Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Fælge til Fiesta 2015

Kasper Andresen

Kasper Andresen
bruger siden
23-08-2023

16-09-2023 kl. 22:40

Hej

Jeg har købt en brugt Ford Fiesta 1.0 (😱) fra 2015. Bilen kører pt. på stålfælge med vinterdæk (ingen anelse hvorfor, men nu kan det næppe svare sig at skifte), men jeg vil gerne have nogle pænere alu-fælge med sommerdæk til næste år. Jeg har læst mig frem til, at fælgen skal være 4 x 108. Derudover ved jeg at centerhullet er 63,4mm og at "ET" er 47,5.

Jeg kigger efter brugte fælge på Facebook og DBA. Der nævnes ofte kun eks. 4 x 108. Er det tilstrækkeligt, til at de også passer min, eller er der andre forhold jeg skal være opmærksom på? Jeg tænker max. 16", men det afhænger vel også af dækkets tykkelse. Hvem kan guide mig lidt udførligt...?


Mvh. Kasper

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

17-09-2023 kl. 09:35

Du kan kigge på
https://hjulguide.dk/hjuldata

Der kan du finde de detaljer du mangler.
De fleste der sætter brugte til salg skriver som regel hvad vogn de har siddet på.

Vær dog klar over brugte fælge skal være rimelig billige, idet du ikke har en kinamands chance for at opdage om de er skæve, før du får dem på og kørt en tur.

Samtidig så tjek alderen på dækkene, er de 5 år, så er der ikke meget liv tilbage i dem, selvom der er masser slidbane. De mørner.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kasper Andresen

Kasper Andresen
bruger siden
23-08-2023

17-09-2023 kl. 15:05

Jeg har kigget på hjuldata, men spørgsmålet går mere på, om alle 4 x 108 passer på min Fiesta?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

17-09-2023 kl. 16:19

på hjuldata bør du også kunne se om ET er inden for målet. Husk der må være lidt offset i forhold til originalt, husker ikke om det er 15 mm.

Er hullet større, kan du tilkøbe en lille plastik insert, som retter hullet til. Er det mindre så går den bare ikke.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg