Nyeste biler:
15:33
Skoda Roomster, 2007 - Kr. 84.500
15:31
Fiat 500, 2009 - Kr. 99.995
15:30
Citroën C3, 2010 - Kr. 89.900
15:30
Nissan Note, 2011 - Kr. 109.900
Annonce

BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Getz, Kalos eller Fiesta?

Profil slettet

Profil slettet

18-04-2005 kl. 21:08

jeg syntes helt klart du skal vælge en fiesta 1.25 . det er er en drift sikker bil. jeg laver selv ford biler til daglig og har aldrig haft de store problemer med den.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Pedersen

Jan Pedersen
bruger siden
12-04-2005

18-04-2005 kl. 22:09

Min favorit i den klasse er absolut Suzuki Wagon R+ / Opel Agila. Disse postmand Per biler er ikke til høje hastigheder, men har god kørekomfort.Man bør give sig selv en prøvetur i en af disse biler. Og endelig se det ud som om at den nye VW Fox kommer til at ligge i det prisleje du søger i.

Bent Bjerre

Bent Bjerre
bruger siden
06-01-2004

25-04-2005 kl. 12:31

Hej
Jeg har haft muligheden for at kører en uge i den nye fiesta, da min bil var på værksted. Og jeg kan kun varmt anbefalde den. Det var en 1,4 med 80 hk. Den kørte simpelthen skide godt og man havde følelsen af at det var en større bil!!!!
Og kvaliteten er også helt ok i forhold til den ældre model.
Og de kan sagtens fås i det prisleje som du snakker om......

God fornøjelse

Thomas Larsen

Thomas Larsen
bruger siden
06-01-2004

25-04-2005 kl. 12:43

Hej
Hvad med en Kia Picanto er selv ved at overveje at købe en, god komfort og meget lave vægtafgift også til en pris på ca 115000 for den største udgave

Profil slettet

Profil slettet

25-04-2005 kl. 13:44

Du skal helt sikkert uden at tænke vælge en fiesta 1,25.Ikke den nye synes jeg. Vælg en ambiente fra 1998-2000. Du behøver ikke engang at ofre så meget. Drifsikker og ok priser på reservedele.Opel har dyre service og reservedeles priser. De andre er ikke særlige holdbare med tiden. Hilsen
Ali

Hans Nielsen

Hans Nielsen
bruger siden
26-01-2005

25-04-2005 kl. 16:56

Hej.

Prøv en Getz. Så er det problem klaret.
Her får I helt klart den bedste bil til pengene pt. 3 års garanti, fine skudsmål i ALLE test og Hyundai klarer sig meget bedre end Ford i forbrugerundersøgelser.
Min mor har købt en Getz 1.3. Og hun er godt tilfreds.

mvh. Hans.

Kurt Thomsen

Kurt Thomsen
bruger siden
10-02-2004

26-04-2005 kl. 22:53

Køb en Getz , den bliver du glad for!!
Alletiders bil med 3 års garanti uanset km.

Stig Holm

Stig Holm
bruger siden
07-06-2006

07-06-2006 kl. 18:14

Køb en Getz 1,3, en 1,6 er ikke bedre men den lyder af merer når den kører.
Vi købte en i 2003 og har idag kørt 133000 km.uden nogle problemer over hoved der var
en gang der blev konstateret at nogle havde et problem med et stik til ABSén men her valgte Firmaet at kalde alle solgte biler til et ekstra service.
Et lille godt råd køb en ny og få monteret
en Motor og Kabinevarmer fra starten det er så lidt man giver ekstra at mand ikke mærker det men til Vinter er det barer så skønt at komme ud på P plassen og se alle de andre biler med Frost over det hele, og så er der ikke kund ingen frost på din bil der er osse 20 graders varme inde iden.
Håber at det du vælger vil blive til glæde for dig. Ps.den træker 1050 kg på grogen en 450-500 Campingvogn.
M.V.H.Stig

Sebastian Buus

Sebastian Buus
bruger siden
12-05-2004

07-06-2006 kl. 18:35

Hyundai Getz til en hver tid, kender mange der har en også min svigerfar. Og den er driftsikker og billig i service og kør bedere en dem jeg ellers har prøvet, men kan der blive til en ny eller en brugt?

Profil slettet

Profil slettet

19-06-2006 kl. 22:43

Du bør aabsolut vælge Fiesta tdci 1,4.
Læs samtlige anmeldelser og test og du vil ikke være i tvivl.Det er et kanonkøb.
Jeg har min til salg på disse sider.

Michael Falk

Michael Falk
bruger siden
22-07-2004

20-06-2006 kl. 08:02

Hvis den skal køre til den ikke kan mere skal du holde dig fra de koreanske - de er relativt dyre at skrue på..

Kalos'en er en helt anden bil end de to andre - den kan mest sammnelignes med en ka.

Getz'en eller fiesta'en - jeg er til ford så valget er enklet for mig ;-) men ellers er det vist en smagssag - de klarer sig begge fint i brugttest.... Fiesta'en vil nok være den billigste på den lange sigt - tag du en "rundringer" og hør på reservedele - særligt de lidt specielle, der vil komme når bilen bliver lidt ældre, kan være vanvittigt dyre til koreanerne... selv noget så enkelt som en udstødning kan være dyrt!

Profil slettet

Profil slettet

20-06-2006 kl. 11:49

Efter at have læst dit indlæg går jeg ud fra du skla have en velkørende, økonomisk og pålidelig bil med forholdsvis god plads?!

Hvorfor så ikke vælge en fabriksny Renault Clio II 1.2 Du kan jo få den til 110.000 kr + metallak og levering. Evt. + 5000 kr hvis det skal være en 5-dørs.

Clio'en er galvaniseret og der er derfor 12 års rustgaranti på den. Desuden kører den 30.000 km mellem hvert service.

Vlio'er har som standard el-ruder, servostyring, CD-Radio, fjernbetjent centrallås, højdejusterbar førersæde osv. osv.

Som du måske har regnet ud, er jeg sælger hos Renault. Såfremt du læser dette indlæg og kontakter mig på nedenstående tlf. nummer, skal jeg nok lave en ekstra god pris til dig. For jeg er ikke i tvivl om at Clio'en slår de andre biler du nævner med mange længder.

Med venlig hilsen

Salgskonsulent
Morten Munksgaard
Tlf: 26299357
Dahl Pedersen A/S - Skive
www.DahlPedersen.dk

Gorm Sørensen

Gorm Sørensen
bruger siden
14-01-2006

20-06-2006 kl. 13:46

Jeg har erfaring fra en '99 Opel Corsa 1,2 16v 65hk GLX, så jeg nåede 183.000 km i, Tomgangstrinsmotor er det eneste der er blevet udskiftet som ikke var slid-del, til 1500,-, jeg skiftede til diesel zafira med fartpilot da jeg kørte ca. 170km hver vej i et godt stykke tid, men jeg får nok aldrig billigere bil end Corsa at holde kørende.

Corsa C som den stadig hedder indtil den nye kommer er ikke blevet den store succes, men den er mindst lige så stabil som Corsa B.

Der er vidst stadig tilbud på en Limited Corsa 1,2 16v 80hk, ca. til de 135K.

Mvh Gorm

Gorm Sørensen

Gorm Sørensen
bruger siden
14-01-2006

20-06-2006 kl. 13:58

Jeg glemt helt at fortælle at motoren i Corsa er kædedrevet, altså ikke noget tandremsskift.

Mvh Gorm

Sebastian Buus

Sebastian Buus
bruger siden
12-05-2004

20-06-2006 kl. 15:48

Den med at koreanere er dyre at skrue i tror jeg ikke på og da der ikke er beviser for det, må jeg da sige at de ikke er dyre dem jeg har haft!

Martin Madsen

Martin Madsen
bruger siden
27-03-2005

03-07-2006 kl. 12:03

det er dog ikke alle opel motor der er kædedrevet. min er en 1,4i corsa c sport og denne model er der tandrem på

Michael Andersen

Michael Andersen
bruger siden
26-01-2006

03-07-2006 kl. 13:06

Jeg har en Getz, men var selv tæt på at købe en Fiesta. Årsagen til at jeg valgte Getz var at jeg havde svært ved at finde plads til min venstre fod under kørselen. Det var li'som skærmen var i vejen. Ellers har jeg ikke noget dårligt at sige om Ford'en. Kalos ville jeg holde mig fra, da der jo er en årsag til at sedan modellen ikke bliver importeret efter at den blev crashtestet ;)

Michael Falk

Michael Falk
bruger siden
22-07-2004

03-07-2006 kl. 13:26

30.000 mellem service - ja du er da vist sælger!
Der er som på alle andre service én gang om året!!! så kører man ikke 30.000 er den information mere end vildledende!
Og clio slår de andre med længder - tja - ihvertfald når det handler om fejl - ellers må det vist være en smagsag!
Selv om kampagneprisen på clio er yderst fornuftigt ville jeg personligt gerne betale mere for den langt lækre interør der eks. er i fiestaen..men som sagt det er en smagssag!

Sebastian Buus:
"Den med at koreanere er dyre at skrue i tror jeg ikke på og da der ikke er beviser for det, må jeg da sige at de ikke er dyre dem jeg har haft!"
Øhh -nå! beviser - 9000 for en udstødning til en kia! det er dyrt!
Og så kan du såmænd se reservedelsindex'en når de testes hos Fdm - og de ER dyre!
Så beviser - løft røret og ring og spørg på præcis DEN model man påtænker køb - så kan man få klar besked.. for det er naturligvis ikke alle der er dyre.. de af dem der er gamle opel eller mazda modeller (det er primært deawoo/chevrolet) er ikke dyre..
Kommentaren var en bemærkning om at man skal være opmærksom på de KAN være dyre! så hvorvidt lige din var dyr er vel sagen uvedkommen!

Profil slettet

Profil slettet

03-07-2006 kl. 15:51

Hejsa. Jeg synes du bør overveje at se nærmere på Mitsubishi Colt CASH med 75hk til 139.996 kr. Her får du det suverænt bedste køb i klassen. Du får virkelig meget kvalitetsbil for pengene. Hvem andre har esp, antispin, 6 airbags, el-spejle, el-ruder, fjb. c-lås, cd-radio m/mp3 afspiller, regnsensor, 16" alufælge, 3 års garanti uden kilometerbegrænsning som standardudstyr til en pris på kr. 139.996???
Colt har derudover nogle af klassens mest brændstoføkonomiske motorer. Den mindste motor med 75 hk, vandt sidste år BT´s økonomiløb, med et gennemsnit på ca 23 km/l ved blandet kørsel. . .

Profil slettet

Profil slettet

03-07-2006 kl. 15:51

Jeg skal til at udskifte min gamle Ford Fiesta fra '84 til fordel for en nyere og mere driftssikker bil. Budgettet ligger på 100.000-135.000, hvorfor jeg har kigget på følgende biler:
1) Hyundai Getz 1,3
2) Daewoo kalos 1,4
3) Ford Fiesta 1,2

Hensigten er at det er en bil vi vil beholde til den ikke kan mere - dvs. der skal ikke tages så stor højde for gensalgsværdien.
Den skal primært bruges til at køre til/fra arbejde (11 km t/r) men også ca 1 gang om mdr. mellem KBH og Århus. Hvad taler for/imod disse biler? Nye/brugte eller noget helt tredie?

Annonce