Brug for hjælp?

Support

Du kan finde svar på de mest gængse spørgsmål i listen nederst på siden. Du er naturligvis også altid velkommen til at kontakte os via nedenstående.

Åbningstider

Man - søndag

8 - 22

Ofte stillede spørgsmål

Du kan finde svar på de mest gængse spørgsmål i listen til herunder. Du er naturligvis også altid velkommen til at kontakte supporten.

Din brugerprofil

Hvordan opretter jeg mig som bruger på BilBasen?

Hvordan opretter jeg mig som bruger på BilBasen?

Du kan oprette dig via punktet ”log ind” som du finder i toppen på forsiden af BilBasen, men eller du kan klikke her.

Jeg kan ikke oprette mig som ny bruger

Jeg kan ikke oprette mig som ny bruger

Hvis din e-mail eller telefonnummer allerede eksisterer i systemet (typisk hvis du før har oprettet en bruger hos os), så kan du ikke bruge disse oplysninger, når du opretter dig som bruger. I stedet kan du kontakte kundeservice for at få ændret eller slettet din e-mail/telefonnummer.

Jeg kan ikke logge ind

Jeg kan ikke logge ind

Hvis du får beskeden "Ugyldig e-mail eller kodeord", så kontroller dine indtastede oplysninger en ekstra gang. I nogle tilfælde står din e-mail-adresse allerede i feltet, men det er ingen garanti for, at det står rigtigt.

Tjek derefter om det er det rigtige kodeord, du skriver. Systemet kender forskel på store og små bogstaver, så kodeordet skal skrives præcis, som da du indtastede det første gang.

Jeg har fået ny e-mail-adresse. Hvad skal jeg gøre?

Jeg har fået ny e-mail-adresse. Hvad skal jeg gøre?

Hvis du har fået ny e-mail-adresse, skal du først logge ind med din gamle e-mail-adresse. Tryk på Log ind-knappen øverst til højre, log ind og tryk på linket Din BilBase > Opdater/ret profil. Eller du kan blot klikke her.

Jeg har glemt mit kodeord. Hvad gør jeg?

Jeg har glemt mit kodeord. Hvad gør jeg?

Du kan få ændret dit kodeord ved at besøge siden for glemt kodeord. På denne side skal du indtaste din mailadresse og du vil herefter modtage en mail med en ny kode.

Hvordan sletter jeg min brugerprofil?

Hvordan sletter jeg min brugerprofil?

Du logger ind på BilBasen og vælger Brugerprofil

Her finder du et link til at slette din profil øverst til højre.

Annoncer - søgning og indtastning

Hvordan opdaterer jeg kontaktoplysninger i mine annoncer?

Hvordan opdaterer jeg kontaktoplysninger i mine annoncer?

Du kan rette tlf.nr. og postadresse i din annonce, ved at gå til "Mine annoncer" og der trykke "Rediger". Her kan du nederst på siden ændre kontaktoplysninger og vælge "Gem annonce" til allersidst.

Er det mailadresse du vil ændre, så skal dette gøres via "Brugerprofil".

Hvordan fornyer jeg min annonce? Jeg har afmeldt det løbende abonnement.

Hvordan fornyer jeg min annonce? Jeg har afmeldt det løbende abonnement.

Når du har afmeldt automatisk fornyelse af din annonce, vil den skulle udløbe, før du kan forlænge den.

Den vil efter udløb stadig stå under "Dine annoncer", hvor du vil kunne klikke på "Vælg annonceperiode".

Jeg har solgt min bil. Hvordan sletter jeg annoncen fra BilBasen?

Jeg har solgt min bil. Hvordan sletter jeg annoncen fra BilBasen?

Tillykke med salget! Klik på Mine annoncer under "Min BilBase". Klik herefter på "Slet annonce", så sletter du annoncen. Abonnementet vil herefter ligeledes ophøre.

Hvorfor får jeg besked om at jeg har en inaktiv annonce når jeg har betalt?

Hvorfor får jeg besked om at jeg har en inaktiv annonce når jeg har betalt?

Hvis du ikke sletter eller færdiggør en annonce, vil du automatisk blive mindet om den via mail der fortæller at denne annonce er inaktiv.

Når du imidlertid har indrykket en ny annonce er det forklaringen på at du har en aktiv annonce OG modtager mail om en inativ annonce med samme ordlyd.

Du kan slette den inaktive annonce ved at gøre følgende:
Log ind på BilBasen
Klik på > Til mine annoncer
Klik på > Slet annonce

Generelt fungerer det sådan at logger du ind på BilBasen, starter med at indrykke en annonce, men af den ene eller anden grund vælger at afbryde din indrykning når du er kommet til punkt 2 hvor du skal indrykke billeder, vil der komme en pop up frem hvor der står følgende:
"Du er ved at afbryde annonceoprettelsen informationer om din bil, så du kan fortsætte med at lægge billeder ind ved at klikke på videre Er du sikker på, du ønsker at forlade siden?"

Klikker du på OK forlader du siden og dine indtastede oplysninger gemmes.

Hvordan stopper jeg det løbende abonnement?

Hvordan stopper jeg det løbende abonnement?

Såfremt du ikke ønsker at ha' fortløbende abonnement eller ønsker at stoppe et abonnement kan dette let gøres.

Du klikker dig blot ind under Oversigt > "Min BilBase" > Mine annoncer > Rediger og går ned i bunden af siden, hvor du fjerner fluebenet i "Vælg automatisk fornyelse" og dernæst trykker på "Gem annonce".

Hvordan skjuler jeg min adresse på kort?

Hvordan skjuler jeg min adresse på kort?

Du kan skjule din adresse på annoncen ved at gøre følgende:

Log ind under Menu > "Min BilBase" > Gå til Mine annoncer > Klik Ret annonce og fjern adressen i adressefeltet og klikker på "Gem ændringer" nederst på siden.

Herefter fortsætter du bare indrykningen til du er igennem de enkelte trin.

Hvordan opretter jeg en annonce?

Hvordan opretter jeg en annonce?

Du kan oprette en annonce ved at klikke dig ind under "Sælg din bil" eller blot klikke her: Indtast annonce. Herefter følger du siderne trin for trin.

Når jeg opretter en annonce, findes min variant ikke. Hvad gør jeg?

Når jeg opretter en annonce, findes min variant ikke. Hvad gør jeg?

For at din annonce kommer korrekt med i søgningen, bedes du kontakte kundeservice  med følgende oplysninger om varianten.

Type (ex. personbil)
Mærke (ex. Ferrari)
Årgang (ex. 2007)
Model (ex. F430)
Motorstørrelse (ex. 5,5)
Brændstoftype (ex. benzin)
Geartype (ex. manuel)
Ydelse - hvis du kender den (ex. 485hk)
Variant (ex. Spider F1)
Antal døre (ex. 2 døre).

Koster det noget at få en annonce på BilBasen?

Koster det noget at få en annonce på BilBasen?

Ja, når man indrykker en annonce på BilBasen skal man vælge mellem 3 abonnementer - ét der løber i 2 uger, ét der løber i 4 uger eller ét der løber i 6 uger. Derudover kan du købe tilvalg der fremhæver din annonce. Du kan altid se prisen undervejs i indrykningen ligesom der til sidst vil komme en opsummering.

Hvordan retter jeg en annonce?

Hvordan retter jeg en annonce?

Du går ind under Dine annoncer. Her vælger du "Ret annonce" ud for den annonce, du vil rette. Herefter kan du først rette i annoncedata - herefter kan du redigere billeder - og til sidst får du mulighed for at købe services til din annonce.

Jeg kan ikke finde min annonce

Jeg kan ikke finde min annonce

Vær opmærksom på, at der går op til 40 minutter, fra man retter/opretter en annonce - til annoncen/rettelserne kan ses i søgeresultatet. Vær også opmærksom på at du har nulstillet søgekriterierne før du søger på BilBasen, samt at du søger under "Private". Hvis problemet stadig er gældende efter de 40 minutter, er du velkommen til at kontakte BilBasen support.

Problemer med billeder

Hvordan får jeg et billede på min annonce, efter den er oprettet?

Hvordan får jeg et billede på min annonce, efter den er oprettet?

Log ind på Min BilBase og vælg herefter "Ret annonce" ud for den annonce, du vil sætte billeder på. Herefter klikker du på "Tilføj billede" og finder det på din computer. Herefter klikke du blot på "Gem ændringer" nederst på siden.

Hvordan formindsker jeg et billede?

Hvordan formindsker jeg et billede?

Hvis du bruger Windows, kan du bruge programmet Paint til at formindske billederne. Paint finder du under Programmer i start-menuen. Dér er der et punkt, der hedder "Tilbehør", hvor du finder Paint. Åbn billedet i Paint, gå op i menuen "Billede" og vælg "Stræk/vrid". Skriv 70 i hver af de to procentfelter og tryk "Ok" Gå op i menuen "Filer" og vælg "Gem som". Gem billedet et sted, hvor du kan finde det - vælg "JPEG" som filtype - og prøv så at lægge det på BilBasen igen. Alternativt kan du bruge dette smarte online værktøj (på engelsk):

> Pic resize

Jeg får fejl, når jeg uploader mit billede?

Jeg får fejl, når jeg uploader mit billede?

Hvis dit billede fylder meget, kan det være, at der sker en time out, når du lægger billedet op. Du kan evt. prøve at gøre billedet lidt mindre (se vores forslag i menuen). Hvis der stadig er problemer med at lægge billeder op, kan du sende os billederne på info@bilbasen.dk. Husk at angive, hvilken e-mail, du er tilmeldt med. Herefter vil vi prøve at lægge billederne op for dig.

Problemer med betaling

Hvilke betalingsmetoder kan jeg benytte?

Hvilke betalingsmetoder kan jeg benytte?

Betaling på BilBasen kan foretages med Dankort og Visa/Dankort.

Siden melder fejl ved onlinebetaling

Siden melder fejl ved onlinebetaling

Validering af oplysningerne på dit betalingskort foregår ikke på vores egne servere. Det foregår via en sikker fobindelse til PBS. Derfor er vi afhængige af, at der ikke er forstyrrelser på nettet. Hvis der skulle ske en fejl, er der nogle få ting du kan tjekke: 1. Undersøg om du har fået de services du har bestilt, fx. hvis du har bestilt en fremhævet annonce, så tjek om din annonce er fremhævet. Hvis du har fået de ting, du har bestilt, er transaktionen gået igennem. Hvis din bestilling er gået igennem, har du også fået en ordrebekræftelse via e-mail. 2. Hvis du kan se, at du ikke har fået det du har bestilt, er transaktionen ikke gået igennem. Luk da for browseren og log ind på ny. Prøv så at bestille det igen.

Andet

Ris, ros og kommentarer

Ris, ros og kommentarer

Vi værdsætter både ris, ros og kommentarer til vores side. Har du gode ideer kan du klikke på "Feedback"-knappen i venstre side af skærmen eller her og enten stemme på et eller flere af de forslag, der allerede er oprettet eller, hvis dit eget forslag ikke allerede er i listen, oprette dit forslag. Så tager vi disse inputs med i vores videre udvikling af sitet.

Jeg vil gerne afmelde nyhedsbrevet. Hvordan gør jeg?

Jeg vil gerne afmelde nyhedsbrevet. Hvordan gør jeg?

Log ind på Min BilBase og gå til Brugerprofil. Her kan du afmelde de forskellige typer mail nederst på siden.

Hvordan udskriver jeg en slutseddel?

Hvordan udskriver jeg en slutseddel?

Du kan finde slutseddelen her.

Hvilken bil skal jeg købe - hvilken bil er bedst?

Hvilken bil skal jeg købe - hvilken bil er bedst?

Vi kan ikke råde dig til, hvilken bil du skal købe. Vi formidler kun annoncerne, og vi har ikke noget med bilerne at gøre.

Hvis du vil have hjælp, så prøv at spørge i vores Forum, som du kan finde her.

Hvad betyder "Varevogn inkl. moms" og "Varevogn ekskl. moms"?

Hvad betyder "Varevogn inkl. moms" og "Varevogn ekskl. moms"?

Ved en ”varevogn inkl. moms” er momsen betalt, og den handles som personbil. Det vil sige, at man kan bruge den til privat kørsel uden at skulle betale moms. Momsen kan ikke trækkes ud af ”varevogn inkl. moms” bil. Ved en ”varevogn ekskl. moms” er prisen angivet uden moms. Det betyder, at hvis du skal bruge bilen til privat kørsel, skal du betale moms til staten. Hvis du køber den som firmabil, skal du stadig betale momsen, men du kan trække det fra i dit regnskab.

Indrykket annonce fra DBA- hvordan retter/sletter jeg annoncen?

Indrykket annonce fra DBA- hvordan retter/sletter jeg annoncen?

Hvis du har indrykket annoncen via DBA skal den administreres dér - dvs. at annoncen altså ikke vil være placeret på din profil på BilBasen.

Sletter du annoncen på DBA bliver den automatisk slettet hos os også indenfor en time.

Det samme gør sig gældende hvis du retter i annoncen.

Hvordan gemmer man annoncer som favoritter?

Hvordan gemmer man annoncer som favoritter?

Når du er inde på en annonce vil du øverst på annoncen kunne se et stjerne symbol, hvor der ved siden af står "gem favorit", så klikker du på dén vil annoncen blive gemt under "Favoritter".

Pantopslag

Pantopslag

Du kan lave et pantopslag her.

Der laves her et tjek hos Bilbogen, hvorfra oplysningerne kommer. Har du uddybende spørgsmål til resultatet skal du også kontakte dem.

Jeg er forhandler og ønsker at kontakte support

Jeg er forhandler og ønsker at kontakte support

Du skal skrive til mailadressen: bilinfo@bilinfo.dk eller ringe på hovednummeret 87313131 og bede om at komme til at tale med salgsafdelingen.

Svindel

Jeg er blevet snydt i en handel - bilen er ikke som lovet. Hvad skal jeg gøre?

Jeg er blevet snydt i en handel - bilen er ikke som lovet. Hvad skal jeg gøre?

Som udgangspunkt er der desværre ikke meget vi kan gøre i sådan en sag. Vi formidler kun annoncerne, og vi har ikke noget med handlerne at gøre. Vi kan muligvis finde en kopi af selve annonceteksten, hvis du sender en mail til info@bilbasen.dk med de kontaktoplysninger der stod på annoncen, samt model, årgang, pris mm.- Bemærk at vi ikke gemmer annoncedata fra før maj 2005. Kan du og sælger ikke finde en løsning internt vil jeg anbefale dig at gå videre med sagen til en advokat

Jeg har modtaget en mistænkelig mail eller SMS

Jeg har modtaget en mistænkelig mail eller SMS

Vi har desværre oplevet at nogle brugere på BilBasen bliver kontaktet af de såkaldte nigeriasvindlere. - Hvis man indleder en dialog med dem, ender det som regel med, at man modtager et falsk bevis for, at de har overført pengene til ens konto via en anerkendt bank ell. Western Union. Dette er alt sammen lavet meget professionelt og cirkulerer desværre mange steder på nettet.

Heldigvis har vi meget stor succes med at beskytte vores brugere mod disse svindlere, og kun en meget lille del af henvendelserne når igennem til vores site. Når dette sker, bliver vi dog straks alarmeret og disse henvendelser stoppes hurtigt herfra. Dette er også allerede sket for personen, som har kontaktet dig.

Vi arbejder konstant på forbedringer af disse filtrer. Disse svindlere er dog meget dygtige til det de gør, og derfor er det desværre ikke muligt blot at blokere på ip-adresser fra f.eks. Nigeria. De generer blot dynamiske ip-adresser, som kommer fra andre lande – F.eks danske ip-adresser.

Kendetegn for disse typer henvendelser er:

Henvendelsen er ofte på engelsk eller et meget dårligt dansk, der bærer præg af at være oversat i Google Translate.
Køber opholder sig ofte i udlandet
Pas på hvis køber hævder at have indbetalt for meget til f.eks. transport og efterfølgende beder dig tilbagebetale restbeløbet
Ved sms-henvendelser vil der typisk ikke være noget afsendernummer oplyst, men kun en e-mailadresse som du skal skrive til
Disse henvendelser kan komme både på mail og via sms.

Du er meget velkommen til at videresende mailen du har modtaget til info@bilbasen.dk, så vi kan undersøge mailen nærmere.

Hvad er phishing?

Hvad er phishing?

”Phishing” er et fænomen, hvor svindlere forsøger at franarre internetbrugere deres bankoplysninger eller logindata til forskellige hjemmesider. Det sker typisk ved, at brugeren får tilsendt en e-mail, hvis indhold forsøger at få brugeren til at indsende sine oplysninger pr. e-mail eller logge ind på en falsk internetside, der ligner f.eks. BilBasen.

Vær på vagt, hvis du får en e-mail, som tilsyneladende er fra BilBasenmen som indeholder forkerte oplysninger eller indeholder stavefejl.

Emnet i mailen er typisk også i stil med ”Din konto er blevet begrænset”

Hvis du er i tvivl, så videresend meget gerne mailen til info@bilbasen.dk, inden du foretager dig yderligere.

Så skal vi undersøge sagen.

Auktion

Hvad er auktion?

Hvad er auktion?

Auktion er en måde hvorpå du kan sætte din bil til salg til en mindstepris du selv angiver.

En auktion løber typisk over 24 timer - op til weekenden vil auktionen dog løbe i omkring 3 dage.

Det er kun bilforhandlere der kan byde på din bil herefter.

Opnår du mindsteprisen - eller en pris du er tilfreds med - koster det flg. i salær alt efter salgsprisen:

Se evt nærmere på auktionssiden hvor du bla. kan se salæret for en auktion.

Hvorfor er min annonce ikke aktiveret efter auktionen er udløbet?

Hvorfor er min annonce ikke aktiveret efter auktionen er udløbet?

Din annonce er med stor sansynlighed ikke er færdigbehandlet i vores auktionsteam endnu - så snart den er det, vil den automatisk blive aktiveret med den resterende løbetid. Dette sker typisk indenfor 24 timer efter auktionens udløb.

Har du spørgsmål til hvornår den er færdigbehandlet vil jeg anbefale dig at kontakte din auktionsmægler på tlf. 70 20 38 77.

Jeg vil gerne snakke med en auktionsmægler

Jeg vil gerne snakke med en auktionsmægler

Du kan kontakte én af vores auktionsmæglere på tlf. 70 20 38 77 eller auktion@bilbasen.dk.

Hvorfor kan jeg ikke få lov til at beskrive bilen?

Hvorfor kan jeg ikke få lov til at beskrive bilen?

Det kan tyde på at du mangler at opdatere/installere flash på din computer.

Du kan hente/opdatere flash her:
http://www.adobe.com/support/flashplayer/downloads.html