Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Afgift af bil fra udlandet. Oprindelig pris ukendt

Hardy Duusgaard

Hardy Duusgaard
bruger siden
31-10-2007

01-08-2013 kl. 14:31

Hej. Jeg kan ikke finde rundt i hvor, og hvordan jeg finder en ca.-afgift på en bil der sælges uden afgift. Planen er at købe en bil uden afgift, som jeg vil renovere som hyggeprojekt til vinter. Det må gerne være en speciel bil, og jeg har fx. fundet en Lancia Delta 1.6 til kr. 9500 uden afgift. Link: http://www.guloggratis.dk/biler/personbiler/lancia/delta/annonce/20115538-lancia-delta-gti-e?posted=1&msg=1#msg52813968 Hvordan finder jeg ud af hvad den evt. vil komme til at koste på danske plader når den tid kommer? Skal jeg søge afgiften før, eller efter jeg har renoveret den? (er det lige meget?) Det er jo en ældre bil, og på skat's hjemmeside står der en masse om selealarmer, airbags osv. Håber I kan hjælpe :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-08-2013 kl. 21:25

Enig med Jess, det kan ikke være meget der løber på i afgift på sådan en gammel svend

Hardy Duusgaard

Hardy Duusgaard
bruger siden
31-10-2007

02-08-2013 kl. 00:52

Hvad skal jeg gøre for at få afgiften sat?
Skal jeg tage den med til nærmeste motorkontor, skal jeg sende billeder og oplysninger til skat?
Jeg har læst mig lidt frem på nettet, men der er forskellige versioner. Nok fordi reglerne bliver lavet om løbende :-/

Hardy Duusgaard

Hardy Duusgaard
bruger siden
31-10-2007

02-08-2013 kl. 17:03

Okay. Så hvis man kan få fat i stelnummer inden køb, kan man nogenlunde regne en pris-på-danske-plader ud?
Det er da en fordel :-)

Mange tak for hjælpen :-)

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

03-08-2013 kl. 17:57

Det er mange år siden du kunne få skat til at give en forhåndsvurdering.

Du kan på skat.dk se hvad andre har givet for en tilsvarende bil, HVIS der er nogen der har importeret en magen til.
Det ændrer ikke noget på afgiften hvordan den ser ud til toldsynet. Skat opererer med et fradrag på 3 % hvis bilen vurderes til under middel stand, og den skal være meget grim for blive det så det kan ikke betale sig at spekulere i.

For at få den afgiftvurderet skal du til toldsyn og så sende papirerne ind til skat, de sender dig så en regning på afgiften længe efter du er blevet træt af at vente.

Jeg ville kikke den meget grundigt efter for rust, den kan nemt være stort set tærret op.