Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Prøvekørsel af Vw up 60hk.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

13-02-2012 kl. 22:42

Ja nu tog jeg mig samen til at ta en tur i den nye up, og helt bevidst en 60hk model. Jeg ville se hvad den mindste up bestod af. Meget gode og store sæder og fin til at skifte gear. Den virkede som en noget større bil, men sikkert pga måden den kørte på, den var let kørt og larmede ikke synderligt. Fungerede fint til prisen, og kvalitets indtrykket var i top. Sså den kan klart anbefales som bybil, bil nr 2, men den gør det også godt på motorvejen tiltrods for 60hk. Der halter de andre mini biler efter. Så alt ialt posetivt overrasket.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

13-02-2012 kl. 23:55

Nej tjekkede ikke hvor langt den gik på literen. Havde for travlt med at granske de kvaliteter den bød på i den klasse. Meget stabil ved høj fart også, og kørte nemt mod de 150km/t uden de store problemer. Styring god og balance i bilen også. Samt nemt at dosere på bremsen. Højde justerbar føre sæde, god støtte. Bagsæder sidder man også godt på/i. Et lille minus for mig var taglinien, ikke helt så god i indstigning som aygo C1 107. Men selve bilen er ret lækker at køre i og respondere godt. Så tomlen er oppe.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

14-02-2012 kl. 09:34

Kan I sige lidt om pladsforholdene?
Kan bagsæderne bruges til noget?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

14-02-2012 kl. 11:28

Er 186, og satte mig ind på bagsæddet, lidt tricky at få sæddet kørt frem så man ku komme ind, måske bare mig. men sad rigtig godt i sædet, havde dog ikke kørt forsæddet tilbage på normal position, men fornemmelsen var kram syns jeg. En nævnte at undervogn er lidt blød..er den måske nok en smule, men talte med sælger om evt lidt større hjul ville gøre en forskel, og det ville det. Men jeg tænker lidt på at den helt billige koster 89.- og det uden omdr. tæller eller noget, den jeg prøvede var en 60hk move up til 98.000.- dertil kommer hvis man vil ha aircon (5000) og dk pakke vist til 7000.- ja så er vi på godt 115000 med lev. Så tænker jeg ja er meget imponeret over bilen og måden den køre på selv med 60hk...men pt kan man erhverve sig fiat grande punto (fresh model) med aircon, 5 døre, autostop/start 19,2km/l, 1,2motor 69hk til 119.000. Tænker så lidt om der kun er noget i det hvis man kan nøjes med den til 89 og vil vente på bmt model som køre 2,2km/ længere med andre dæk med lav rullemodstand. men en sjov bil at køre i.


Ved ikke med plastic kvaliteten, men eks rat i den model jeg prøvede var ren plastic og var lidt synd. Sælger nævnte muligheden for at bestille et andet rat hjem, og montere det. ellers kun lækkert rat i high up til 117.000.-

Dette indlæg blev 14-02-2012 11:42 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

14-02-2012 kl. 13:56

Har prøvet en 75hk version og kan generelt tilslutte mig de pæne ord. Ok plads, kvaliteten virker fin, ok motor (men kunne bruge lidt mere) etc.

Har selv overvejet den som bil nr. 2 (og overvejer vel stadig).

"Problemet" ved mange micro biler er som jeg ser det lidt at man kan gå to veje: Enten køber man basisversionen og får dermed en billig, men skrabet bil. Alternativet er at købe mere udstyr/motor etc. men så er den pludselig ikke så billig længere!

Personligt skal jeg have bagdøre, vil have A/C og derudover gerne lidt udstyr og gerne lidt flere kræfter end basismotoren byder på.

Skal man have det i Mikroerne er prisen pludselig ikke 90k, men snarere +120k, og så kommer jeg egentlig i tvivl om jeg ikke hellere vil have en bil der er en halv klasse større (evt. let brugt)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

14-02-2012 kl. 17:08

Ja man kan jo gøre sig mange overvejelser, men hvis man blot skal fra a-b og i tørvejr, og med en god kvalitet er Up'en nok den fortrukne hvis man velogmærke holder sig til de 89000. Der er langt mere rigtig bil over den end spark og trillingerne. Ikke at jeg ved det, men jeg tror at den 60hk er mere harmonisk end 75hk, den trækker fint til behovet og prisen og syns ikke den var anstrengt på motorvejen, selv ved 150. Sikkert den lidt lange gearing. Men til helt normalt brug er 60hk nok. Lidt li'som golf Tsi med 122hk, den var også mere harmonisk end tsi 140 osv. Men er der sikkert forskel på. Men folk tænker sikkert...60hk det er ikke meget, men den køre altså rigtig godt. Nu var den jeg prøvede helt ny med 5km på tælleren. og efter den var blevet godt varm ca 20min kørte den super. Pludselig skulle den ikke have det samme gas for at flytte sig som før. Så det gik nu meget gelinde. sælgeren som jeg tidligere kender fra Bmw sagde også at det var utroligt hvordan de kørte iforhold til 3cyl og 60hk og 75hk. Jae han lokkede mig over og sidde i den nye Beetle, uha den er lækker syns jeg, virkede som rigtig luksus at komme ind i, og når man smækkede døren kørte ruden selv op. 1,2Tsi med 105hk, han sagde at den kørte uovertruffen godt iforhold til literydelse og hk. Han er vant til store bmw'er, så jeg tar hans ord for, at den køre godt..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

14-02-2012 kl. 18:56

De første tegn på at "krigen" er startet er fakta, se bilnyheder på bilbasen. Aygo bliver sat voldsomt ned i pris. Dette var forventet, idet Up'en kom på banen. Så nu bliver det spændende om up også bliver sat ned ?? Der er indtil nu allerede solgt en del up selvom intro først strarter i marts. Der er run på hos smc for at se og prøve den nye lille bil. Bare i de 10min jeg stod i forretningen var der en del henne og se på up'en..


Måske er vi lidt for forvente med hensyn til en evt pris vi syns en Up skal koste. Måske skal vi lige tænke over hvor meget mere bil der er i den. Måske er den reelt billig at holde kørende, og de ekstra ting man kan tilkøbe er ikke vanvittig dyre, for hvornår har vi kunnet få A/C til 4995.- osv. Bilen har 5 stjerner i sikkerheds test. dørerne lukker med et flot klunk som det skal lyde, det samme gælder bagsmækken. Det virker gennemtænkt og gedint. Og den køre langt bedre end andre i klassen.


Tænk sig da de små trillinger kom kunne en sådan koste 130-140.000kr.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

14-02-2012 kl. 22:06

Jamen er enig, den skal nok blive populær (er det allerede) Talte med sælgeren der sagde at de allerede solgte 5 dørs versioner, selvom de ikke kendte den endelige pris! Han forventede at bagdøre koster i nærheden af 10k ekstra.
Pointen med pris ved mere end basisversionen af mikroerne holder dog efter min mening. Skal man have en Move up, 75hk, med A/C og 5 døre har man passeret 120k (det samme gælder for de andre mikroer) og så er forskellen op til bilerne der er en halv/hel klasse større ikke specielt stor og så er der trods alt for lidt bil i mikroerne.

Men vil man have en billig bil er basisversionerne af mikroerne et fint bud.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

15-02-2012 kl. 18:14

Det er sjovt at se flere udtale sig om kvaliteten - uden at bilen har kørt blot 1 måned på vejene ;-)

VW er god til at bygge biler, der ligner kvalitet - uden at den reelle kvalitet er højere end hos de (almindeligvis billigere) konkurrenter. Lad os nu se, når bilen har været på vejene i nogle år - først da kender vi den faktiske kvalitet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-02-2012 kl. 14:31

Det med at udtale sig om en evt kvalitet kan jo bero på mange ting. Man kan tage munden for fuld, men mener ikke det er tilfællet her. Andre motor skribenter har udtalt noget i samme stil har jeg gransket de sidste par dage. Altså sammenligner man med Aygo, C1, 107,fiat panda Hyuinda i10, og for den sags skyld Kia, er UP'en en lækker sag at køre i i forhold, også materialer mener jeg. Meget er taget fra polo mv. Man skal lige prøve den. Min udmelding omkring at den 60hk er fin og rigeligt har jeg fået bekræftet fra flere sider, den er som sådan ligeså hurtig som 75hk, ikke meget skiller dem, så er ikke 6000kr mere værd at købe 75hk. Det kan man bedre bruge på eks Aircon eller Dk pakke til eks move UP, hvor du får navigation mv, tågelygter, varme i forsæder. Ang undervogn, ja den er lidt blødere end de andre i segmentet, men den opsnapper alle ujævnhedder, og krænger ikke. Så komforten syns jeg er helt i top. Jeg har aldrig selv eget en Vw, men overvejer kraftigt en 5dørs Move UP der kommer om ca 60dage. Den køre en del bedre en Aygo C1 mv. Jeg syns det er utroligt at man kan få 60hk til at køre så gelinde. Den har samme tider på parpir som dem med eks 68hk. Hmm eneste måske og men er at den ikke har inderskærme bagtil, men har eks Honda Jazz heller ikke. Den er delvist galvaniseret, og hulrum er sprøjtet med varm voks. Jeg tror squ jeg køber en sådan UP, har ikke set eller prøvet noget der ligner inden for segmentet. Men fy føj hvor det lokker når man ser de ting man kan fylde på den. Så det er med at være standhaftig. Der hvor jeg vil lægge pengene og tror at det prismæssigt er godt og ikke for meget er en moveUp 60hk med 5døre og aircon til ca 107-108.000,- en pakke til 7400,- med tågelys, elspejle m varme, varme i forsæder og det nye navigation med maps and more. Det er da en superpris. Regner med at forhandleren vil gi mig lev.omk. og om muligt metal lak, men de har ikke meget på de biler.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

16-02-2012 kl. 14:48

Der er ingen tvivl om at det kommer til at gå ret godt for VW UP.

Men husk nu dens trillingesøstre SKoda Citigo og Seat MII. Der får man garanteret mere udstyr for samme pris. Det må siges at være en nem måde at spare nogle penge på.

jeg ville i hvert fald sammenligne alle 3 hvis jeg overvejede en af de modeller.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-02-2012 kl. 15:10

Martin Nielsen skrev:
Der er ingen tvivl om at det kommer til at gå ret godt for VW UP.

Men husk nu dens trillingesøstre SKoda Citigo og Seat MII. Der får man garanteret mere udstyr for samme pris. Det må siges at være en nem måde at spare nogle penge på.

jeg ville i hvert fald sammenligne alle 3 hvis jeg overvejede en af de modeller.

Hej Martin.


Du har selvfølglig ret i din betragtning. Jeg har kigget lidt på bilerne og kun up ved selvsyn og de andre på nettet. Jeg syns at Up'en er mere smart invendigt, og jeg vil ikke afvise at ved et evt salg vil folk måske kigge på det logo bagpå, selvom vi ikke helt ved priser endnu på de andre, men er jo smags sag. Har kigget lidt på et par vw classic fælge, som jeg syns ser godt ud til bilen. Men igen er jo bare hjul. Har aldrig eget en vw. Har jo min mondeo v6 indtil videre .-) Men køber nok den 5dørs når den når danmark. Jeg kan være lidt tvivlende på hvor meget seat og skoda kan gøre ved prisen på bil og udstyr..Har i øjeblikket nogle følere ude på om jeg evt kan få rat fra high up bestilt særskilt hjem, idet det er et læderrat. De andre er meget meget plastik, men ok at holde ved.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-02-2012 kl. 19:03

Så sløv som Journalisten beskriver, kan jeg nu ikke helt genkende..



http://bil.guide.dk/Minibil/VW/%C3%98konomi/Design/Motor/Test_af_VW_Up_60_hk_2608191

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

16-02-2012 kl. 19:38

T Nielsen skrev:
Det med at udtale sig om en evt kvalitet kan jo bero på mange ting. Man kan tage munden for fuld, men mener ikke det er tilfællet her. Andre motor skribenter har udtalt noget i samme stil har jeg gransket de sidste par dage. Altså sammenligner man med Aygo, C1, 107,fiat panda Hyuinda i10, og for den sags skyld Kia, er UP'en en lækker sag at køre i i forhold, også materialer mener jeg.

Uanset, hvad dit indtryk er - og hvad motorskribenter skriver, er der reelt ingen, der ved det før om nogle år. Kvalitet handler ikke om plastik i kabinen eller, hvordan bilen er at køre. Det handler om driftsikkerhed, slidstyrke, fejl, rustbestandighed etc., og her har f.eks. Passat og Touran i en årrække vist sig at være problematiske - trods at journalister, ejere og andre også her udtalte sig i begejstrede vendinger i starten. Måske er Up vendepunktet for VW - omvendt er det en relativt billig bil - så der er selvfølgelig sparet her og der hos VW ligesom hos konkurrenterne. Ingenting kommer af ingenting - undtagen lommeuld....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

16-02-2012 kl. 19:40

mach3 mach3 skrev:
autobild.de har lige sammenlignet seat mii med kia picanto, og sidstenævnte vinder. men vw up vandt over picanto i en anden test så vidt jeg husker, så det må betyde at seat mii og vw up ikke er helt identiske.

Eller at Autobild foretrækker tyske biler - ligesom svenske blade har en tendens til at foretrække svenske biler og franske blade foretrækker franske biler ;-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-02-2012 kl. 22:34

K S skrev:
Uanset, hvad dit indtryk er - og hvad motorskribenter skriver, er der reelt ingen, der ved det før om nogle år. Kvalitet handler ikke om plastik i kabinen eller, hvordan bilen er at køre. Det handler om driftsikkerhed, slidstyrke, fejl, rustbestandighed etc., og her har f.eks. Passat og Touran i en årrække vist sig at være problematiske - trods at journalister, ejere og andre også her udtalte sig i begejstrede vendinger i starten. Måske er Up vendepunktet for VW - omvendt er det en relativt billig bil - så der er selvfølgelig sparet her og der hos VW ligesom hos konkurrenterne. Ingenting kommer af ingenting - undtagen lommeuld....

Er helt med på det du skriver...jeg oplever blot bilen som gedin lavet og skruet sammen til prisen, og måden den køre på med motor gearkasse undervogn osv. Jeg har ikke oplevet en såkaldt mini bil på denne måde. jeg var ikke synderlig vild i varmen inden jeg prøvede den, men efter turen og med erfaringer fra andre mini biler, stod det klart for mig at den var meget mere end blot mini. Nuvel kan vi ikke på forhånd sige om skidtet holder. Jeg vil selvfølgelig gerne tro at det gør, nu da den var så god at opleve. Der har ikke været meget at komme efter rent drifts mæssigt på trillingerne Aygo C1 107. Jeg håber og vælger at tro at Vw koncernens øverste boss/ledelse er klar over at de skulle anstrenge sig med kvalitet for at trænge andre mini biler fra markeds andele. Ellers holder folk op med at købe dem. En gut jeg læste om havde været under bunden på Up'en, og nævnte at der var nogle mindre pæne/mangelfulde samlinger. Er klart noget der skal tjekkes om dette er tilfællet...jeg vælger også at tro at det er "kram" set iforhold til mini segmentet, idet Vw skal leve netop af denne up. Der skal sælges rigtig mange enheder, og om muligt billigere end man normalt ville gøre..man vil jo erobre store andele på mini markedet. Og det gør man ikke med noget skrammel. Men du har som sådan ret, før der er gået nogle år ved vi ikke hvor der evt er sparret. Jeg tror den er rimelig kvalitet, den har været længe undervejs.


Syns du skal prøve en tur bare for sjov, også dem der som jeg inden jeg prøvede den, tænkte..sikke en lille pis pot.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

17-02-2012 kl. 07:11

mach3 mach3 skrev:
dvs kun lande uden bilproduktion er objektive? så er det bare at vente på en fdm laver en test :-)

Nej - det vil vist være at tage munden for fuld ;-)

Der er dog en påfaldende tendens til, at bilblade når frem til, at biler af "egen" nationalitet er bedst, men det betyder ikke, at alle tests er partiske - eller at alle blade er "farvede", men man skal da have det i baghovedet. Læser du det danske Bilmagasinet, skal man du også være klar over, at de har deres preferencer - eksempelvis lod de Seat Altea (der ikke er en MPV) vinde en test af MPV'ere fordi de syntes, at den kørte sjovest. De abstraherede dermed helt fra, hvad en MPV's primære formål er: Fleksibilitet og plads.

Kort sagt: Det handler lidt om kildekritik :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

17-02-2012 kl. 07:20

T Nielsen skrev:
Er helt med på det du skriver...jeg oplever blot bilen som gedin lavet og skruet sammen til prisen, og måden den køre på med motor gearkasse undervogn osv. Jeg har ikke oplevet en såkaldt mini bil på denne måde. jeg var ikke synderlig vild i varmen inden jeg prøvede den, men efter turen og med erfaringer fra andre mini biler, stod det klart for mig at den var meget mere end blot mini. Nuvel kan vi ikke på forhånd sige om skidtet holder. Jeg vil selvfølgelig gerne tro at det gør, nu da den var så god at opleve. Der har ikke været meget at komme efter rent drifts mæssigt på trillingerne Aygo C1 107. Jeg håber og vælger at tro at Vw koncernens øverste boss/ledelse er klar over at de skulle anstrenge sig med kvalitet for at trænge andre mini biler fra markeds andele. Ellers holder folk op med at købe dem. En gut jeg læste om havde været under bunden på Up'en, og nævnte at der var nogle mindre pæne/mangelfulde samlinger. Er klart noget der skal tjekkes om dette er tilfællet...jeg vælger også at tro at det er "kram" set iforhold til mini segmentet, idet Vw skal leve netop af denne up. Der skal sælges rigtig mange enheder, og om muligt billigere end man normalt ville gøre..man vil jo erobre store andele på mini markedet. Og det gør man ikke med noget skrammel. Men du har som sådan ret, før der er gået nogle år ved vi ikke hvor der evt er sparret. Jeg tror den er rimelig kvalitet, den har været længe undervejs.


Syns du skal prøve en tur bare for sjov, også dem der som jeg inden jeg prøvede den, tænkte..sikke en lille pis pot.

Jeg er skam ikke i tvivl om, at den - som nyeste bil i klassen - føles som velkørende og fin bil. Det er dog også en klasse med hård konkurrence - og lav fortjeneste pr. bil, så man kan være helt sikker på, at der er sparet, hvor man kan (det gælder for alle biler i dette segment). Erfaringen fra min søsters Poloer gør det dog svært at tro, at en billigere "version" skulle have specielt høj kvalitet, men lad os se, når der er gået nogle år.

Bilerne i dette segment er generelt lidt mere simple end dyrere biler - og i mange statistikker viser det sig også ved, at det er disse biler, der generelt har færrest fejl. Her har Fiat Panda faktisk ligget pænt i en del år, og trillingerne har - som du også nævner - også været uden de store problemer. Nogle familiemedlemmer kørte i nogle år Picanto (relativt mange km) og den var også helt problemfri.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-02-2012 kl. 19:57

Utroligt at siden torsdag er der solgt 700 mere, så stk antal nu er på 1500 bestilte UP.


Næsten som når folk står i kø søndag morgen og skal have lune rundstykker..Var lige en tur forbi smc biler, alle prøve biler var på gaden og ca 15-20 personer i butikken. Vildt

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg