Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

306 GTi eller Golf VR6

Profil slettet

Profil slettet

28-10-2003 kl. 21:34

Jeg er på udkig efter en ny bil og jeg har kigget lidt på Peugeot 306 GTI og VW Golf VR6.. Så ville jeg lige hører om der er nogle der har erfaringer med disse 2 biler. Selvfølgelig er der altid delte meninger hvis man sammenligner 2 bilmærker, men der må jo være nogle så har erfaringer om f.eks. holdbarhed eller lignene på en af de 2 biler! Håber der er nogen som har tid og lyst til og hjælpe mig.. På forhånd tak...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

28-10-2003 kl. 21:34

Nej, der er nok ikke mange, der køber en Golf VR6 uden at køre stærkt i den. Men præcis det samme gælder vel for Peugeot 306 GTI, samt alle andre små racere på vejene. Faktisk tror jeg ikke, at Golfen er den der er blevet behandlet værst. Alene VR6''erens meget høje nypris, har holdt de fleste Brian-typer langt væk. Om du vælger den ene eller den anden model, skal nok mere være et spørgsmål om temperament. For der er dog ret store forskelle på de to biler. Den store VR6 motor gør Golfen behagelig men alligevel hurtigt at køre. 306''eren er der imod mere racer-agtig. Motoren skal pines mere for at være rigtig hurtig. Husk dog at tage begge bilers dyre forsikringspræmier og især Golf''ens høje benzinforbrug (og ejerafgift) med i betragtning, når du skal vælge din næste bil.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg