Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

16,3 km/l i 520 d touring...

Mads Peter Veiby

Mads Peter Veiby
bruger siden
12-10-2006

27-01-2008 kl. 07:13

Vi er lige vendt hjem var en uges ski i schweiz. Da vi kørte hjemmefra nul-stilte jeg bilens computer således jeg kunne følge data fra turen. Og jeg må sige at jeg er meget imponeret. Fra Aalborg til Hamburg gik min 520d 17,8 km/l. Vi havde sat cruise-control på 130 kmt og kørte igennem jylland uden de større trafikale problemer dog altid lidt ved Århus og Vejle. I tyskland fik den lidt mere gas mellen 130-150 kmt. Selv men en fuldt proppet bil (2 voksne, 1 barn og sæderne lagt ned for at have plads til ski og bagage) og kørsel over Kasel bakker og i bjergene i schweiz så endte diesel måleren på 16,3 km/l da vi var retur i Aalborg. Det synes jeg er imponerende.... Det er længere på literen end min mors Micra fra '96. Og dertil kommer at det jo var luxus at køre turen. Jeg har før haft alfa, opel & volvo, men jeg må tilstå at intet overgår komforten og støjsvagheden i en BMW 5'er (har dog ikke prøvet at køre 7'er :-D) Så sådan en kan jeg godt anbefale andre at købe eller lease (leasing ydelsen er lavere end værditabet)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

28-01-2008 kl. 15:14

Jamen tillykke!

Min bil har et fantastisk hanskerum, så jeg kan kun anbefale alle at købe sådan en.....

Mads Peter Veiby

Mads Peter Veiby
bruger siden
12-10-2006

28-01-2008 kl. 15:23

du glemte at sige hvilken bil det var - så vil jeg straks købe sådan en...

Anders Wickmann

Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004

31-01-2008 kl. 13:32

Jeg har selv en 320d Touring fra 2006 og jeg tror den runder de 18km/l ved alm dansk landevejskørsel. Virkelig en fantastisk bil, specielt på de lange stræk.

Har boet i Schweiz (hvor bilen også er fra) og kender turen gennem det tyske med lukkede øjne. Vi nåede fra Bern til Hamburg på 60liter diesel.... Fantastisk!!

Profil slettet

Profil slettet

31-01-2008 kl. 13:51

jep men prøv at måle efter selv... de computere er alt for optimistiske... det har de påvist gang på gang bla. autobild.de... du skal trække min. 1 km/l fra... så du har nok kørt 15 km/l men det er jo også acceptabelt. Nu ved vi jo også at den globale opvarmning ikke skyldes co2 udledning men jordens placering i solsystemet (kilde: udsendelse på DR med danske forskeres nyopdagelse.)

Profil slettet

Profil slettet

31-01-2008 kl. 13:51

så så betyder det jo ikke så meget :=)

Jesper Terkelsen

Jesper Terkelsen
bruger siden
06-01-2004

17-02-2008 kl. 11:07

Sååå fedt at høre at BMW ikke bare er en "blærerøvsbil". Har selv kørt BMW i 14 år et par afstikkere såsom Audi A4 2.8, Ford Mondeo TDCi 130hk, og lidt forskellige "konebiler" ved siden af. Når alt er gjort op, så har BMW altid været de billigste at køre i samlet set (for mig) selv om forsikringen altid er en kamp! Glæder mig selv til ungerne bliver lidt større, for jeg drømmer også om en stor Bimmer oliebrænder;-). Skal lige bygge hus om, og så skal banken sgu ha' lov til at bruge lidt at deres mange penge på en ordentlig vogn til farmand igen!

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

17-02-2008 kl. 22:21

Synes også det er flot, og har også kikket på en BMW 318d gennem leasing, men jeg ville nok stadig tage turen sydover med fly ;-) Selv med de bedste intentioner i behold kan en bmw ikke klare turen til Ryanair priser :-)