Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

1,8 TSI, anbefales eller ej?!

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

25-03-2015 kl. 14:09

Hej Alle

Som De af jer der opholder sig en del her på siden, sikkert ar klar over så er vi den "glade" ejer af en SuperB 1,8 TSI.

Historik.
Leaing bil med aut. service indtil 56kkm.
Overtaget af os fra uaut. forhnalder ved 83kkm Hvor der blev lavet service.
Efterfølgende lavet service uauth. for hvert ca 25kkm, når service indkatoren indkaldte eller før, hvis det passede ind i vores kalender.

Lille olie forbrug på ca 0,8-1 liter for hvert 7-9.000 km, afhængig af køresels mønster. Acceptabelt når man ved det og holder øje.

Ved ca 145.000 blev vi opmærksom på der af og til var lyd fra motoren ved start. Lyden var tiltagende.

Ved ca 150-151.000 kørte vi omkring SKoda aut. forhandler og fik optaget lydfil og lyttet til motoren. Svaret var Den fejlede intet.
Ved ca 152kkm havde flere mekanikere sagt de mente at kunne høre kæden. (fruen er selvstændig bogholder hos flere halvstore og respekterede værksteder)
Og når man startede på kvikly's parkeringsplads, så vendte almindelige folk sig om og kiggede mærkeligt på os.
Kørte derfor omkring Skoda aut. værkstede igen med vores egen lydfil Mekaniker mente her at kunne høre noget. Og det var vigtigt de fik ilen ind til at kunne startet den kold og lytte.
Vi omrokerede vore skalendere, og afleverede bilen samme dag eller dagen efter; jeg husker ikke hvilken, De fik bilen fra kl 11/12 og tl kl 15-16.
Vi ankom sidst eftermiddag for at høre dommen.

Kæden fejlede ikke noget. Den skulle lyde i mere end 5 sekunder og fortsættte svagere inden den var slidt. Service bogen var kommet frem i lyset, og nu kunne der ikke blive tale om nogen form for kulance og slet ikke U/B.

Men vi skulle være klar over en kæde var en sliddel. og der var jo ingen garanti på sliddele.

Nu købte jeg for min del specielt bilen med denne motor pga kædetræk og for at være fri for at skulle ofre tandremsskifte.
Hvis vi ønskede kunne de foretage skifte af kæde for ca 10.000 kr. Men for 30 sekunder siden og forleden fejlede kæden jo intet, så hvorfor skifte?

Nu er der så gået 6 dage sidne sidste besøg hos aut. skoda værksted. Og kæden er stået af og motoren er færdig som gårdsanger.

SJovt nok så kan man søge på diverse sager om 1,2 og 1,4 TSI, hvor der bliver oplyst at de repareres på garantien uanset alder, km og service historik ved aut/uaut værksted. Samtidig blev det oplyst at 1,8 TSI ligledes fejde af og til og var dækket. Men aut. forhandler opfører sig som kast vand på en gås.

Importøren blev kontaktet, svaret var vi undersøger sagen. Og ikke mere siden. Heller ikke selv om jeg forespurgte igår pr mail om hvorledes det gik og jeg ikke havde til til politisk svar når bilen stod og lød som en traktor.

Kommer jeg til at afholde service ved aut. værksted fremover.: NEJ det gør eg ikke.
Hvorfor: De kender jo alligevel ikke deres mekanik bedre end uaut. værksted.

Bortset fra 2 mindre fejl.
Baggrundsbelysning i instrument bord blinker, og skal have skifte LED
OG så at motoren er brændt af.

Så er vi glade for bilen.

MEN VIL IKKE ANBEFALE 1,8 TSI ELLER AUT. VÆRKSTED.

Og dog motoren kører sgu godt, når den ikke fejler noget. Både kvik og økonomisk afhængig af humøret.

Jess

Link og citater:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/08/27/203903.htm [http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/08/27/203903.htm]
> VW betaler gildet
> Efter Kontant er gået ind i sagen, melder Skandinavisk Motor Co. nu
> ud, at de vil betale regningen for alle de bilejere, der oplever
> problemer, hvis blot bilen har overholdt service. Det er lige meget,
> hvor gammel bilen er, eller om man har valgt at få serviceret sin bil
> på et frit værksted i stedet for et mærkeværksted.
> - Hvis bilen kommer ind på et autoriseret værksted, og vi får lov til
> at diagnosticere og kigge på bilen, så står vi også bag kunden, siger
> Kim Rasmusse

http://jyllands-posten.dk/livsstil/biler/ECE6601800/Skodas+k%C3%A6deproblemer+forts%C3%A6tter/

Dette indlæg blev 25-03-2015 14:21 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

25-03-2015 kl. 16:12

Sørgelig historie. Måske var det en idé at høre Kontant, om de er interesseret i at lave en opfølgning på sagen?

Er du medlem af FDM? I givet fald kunne der måske være juridisk bistand at hente dér?

Mht. olieforbruget, er det selvfølgelig indenfor forskrifterne, men jeg synes alligevel, at det er i den høje ende. Jeg har ikke haft behov for efterfyldning mellem service på de biler, vi har haft de seneste mange år (skiftende fabrikater med 20-40.000km ml. service).

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

A R

A R
bruger siden
01-01-2014

25-03-2015 kl. 20:25

Kan da også huske en SMC-mand, der stod i Kontant og lovede rep. til alle berørte biler, så synes da også du skal skrive til Kontant.

Og æv, hvor er det surt for jer - det er ellers en tiltalende og vildt rummelig bil, sådan en Superb

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T l

T l
bruger siden
17-06-2006

25-03-2015 kl. 22:17

Kedelig situation.

Hvor gammel er bilen?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

26-03-2015 kl. 02:58

Den er desværre fra 12 måned 2008 og langt over hvad der gives af kulance til.

Glemte forøvrigt at der blev oplyst fra værkstedet at når motorlampen ikke var begyndt at lyse endnu og kædeskraslen ikke lød over 5 sekunder, så var der ikke noget galt med den.

Det underlige, som forhandleren slet ikke kan forstå, er: kæden fejler intet, bekræftet 2 gange af værkstedet.
Men de ter en sliddel, så vi kan skifte den for jer hvis i vil. det koster ca 10kkr.

Altså hvis man får oplyst af aut. værksted at kæden ikke fejler noget, hvorfor så udføre udskifitning til 10.000.

Lægen siger der er ikke noget galt med dit hjerte.......
;em du insistere på at blive åbnet og få indsat pacemaker!

ER det ikke ca samme situation Måske lidt groft.....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik P

Henrik P
bruger siden
06-01-2004

26-03-2015 kl. 08:04

Sur oplevelse, på et tidspunkt kørte jeg i en Audi A6'er 2,4 den gjorde nøjagtigt det samme. Nogen gange raslede den i kæden ved start, men det holdte hurtigt op, men en dag, efter at have kørt perfekt, kunne den pludselig ikke starte, jeg troede naturligvis der var en bagatel, men fik oplyst af værkstedet at den skulle have ny motor :-(
Som mekanikeren sagde; BMW bruger motorcykelkæder til deres maskiner, imens VAG bruger cykelkæder.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T l

T l
bruger siden
17-06-2006

27-03-2015 kl. 16:47

Rigtig surt.

Men En knap 7 år gammel bil med over 150.000 på tælleren og har så vidt jeg forstår ikke holdt aut. Service i flere år?

Synes det er lidt friskt at brokke sig over manglende kulance!


Ps.
Har selv kørt over intervallet for tandremsskift på et tidspunkt, hvor værkstedet sagde at remmen ikke fejlede noget.
Skulle jeg så have brokket mig hvis den var sprunget? Det var da mit ansvar uanset om værkstedet havde sagt, at så vidt de kunne se var remmen ok...

Jeg tvivler på at dit aut. Værksted har garanteret noget som helst med din kæde?
De har formentlig sagt noget i retning af at den ikke lå inden for nogle grænser for støj etc. og derfor ikke blev skiftet på kulance?
Så tilbuddet om skift for 10k er vel fair nok eller?

Dette indlæg blev 27-03-2015 16:48 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

27-03-2015 kl. 17:48

Den har kæde og ikke rem. Dertil så har det været fremme i medierne at kæden kan fejle på diverse TSI modeller.

Den har så rigeligt overholdt service efter foreskrifterne. Dog ikke på Aut. værksted siden vi fik den.

Det jeg er negativ over er som ikke at der ikke kunne gives kulance.

Det er mere det at vi selv henvender os 2 gange ved den kloge mærkespecialist, som endda er authoriseret forhandler og værksted.

De lyttede flere gange have bilen inde første gang en hel dag. Anden gang var vi forbi om morgenen, og de ønskede at have bilen over nogle timer for at fejlsøge.
De fik den igen til middag, og havde den i 4 timer.

Deres diagnose var ingen fejl på kæden alle gangene.

Og forklar mig lige hvorfor jeg skulle skifte en kæde som værkføreren på det authoriserede værksted, godt nok var så venlig at tilbyde at skifte, men 30 sekunder før havde frifundet for fejl !!!!

6 dage efter gik den.

Det er frifindelsen gentagne gange, imod tilbud om udbedring af en ikke eksisterenden fejl og kort tid efter totalt nedbrud på den ikke eksisterende fejl. ikke bare et lille minimalt skifte kæde nedbrud, men død død motor.

indtl videre har jeg ikke oplyst værksteds navn. Men de reklamere selv med, at være Danmarks største Skoda forhandler.

Skoda Danmark og i sidste end SMC har ligeledes totalt undladt kommunikation efter nedbrudet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

27-03-2015 kl. 18:59

Jeg tror 100% på din historie, men uden skriftlig dokumentation er der påstand mod påstand. I bagklogskabens lys havde det været en god idé at optage samtalerne med værkstedet.
Det kan måske hjælpe dig videre at fremføre sagen på www.vagcars.dk
En ny motor fra Tyskland kunne være vejen frem evt. monteret på et Automester værksted.
Hold os endelig opdaterert med sagens videre forløb!
Utroligt at kunderne fortsat strømmer til VAG, når kunderne behandles på denne måde.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T l

T l
bruger siden
17-06-2006

27-03-2015 kl. 20:44

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Den har kæde og ikke rem. Dertil så har det været fremme i medierne at kæden kan fejle på diverse TSI modeller.

Den har så rigeligt overholdt service efter foreskrifterne. Dog ikke på Aut. værksted siden vi fik den.

Det jeg er negativ over er som ikke at der ikke kunne gives kulance.

Det er mere det at vi selv henvender os 2 gange ved den kloge mærkespecialist, som endda er authoriseret forhandler og værksted.

De lyttede flere gange have bilen inde første gang en hel dag. Anden gang var vi forbi om morgenen, og de ønskede at have bilen over nogle timer for at fejlsøge.
De fik den igen til middag, og havde den i 4 timer.

Deres diagnose var ingen fejl på kæden alle gangene.

Og forklar mig lige hvorfor jeg skulle skifte en kæde som værkføreren på det authoriserede værksted, godt nok var så venlig at tilbyde at skifte, men 30 sekunder før havde frifundet for fejl !!!!

6 dage efter gik den.

Det er frifindelsen gentagne gange, imod tilbud om udbedring af en ikke eksisterenden fejl og kort tid efter totalt nedbrud på den ikke eksisterende fejl. ikke bare et lille minimalt skifte kæde nedbrud, men død død motor.

indtl videre har jeg ikke oplyst værksteds navn. Men de reklamere selv med, at være Danmarks største Skoda forhandler.

Skoda Danmark og i sidste end SMC har ligeledes totalt undladt kommunikation efter nedbrudet.


Er med på at vi taler kæde, pointen var ikke rem eller kæde, men at det er ejerens ansvar, uanset hvad...

Jeg tvivler bare en smule på at værkstedet har sagt (garanteret) at den var fejlfri! Tror snarere de har sagt at de ikke kunne konstatere nogen fejl. Selv om det lyder som det samme, er der jo stor forskel!
Det lyder som om, at du mener at du har fået en garanti fra værkstedet, at der ikke var fejl, hvilket jeg tvivler på at de har sagt (så er de ihvertfald usædvanligt ukloge)..

Så igen: utrolig ærgerlig situation, men kunne godt tænke mig at høre, hvad værkstedet mener at de har sagt til dig.....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

27-03-2015 kl. 23:20

Det kan jeg da godt fortælle dig.

Da jeg ringede til værkstedet og fortalte den var død. Sagde han "jeg anbefalede dig at få den skiftet, det var der flere der hørte."

De flere var så hverken min kone eller jeg. Vi hørte "kæden fejler ikke noget, men vi skifter den gerne hvis du vil for ca 10.000, det er jo en sliddel."

Kæden fejlede, altså ifølge den authoriseret sagkundskab, ikke noget nogen af gangene vi var omkring med bilen. Hvorfor så skifte kæden??

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

27-03-2015 kl. 23:26

K S

bruger siden
27-03-2015

skrev:
Jeg tror 100% på din historie, men uden skriftlig dokumentation er der påstand mod påstand. I bagklogskabens lys havde det været en god idé at optage samtalerne med værkstedet.
Det kan måske hjælpe dig videre at fremføre sagen på www.vagcars.dk
En ny motor fra Tyskland kunne være vejen frem evt. monteret på et Automester værksted.
Hold os endelig opdaterert med sagens videre forløb!
Utroligt at kunderne fortsat strømmer til VAG, når kunderne behandles på denne måde.

Takker for et reelt svar.

Vi har valgt af indlysende grunde ikke at benytte authoriseret værksted. Disse har fundet en hugger motor der har kørt ca det samme. Men kæde bliver skiftet til opdateret version inden vi skal ud at køre igen.

Det koster vel ca 30% af en ny motor.
Forøvrigt så burde en motor ikke være færdig som gårdsanger efter 150.000 km. Langt de fleste biler jeg kender der er oppe i alderen og har trillet nogle km, er døde på rust og ikke mekanik.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T l

T l
bruger siden
17-06-2006

28-03-2015 kl. 09:44

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Det kan jeg da godt fortælle dig.

Da jeg ringede til værkstedet og fortalte den var død. Sagde han "jeg anbefalede dig at få den skiftet, det var der flere der hørte."

De flere var så hverken min kone eller jeg. Vi hørte "kæden fejler ikke noget, men vi skifter den gerne hvis du vil for ca 10.000, det er jo en sliddel."

Kæden fejlede, altså ifølge den authoriseret sagkundskab, ikke noget nogen af gangene vi var omkring med bilen. Hvorfor så skifte kæden??

Såfremt de har udtalt sig så firkantet, kan godt forstå at du er en smule utilfreds. Men igen, der er ingen garantier! Så der er efter min mening kun bilejeren til at betale....
men har du talt med FDM for at høre hvad de siger til det?
hvis det har sammenhæng med de andre vag kæde problemer kunne der måske være noget at hente. Men så vidt jeg ved er det senere årgange det problem handler om.

Ps
i øvrigt lidt griner at du takker vores lokale forumtroll, den "falske" KS for et "reelt indlæg". Er det når man bare holder med dig og ikke stiller spørgsmål, at det er reelt?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

28-03-2015 kl. 12:15

Vi er ikke medlem af FDM og kan derfor ikke forvente nogen hjælp af den vej.

Den "falske" KS skrev et fornuftigt indlæg uden generende udgydelser, det krævede ros. Det havde intet med enighed at gøre.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Nielsen

T Nielsen
bruger siden
03-12-2009

28-03-2015 kl. 15:07

Lad mig lige sige det sådan....fleste Wag mekanikkere er døve og blinde....en kæde der er på vej til at gå siger trælse metaliske lyde....det kan ingen undgå at høre---


En skam de gør en ellers fin bil til et lorte produkt

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

30-03-2015 kl. 22:45

Jamen. Jess du ville jo ikke betale for at få kæden skiftet på en bil fra 2008, der har gået 150.000 km.

Nu er kæden så hoppet af.

Undskyld men hvad brokker du dig over? Ud over du ikke vil betale, for at vedlige holde en brugt bil.

ps. jeg arbejder ikke i bilbranchen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

31-03-2015 kl. 09:17

Hej Jan

Jo jeg ville godt betale for at skifte en kæde med fejl, det ville dog være rart hvis VAG anerkendte de fejlede.

Men jeg vil ikke betale for udskiftinng af en en del som aut. værksted just har sagt ikke fejler noget.

Havde det været en udskiftining til 80 kr i stll med viskerblad eller sådan noget, så kunne jeg måske have accepteret en unødvendig udskiftning.

Men når den aut. sagkyndige mærke mekaniker siger "den skal skralde i mere end 5 sekunder, og motorlampen lyse. Dertil så fejler 1,8 TSI ikke i kæderne, det er 1,2 og 1,4 der er fejlbehæftiget"

Så finder jeg det, i mangel på bedre udtryk, uetisk først at frifinde motoren, dernæst tilbyde en rep til 10.000.
For 6 dage senere når den er død død, at udtrykke sig som om man klart havde anbefalet at skifte kæden. Som jo ikke fejlede noget!

Det er altså en lidt falsk sang i mine øre. Tror ikke den var gået igennem første runde af x-faktor.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

31-03-2015 kl. 09:58

Forøvrigt en lille uvidenskabelig undersøgelse....

Der er 18 biler på vores stikvej.

Deraf er de 10 fra VAG.

Deraf er der 2 der har fået ny motor.....1 diesel og vores....... altså 20% af VAG produkter fejler.

Og tænker jeg tilbage nogle år, så var der yderligere 1 der fik nedbrud på svinghjul, og en hvor DSG svigtede.........

Alle sammen indefor 6-7 års alderen og 100-150kkm.

Jeg har ellers længe været af den opfattelse, at det er rusten der tager livet af bilerne. Men det kan da godt være den opfattelse skal revideres.

Dette indlæg blev 31-03-2015 10:01 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

31-03-2015 kl. 12:37

Jan Gregersen

bruger siden
01-04-2005

skrev:
Jamen. Jess du ville jo ikke betale for at få kæden skiftet på en bil fra 2008, der har gået 150.000 km.

Nu er kæden så hoppet af.

Undskyld men hvad brokker du dig over? Ud over du ikke vil betale, for at vedlige holde en brugt bil.

ps. jeg arbejder ikke i bilbranchen.

Nu er en kæde ikke en sliddel. Der er altså tale om en fejl på bilen - og man skal være nogenlunde sikker på, at hvor fejlen ligger, hvis man skal bruge 10.000kr. på en udskiftning. I princippet kunne det jo være noget andet, der gav støjen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

31-03-2015 kl. 16:55

Jess

Jeg er dybt uenig med dig i denne sag.
T I, har skrevet det super godt.

Du vil ikke bruge flere penge end højest nødvendigt på at vedligeholde en gammel bil (min er ældre).
Du beder en mekaniker om et svar, men jeg tror, du ikke har villet betale dem for at skille den ad, for at se på det. Det koster jo nok en time eller 2?
Du vil ikke betale for at få skiftet en kæde, som du selv har mistanke til. Fordi, nu har nogen jo sagt at de ikke kan konstatere fejl på den (jeg tror T I har ret i den formulering.
Men nu er det så deres skyld, og så skal de dælme betale for det.

Det bedste du kan gøre, er at sælge den med en defekt motor.
Fordi næste gang der går noget i stykker på bilen, så er det en møgspand igen, hvor alt bare går i stykker. Og det bliver bare ved og ved og .....
Sur røv, men kom videre i livet.

Du vil gerne have en stor dejlig bil, men du vil ikke betale for den, så du køber en brugt. Og du vil så ikke betale mere end højest nødvendigt for at vedligeholde den.
Ja, det giver så nogle ubehagelige regninger fra tid til anden

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

31-03-2015 kl. 17:15

Jan Gregersen

bruger siden
01-04-2005

skrev:
Jess

Jeg er dybt uenig med dig i denne sag.
T I, har skrevet det super godt.

Du vil ikke bruge flere penge end højest nødvendigt på at vedligeholde en gammel bil (min er ældre).
Du beder en mekaniker om et svar, men jeg tror, du ikke har villet betale dem for at skille den ad, for at se på det. Det koster jo nok en time eller 2?
Du vil ikke betale for at få skiftet en kæde, som du selv har mistanke til. Fordi, nu har nogen jo sagt at de ikke kan konstatere fejl på den (jeg tror T I har ret i den formulering.
Men nu er det så deres skyld, og så skal de dælme betale for det.

Det bedste du kan gøre, er at sælge den med en defekt motor.
Fordi næste gang der går noget i stykker på bilen, så er det en møgspand igen, hvor alt bare går i stykker. Og det bliver bare ved og ved og .....
Sur røv, men kom videre i livet.

Du vil gerne have en stor dejlig bil, men du vil ikke betale for den, så du køber en brugt. Og du vil så ikke betale mere end højest nødvendigt for at vedligeholde den.
Ja, det giver så nogle ubehagelige regninger fra tid til anden

Jeg kan følge dig et stykke hen af vejen, men du glemmer det faktum, at lige præcis den serie motorer notorisk er kendt for denne fejl - og VAG har været mere end almindeligt træge til at anerkende fejlen. Der er mao. ikke tale om normal slidtage, men om en fabriksfejl, som man på de autoriserede værksteder ikke gerne vil anerkende. Det giver historien et lidt andet lys....

Nu kender vi ikke værkstedet version, men de kunne jo også have valgt at sige, at der var en mistanke, men at de ikke kunne afgøre det uden adskillelse. Som historien er blevet fortalt, har de frikendt den for fejl.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

31-03-2015 kl. 18:23

A N

bruger siden
26-02-2014

skrev:
Hej JR.. Et spørgsmål.. Din kone har fået flere mekanikere til og kigge på kæden og mener den skal skiftes.. Du siger selv kæden rasler for meget. Hvorfor skifter du den så ikke?.

Af samme årsag at du har isninger i tænderne, og tandlægen siger "det er fordi du har blottede tandhalse"
Så beder du heller ikke om at få nye kroner på tænderne, vel.

Jeg er ikke teknisk/mekanisk klog. Men har været opmærksom på kædeproblemet.

Det jeg er harm over er jo at værkstedet kan sige at kæden ikke fejler noget,og efterfølgende tilbyde at sende en regning for rep af en ikke eksisterende fejl.

Værkstedet har haft bilen
1 hel dag, hvor den havde holdt ved dem natten over for at have den helt kold.
1/2 time en morgen og bedt om at få den igen.
4,5 time ca samme dag fra lige før middag.

Med dertil hørende tidsforbrug på transport i 2 travle erhverv med forskellige arbejdspladser hver dag.

De har altså haft alle de muligheder de har bedt om for at kunne fejlsøge.

"Den lyser ikke i lampen, den lyder ikke over 5 sekunder og 1,8 TSI er ikke fejlbehæftiget med samme kædefejl som 1,2 og 1,4."

Havde han nu sagt " vi kan ikke udelukke der er en fejl, desværre kan vi ikke dække reperationen pr kulance, men anbefaler jer at få den åbnet og evt skiftet"

Så havde der ikke været nogen tvivl om vi selv havde valgt en riskobetonet adfærd. Det er bare ikke sådan forløbet har været.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

31-03-2015 kl. 18:46

Jan Gregersen

bruger siden
01-04-2005

skrev:
Jess

Jeg er dybt uenig med dig i denne sag.
T I, har skrevet det super godt.

Du vil ikke bruge flere penge end højest nødvendigt på at vedligeholde en gammel bil (min er ældre).
Du beder en mekaniker om et svar, men jeg tror, du ikke har villet betale dem for at skille den ad, for at se på det. Det koster jo nok en time eller 2?
Du vil ikke betale for at få skiftet en kæde, som du selv har mistanke til. Fordi, nu har nogen jo sagt at de ikke kan konstatere fejl på den (jeg tror T I har ret i den formulering.
Men nu er det så deres skyld, og så skal de dælme betale for det.

Det bedste du kan gøre, er at sælge den med en defekt motor.
Fordi næste gang der går noget i stykker på bilen, så er det en møgspand igen, hvor alt bare går i stykker. Og det bliver bare ved og ved og .....
Sur røv, men kom videre i livet.

Du vil gerne have en stor dejlig bil, men du vil ikke betale for den, så du køber en brugt. Og du vil så ikke betale mere end højest nødvendigt for at vedligeholde den.
Ja, det giver så nogle ubehagelige regninger fra tid til anden

Hvis ikke vi vil bruge mere end højst nødvendigt på service, hvorfor så sende den på værksted for service hver gang, istedet for bare at skifte olien i garagen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

07-04-2015 kl. 17:31

Jess.


Prøv at læse hvad jeg skriver her
http://www.bilbasen.dk/forum/teknik/skal-min-bil-til-service/30497

Det er nok lidt det samme (som jeg forstår hvad du skrive). Du bruger din bil forholdsvis lidt, i forhold til en anden i din familie. Så den skal have mere service :(


Det næste er!
Er bil der bliver brugt meget = kørt ordenligt varmt, kan holde længere en en bil der ikke bliver brugt så ofte, og måske ikke bliver kørt ordenligt varmt.


Og. så er der spredning på hvor længe en "dims holder". I min branche taler vi om men time between failure, altså gennemsnits tid mellem fejl. Det betyder. noget holder længe, og noget holder ikke så længe. Du får så et gennemsnit for hvorlænge skidtet holder.

Du har været uheldig. Din bil holdt "kun" minimum = Bilens levetid. Målt på hvor længe er den designet til at holde.
Det er surt. Men det er jo ikke generelt. Og du hører jo kun fra dem der er uheldige, eller nogle af dem der har en evigheds maskine.

Det gør da ondt, især i lommen. Men "life is a piece of shit, and then you die"

Vi har selv haft en pispotte der faldt fra hinanden ved 159.000 km. Og vi troede den bare skulle have en ny motor, for resten af bilen var jo OK. Det var den så bare ikke :(
Samme tidig hamrede min bil bare derud af, uden at slå en skid forkert.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

07-04-2015 kl. 17:32

Jeg føler som med dig Jess. men kom videre og sælg potten :D

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

John Knudsen

John Knudsen
bruger siden
11-05-2017

03-10-2018 kl. 17:05

Kun 150.000 km? For dårligt. Ikke en bil for mig.......

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

04-10-2018 kl. 00:44


John Knudsen

bruger siden
11-05-2017

skrev:
Kun 150.000 km? For dårligt. Ikke en bil for mig.......

Bare lige så du ved det er det deres gamle 1,8 tsi motor den nye er med tandrem
i de nye vag biler er det faktisk deres 2,0 280HK tsi der er problemer med

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Michael Rasmussen

Michael Rasmussen
bruger siden
04-10-2018

04-10-2018 kl. 21:10

Er det en erfaring du har fået ved at køre i bilen eller har du nogle link til din påstand ?

Den motor ligger i Golf GTI mk7, Audi S3, Cupra og Skoda mv og er VW's mest drtift
sikre benzinmotor til dato og der har ikke været alvorlige problemer i den i en Golf GTI nogensinde ligemeget om den har 220, 230, 280, 290, 300 eller 340 hk som i Audi S3.

Korrekt at forgængeren 2 liter tsi havde problemer med olieringe, men det
var i årgangene frem til ca 2013.

Misundelse er tilladt når man kører i en ''1,nærig'' Skoda med 150 hk :-)

Mvh Michael / GTI forum

Dette indlæg blev 04-10-2018 21:17 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

05-10-2018 kl. 17:50

var oppe og få sat solfilm på ruderne og faldt i snak med ham som gjorde det han kendte til 2 som skulle have skiftet motoren på deres 2,0 280 HK
den ene efter 23000 km mener keg det var

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

05-10-2018 kl. 20:50

Michael Rasmussen

bruger siden
04-10-2018

skrev:
Er det en erfaring du har fået ved at køre i bilen eller har du nogle link til din påstand ?

Den motor ligger i Golf GTI mk7, Audi S3, Cupra og Skoda mv og er VW's mest drtift
sikre benzinmotor til dato og der har ikke været alvorlige problemer i den i en Golf GTI nogensinde ligemeget om den har 220, 230, 280, 290, 300 eller 340 hk som i Audi S3.

Korrekt at forgængeren 2 liter tsi havde problemer med olieringe, men det
var i årgangene frem til ca 2013.

Misundelse er tilladt når man kører i en ''1,nærig'' Skoda med 150 hk :-)

Mvh Michael / GTI forum

Åh-nej - endnu en, der lider af en vrangforestilling om, at nogen kan blive misundelig på en Folkevogn .....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Emil Thomsen

Emil Thomsen
bruger siden
05-10-2018

05-10-2018 kl. 23:18

VW er noget opreklameret lort i en flot men kedelig indpakning. Køb i stedet en Renault. Det er kvalitet som holder i længden, bare spørg Falck eller Dansk Autohjælp.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg