Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Advarsel: engelsk sælger

Profil slettet

Profil slettet

15-01-2007 kl. 16:40

har lige skrevet med en bettina fra london der ville sælge en audi er ved at få tjekket fragtfirmaet via div. kontakter i london menm det virker skummelt

henrik dam

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

A+R Andersen

A+R Andersen
bruger siden
13-01-2006

16-01-2007 kl. 10:51

Vi røg også i fælden her i weekenden, men "sælgeren" blev nervøs da vi begyndte at stille for mange spørgsmål og ikke med det samme ville betale de 20% + €400 til dækning af omregistrering. Han har nu fjernet sin annonce med en Audi A6 V6 Avant Multi.. st.car til Dkr. 115.000 !! han påstod at der var betalt moms og afgift da vi spurgte til den latterlige lave pris.

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2007 kl. 19:45

disse personer er alment kendt i Tyskland, her møder man rigtig mange 'billige' biler og fælles for dem alle, er en historie, hvor der er et firma/mellemmand involveret...

Det er utroligt at bilbasen først nu bliver ramt af disse svindlere, men igen jeg er rt sikker på at de tjener en masse penge på en masse naive (dumme) personer der tro at de har skudt papegøjen...

Som andre tidligere har skrevet, så brug dog hjelmen og tænk jer om....ville du sælge din bil for det halve???

Allan Bruun

Allan Bruun
bruger siden
09-12-2005

21-01-2007 kl. 21:30

Profil slettet

Profil slettet

23-01-2007 kl. 18:43

Hej

Tror også det er ham jeg skriver med om en grande Punto...Han har den til salg under private til 110000. Men de billeder han bruger stammer fra Autohuset Vestergaard A/S hvor den koster 129900.

hello,
sorry but I hardly understand danish. Can we speak English? I am originary from London, my wife is from Denmark and we decided to move in UK. I have to sell it because we moved back to UK and the steering wheel is on the wrong side. I sold my house and now i need to sell the car to. I can deliver the car to Denmark if you are interested, please let me know.
I can send you some photos with the car if you want.
regards

Profil slettet

Profil slettet

27-01-2007 kl. 23:18

Hejsa
Jeg tror sku jeg har fundet ham igen herinde, tjek lige den her ud http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1134582 der står bla. der er træk og automatgear, men det er ikke bilen på billedet. Jeg gir sagen videre til Bilbasen.

Profil slettet

Profil slettet

28-01-2007 kl. 10:55

Den der Audi, er billederne i hvert tilfælde ikke taget i Danmark, det ser meget sydlandsk ud...

Profil slettet

Profil slettet

28-01-2007 kl. 10:58

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1132998&page=1 - tror i ikk også at det er ham? Hvem hedder Star Fish? og alle de andre annoncer har det også været en gmail, som er brugt

Profil slettet

Profil slettet

28-01-2007 kl. 10:59

Der er dog dk-plader på den her,, kan huske jeg engang var inde på en hjemmeside hvor man kunne slå to numre op om dagen,, kan bare ikk huske hvad den hed,, nogle som kender til denne?

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

28-01-2007 kl. 11:17

Det er på biltorvet.dk

Kasper Stevn

Kasper Stevn
bruger siden
26-06-2003

31-01-2007 kl. 15:59

Alt hvad der tilnærmelsesvis ligner forudbetaling er fup. Ingen handler foregår på den måde.

Kasper Stevn

Kasper Stevn
bruger siden
26-06-2003

01-02-2007 kl. 10:23

Lige lidt information om svindleren:
Typisk nyere audi, vw, volvo og den slags "populære" biler med lavt km tal og meget billig pris.
Derudover meget lidt tekst om bilen, og vedkommendes email adresse ender typisk på google.com eller googlemail.com

Hvis i opdager en svindler annonce så send en email til info@bilbasen.dk.

H. Vestergaard

H. Vestergaard
bruger siden
05-12-2005

01-02-2007 kl. 20:37

Jeg tror, at den kære sælger fra England er på færde igen, nu med en Ford Mondeo stc. 2,5, se dette link http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1139319 Så vær' på vagt... :-)

Kasper Stevn

Kasper Stevn
bruger siden
26-06-2003

05-02-2007 kl. 13:33

De er nu også begyndt at bruge yahoo email adresser.

Profil slettet

Profil slettet

06-02-2007 kl. 20:51

der er en Natasha Sanuth der virkede helt varm på min bil, og ville have bilen uanset hvad den skulle have af fejl og mangler. Tjekkede op på navnet og der stod ikke ligefrem gode tilg om navnet... Så pas også på der...

Kasper Stevn

Kasper Stevn
bruger siden
26-06-2003

08-02-2007 kl. 15:14

Bare sørg for at dine kontakt oplysninger passer sammen, og svar på telefon opkald - det er noget svindlere aldrig gør da de ikke kan tale dansk (endnu) :-)

Kenneth Bon Nielsen

Kenneth Bon Nielsen
bruger siden
01-04-2005

13-02-2007 kl. 15:49

Vi har gjort stort set alt teknisk muligt for at opspore 'svindleren', men det lader sig desværre ikke gøre så let - men vi er stadig meget opmærksomme på situationen.

Mvh.

Kenneth Bon - BilBasen

Profil slettet

Profil slettet

17-02-2007 kl. 21:04

menes at have støt på denne mand. Han havde en carravelle tdi til salg i tyskland men var flyttet til england med sin kone fordi at han havde fået job der som pilot. Han ville have at salget af denne bil skulle foregå over ECS shipping firma. Men jeg har intet betalt og jeg har kun hørt fra ham 2 gange. Så nu købe jeg sku motorcykel i Tyskland, men jeg henter den selv..... Tak for indlæget.

Kenneth Bon Nielsen

Kenneth Bon Nielsen
bruger siden
01-04-2005

18-02-2007 kl. 01:45

Vi vil gerne advare mod en 'engelsk' sælger, der under forskellige profiler bl.a. sælger Audi, VW Polo og Yamaha MC.

Han kommer med en historie om, at han ikke forstår dansk - men at han har arbejdet i Danmark men nu flytter tilbage til England og ikke vil have en bil med rattet i den forkerte side, hvorfor man bedes oprette sig og indbetale 20% af købssummen til et fiktivt fragtfirma.

Personen er en svindler, og vi kan kun opfordre folk til at passe på, hvis I får et lignende svar ved henvendelse på en af hans annoncer.

Hvis I støder på andre annoncer/svar fra denne person, hører vi gerne om det (skriv til info@bilbasen.dk).

Med venlig hilsen

Kenneth Bon - BilBasen

Michael Carlsen

Michael Carlsen
bruger siden
19-10-2006

18-04-2007 kl. 00:47

Jeg er lige blevet kontaktet af "englænder" med samme historie som nedestående fra 18/2-07.Han vil sælge en Citroen Xsara Picasso fra 2006 til 175000.

Han kommer med en historie om, at han ikke forstår dansk - men at han har arbejdet i Danmark men nu flytter tilbage til England og ikke vil have en bil med rattet i den forkerte side.
Mvh Michael Carlsen