Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
A4 eller A6 - importeres i stor stil. Er det så god en forretning?
Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007
28-07-2007 kl. 22:51
Hej folks.
Det har sikkert påkaldt andres opmærksomhed også. Jeg synes at der er en tendens til, at rigtig mange brugte Audi'er kommer fra Tyskland. Det er ret ofte jeg ser teksten "Kun kørt xxxx km" ... "rigtig fin stand uden rust".
Det med ingen rust skal såmen nok være rigtig, men hvad er det der gør import til så god en forretning. Det må det jo være, når man falder over det så ofte.
En lokal bilhandler har tilbudt mig noget importeret fra Tyskland. Det er godt nok ikke en af de 20 Audi'er, som han har stående. Jeg fik nævnt overfor ham, at vi havde haft en tur til Legoland i en 7 personers lånebil, så alle 3 børn, konen og jeg og svigerforældrene kunne være med på én gang.
Da han mener min 626'er fra 1991 koster lige vel meget at holde sammen på, så skulle jeg tage at købe hans Toyota Previa 2,4 fra 1998. Pris 215.000. Den kan rumme 8 personer. Mere end vi har brug for i det daglige, men meget praktisk.
Lad os bare tage hans Previa som eksempel. I dag kørte jeg forbi, og så på passagersædet et tysk prisskilt på 4.999,- Euro. Det er 37.240,- kroner. Ligger vi + 180% på bliver det 104.160,- kroner.
Der er sgu langt til godt 215.000. Jeg ved godt, at registreringsafgiften på brugt fastsættes ud fra, hvad bilforhandlerne fortæller told og skat, hvad de kan sælge lignende bil for, men alligevel så er der sgu langt til 215.000.
Så hvad siger I? Bliver vi fuppet med de fine importerede biler fra Tyskland?
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
28-07-2007 kl. 23:19
Jeg kan ikke rigtig se hvor du vil hen med dit spørgsmål, der er jo ingen der forhindrer dig i selv at importere en bil fra tyskland.
Din udregning kan ikke bruges til noget, da det er bilens værdi i DK der ligger til grund for afgiftberegningen og ikke prisen i Tyskland.
Du kan se hvad der er betalt i afgift på tilsvarende biler på www.skat.dk.
Din udregning kan ikke bruges til noget, da det er bilens værdi i DK der ligger til grund for afgiftberegningen og ikke prisen i Tyskland.
Du kan se hvad der er betalt i afgift på tilsvarende biler på www.skat.dk.