Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Åbent brev til www.bilbasen.dk -nye biler på bilbasen.dk

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

13-04-2008 kl. 20:38

Der viser sig en stigende tendens til at forhandlerne annoncerer spritnye biler her på siden. Dette gælder både biler til alm salg og biler til leasing som f.eks denne (tilfældigt valgt) http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Alfa-147-2,0-TS-16V-Lusso-5d_ID109000566.htm Jeg har som såden ikke noget imod dette, da det jo for så vidt giver den enkelte forhandler mulighed for at tilbyde biler på individuelle vilkår, og for os købere måske med ekstra gode tilbud. Dog kan man stille sig det spørgsmål om det er rimeligt at bilbasen.dk principielt på sigt kan inkludere et antal tusinde pseudo annoncer for nye biler i et totaltal på godt 92000 biler i sin markedsføring. Vi ved jo godt alle at netop dette tal har en vis markedsføringsværdi :-) Men jeg synes det afstedkommer en række spørgsmål: 1. Burde det ikke på en eller anden måde tydeligt fremgå i søgemuligheder og resultat at der er tale om en ny bil. 2. Burde det ikke være muligt at inkludere søgevilkår og resultater som målretter sig mod leasing? Herved kan sådanne også frasorteres hvis man ikke er interesseret i at se disse i sin søgning. mvh Jan

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

13-04-2008 kl. 20:41

Profil slettet

Profil slettet

14-04-2008 kl. 20:54

Jeg synes også det er ret irriterende med leasingbiler iblandt de alm. annoncer, men det kan man komme udenom ved at sætte en minimumspris. Omvendt, hvis jeg var interesseret i en leasingbil, ville jeg nok ikke bruge bilbasen, da det netop er svært at skille leasingbilerne fra de meget billige brugte biler. Så jeg synes de burde lave en søgemulighed for leasingbiler.
Noget der til gengæld er meget irriterende, er at nogle forhandlere er begyndt at sætte ældre biler til salg som om de er nye! Hvis jeg søger på biler fra 2008, kommer der en del op som i virkeligheden er fra 2000-2004 etc. Se DET er vildledende, og man burde ikke handle hos disse forhandlere :-)