sjovt, hvis airbagen enten udløses under kørsel, eller hvis den slet ikke udløses ved et evt. sammenstød.

Jakob Eibye

Jakob Eibye
bruger siden
24-06-2004

08-09-2005 kl. 16:45

Hej Passat ejer :-)
Der er vist ingen vej udenom! Du må bruge et par hundrede kroner på sagen for at opklare dit problem. Kør et smut på et VW værksted og få det tjekket! Mvh. Jakob

Profil slettet

Profil slettet

08-09-2005 kl. 16:45

Min VW-passat fra 94 har det problem, at Airbaglampen af og til melder fejl - kan det virkelig passe, at jeg skal have en tester på den for at løse problemet ?

Nils