Stelvio Aps

Måløv Værkstedsby 93 2760 Måløv Se på kort
Mandag - fredag: 09:00 - 17:00
Lørdag: Lukket
Søndag: 10:00 - 15:00


Dato
Mærke og model
Afdeling
Kilometer
Årgang
Pris (kr)
Triumph TR6 2,5 Cabriolet 2d
Se Den Fulde Beskrivelse Af Denne Usædvanlige TR6 På Vores Hjemmeside Stelvio. Dk
Måløv
-
0
1974
249.000 kr.
Marcos GT 3,0  2d
Chassisnummer 5609 Er En Af De Kun 80 Producerede Marcos 3000 GT Med Volvos 3 Liter Rækkesekser. De Blev Fremstillet I 1970 Og 1971, Men 5609 Er Først Indregistreret I 1973 I Sverige Hvorfra Den Kommer. Hvis Der Noget Svenskere Kan Finde Ud Af, Så Er Det Det At Få Volvo Motorer Til At Gå Stærkt Og Den 6-Cylindrede B30 Er Ingen Undtagelse. Med Sine 3 Dobbelte Weber Karburatorer Trækker Den Momentstærke Motor Den Lette Sportsvogn Med En Rå Kraft Der Så Sandelig Kan Mærkes. 3000 GT’En Her Er I Rigtig God Stand Mekanisk Og Såmænd Også Kosmetisk, Bortset Fra At Den Lider Lidt Af Det Som Stort Set Alle Lotus, Ginetta, TVR Og Andre Gamle Glasfiberbiler Fra Den Tid Gør, Nemlig Små Fugtblærer I Lakken. Fænomenet Er Dog Udelukkende Af Kosmetisk Betydning. Fin Læderkabine Og Originalt Webasto Soltag. Her Er Chancen For At Få En Ganske Sjælden Marcos Version Med Dansk Afgift Betalt.
Måløv
14,5 km/l
0
1971
195.000 kr.
Lotus Elise 1,8  2d
Som Det Ofte Sker, Så Tager En Bilmodel På I Vægt Hver Gang Der Kommer En Ny Version Med Øgede Krav Om Mere Udstyr Og Komfort. Lotus Elise Er Ingen Undtagelse. Serie 1 Er Den Første Og Letteste Elise Og Levede Dermed Op Til Lotus Mantra Om, At Hvert Et Kilogram Vægt Er En Fjende, Der Så Vidt Muligt Skal Fjernes Fra Bilen. En Standard S1 Vejer Ind Med Sølle 725 Kg Og Går Til 100 Km/T På Under 6 Sek., Pænt Kvikt Med Blot 118 Hk At Gøre Godt Med. For Nogen Er Det Ikke Nok, Og Det Var Det Ikke For Den Første Ejer Af Denne Bil. Han Fik Monteret En Kompressor Fra Det Danske Firma Rotrex. Effekten Kender Vi Ikke Præcist, Men Det Virker - Skal Vil Hilse Og Sige. Vi Er Vel Oppe Omkring De 200 Hk Og Det Er Altså Pænt Meget Til En Bil, Der Kun Vejer Det Halve Af Hvad Biler Med Den Motoreffekt Typisk Vejer. . Denne Elise Har Kun Haft 2 Ejere, Den Oprindelige Fra Ny I Tyskland Og Den Seneste I Danmark Fra 2007 Og Til Nu. Der Er Ganske Meget Dokumentation På Bilen Fra Ny Og Km-Standen Er Nu 72.000 Km. S1 Versionen Er Fuldstændig Blottet For Enhver Form For Udstyr Og Netop På Grund Af Sin Typiske Lotus ”No Nonsense Approach” Og Deraf Følgende Lave Vægt Nu Blandt De Mere Eftertragtede Elise Versioner. Hvert Et Gram På Den Bil Bidrager Til Ren Og Uforfalsket Køreglæde. Prisen I Danske Kroner Er Inklusive Dansk Afgift.
Måløv
14,1 km/l
72.000
1997
275.000 kr.
Sunbeam Alpine 1,6 Cabriolet 2d
Sunbeam Alpine Blev Introduceret I Oktober 1959. Det Blev Den Nye Moderne Design Vision Som Rootes Lancerede Med En Række Moderne Detaljer Som Var Forud For Sin Tid I Forhold Til Konkurrenterne – Et Velfungerende Varmeapparat, En Harmonisk Hardtop, Rullevinduer, Elektrisk Overdrive Og En Kaleche Der Var Nem At Slå Op Og Som Holdt Tæt. Designet Fik Rootes Gruppen Udført Af Lowey Studios Og Derfor Kan Der Trækkes En Lige Linie I Bilens DNA Til Bl.A. Studebaker Commander. Alpinens Markante Linier Gjorde Også Sit Indtog I Filmverdenen, Og Mere Regelen End Udtagelsen, I Biroller Som Det Foretrukne Køretøj Bland Agenter (James Bond I Dr. No) Og Kvinder Med En Mere Tvivlsom Karrierevej (Elizabeth Taylor I Butterfly 8). Men Det Var Indenfor Motorsport At Sunbeam Alpine Gjorde Sit Største Indtog – Med Sin Klassesejr I Monte Carlo I 1960, Thermal Index Of Efficiency Sejr Ved Le Mans I 1961 Og En Række Løb Under Sports Car Club Of North America Op Igennem 60’Erne. Denne Alpine Er En Series 1, Er Produceret I Juni 1960 Og Har Også En Solid Motorsports Historie. Deltagelse I Det Anerkendte Tulipan Rally Fra 1997 – 2002 Med En Placering Som Nr. 2 I Sin Klasse I 1999. Dertil Deltagelse Grand Prix De Champagne I 1996, Et Rally Over 5 Dage I Bretagne Og Normandiet Hvor Den Vandt En Samlet 4. Plads. Motoren Her Er Rootes Helt Egne Design, Med En Slagvolumen På 1494Cc Med Aluminiums Topstykke, Og I Denne Udgave, Opgraderet Med En Weber 28/36 DCD. Motoren Og Drivlinen Blev Sammen Med Resten Af Bilen Restaureret I 1996 Og Bygget Til Langdistance Rally Og Pålidelighedsløb Med Tidstypiske Og Eftertragtede Halda Instrumenter Twinmaster Kalibreret Til Denne Bil Med En Nøjagtighed På Ca. 10 M På 10 Km Og Speedpilot (Og Nej, Disse Instrumenter Sælges Ikke Separat), Bur, Klassiske Racersæder Samt Seler. Den Kom Til Danmark Fra Holland I 2010 Med En Plan Om Aktiv Deltagelse I Historisk Motorsport – Det Er Dog Først Fra Sommeren I År At Bilen Er Kommet Frem Af Gemmerne Og Fået Kørt Støvet Af Sig. Bilen Har En Ældre Hollandsk Vognbog Samt Homoligeringsattest Fra FIA/DASU Og Vil Med Få Ændringer Kunne Deltage I Historisk Motorsport, Herunder Den Eftertragtede Sixtyfiversklasse Under Kategori 1. En Relativt Sjælden Og Ganske Charmerende Bil Indregistreret På Danske Plader.
Måløv
-
0
1960
149.000 kr.
Alfa Romeo Giulia 1300 1,3 Super 4d
Vi Importerede Selv Denne Fine Giulia Tilbage I 2008, Hvor Vi Købte Den Af En Advokat I Rom’S Mondæne Parioli Kvarter. Den Havde Dengang En 1750 Motor Og Det Har Den Stadig. Siden Hjemkomst Til Danmark Har Den Haft En Enkelt Dansk Ejer, Som Virkelig Har Passet Godt På Den Ikke Bare Med Service Og Vedligehold, Men Også Større Arbejder, Blandt Andet En Komplet Motorrenovering I 2013 Udført Hos Juel Classic I Tilst. Til Bilen Medfølger En Omfattende Dokumentation, Herunder Den Originale Italienske Registreringsattest ”Libretto” Som Er Et Helt Lille Hæfte Med Tidligere Ejere, Hvoraf Det Også Fremgår At Det Er En Romersk Bil Fra Ny I 1973. Dokumentationen Omfatter Desuden En Stor Mængde Fakturaer På Renovering Af Blandt Motor Og En Lang Række Andre Arbejder Der Er Udført På Bilen Over Årene. I Øvrigt Fremtræder Bilen Meget Originalt I Et Og Alt. Farven Er Bianco Spino Med Det Originale Sorte Skai Interiør Og Instrumentbord Bevaret I Fornem Stand. En Giulia Der Står Stramt I Undervogn Og Med Frisk Motor Og Anden Mekanik Kører Som En Drøm. Det Er Få Andre Klassiske Biler Fra Den Periode Der Matcher Den Køreglæde Som Denne Kompakte Og Karismatiske Sportssedan Leverer.
Måløv
-
0
1973
159.000 kr.
Alfa Romeo GT 1300 1,3 Junior 2d
The Classic Alfa ”Step Nose” GT From The 1960S Is One Of The Most Attractive Small GT Cars Of All Times. A Young Giugiaro Penned The Distinctive Curves While Employed At Bertone. We Collected This 1300 GT Junior Ourselves In Germany Back In 2004 And Sold It To A Danish Owner Who Have Had It Since. During His Ownership The 2 Liter Engine Was Completely Rebuilt At An Alfa Romeo Garage. To Match The Engine The Car Is Also Fitted With A 2 Liter Rear Differential (10:41) With Limited Slip Differential. The Color Is Classic Alfa Rosso 501 With Black Interior. Suspension Is Slightly Lowered And 14” GTA Alloys Are Fitted. The Car Is In Excellent Condition Cosmetically As Well As Mechanically.
Måløv
-
0
1970
235.000 kr.
Citroën 2CV 0,4 De Luxe 4d
Her Har Vi En Tidlig 1955 Årgang. Det Er En Deluxe Udgave Produceret På Citroëns Fabrik I Belgien. Deluxe Betegnelsen Må Dog Efter Vores Dages Standard Tages Med Et Gran Salt. Luksus’En Består Grundlæggende Blot Af En Pynteliste Ned Over Motorhjælmen Og Et Par Andre Pyntedetaljer. Den Blev Fundet I Relativt Velbevaret Og Næsten Kørende Stand. Vi Har Givet Bilen En Total Frame-Off Restaurering, Hvor Vi Har Forsøgt At Bevare Alt Så Originalt Som Muligt. Blandt Andet Har Vi Undladt At Benytte En Nyfremstillet Chassis Ramme, Som Ellers Er Den Nemme Løsning Når Man Restaurerer En 2CV. Den Gamle Ramme Var Ikke I Så Ringe Forfatning, Så Vi Synes At Den Burde Bevares Og Med Lidt Svejsning Var Det Muligt Og Helt Forsvarligt. Som Det Kan Ses På Billederne Er Der Ikke Sprunget Over Nogen Steder Og Egentlig Er Det Økonomisk Helt Uholdbart At Give En Så Relativt Billig Bil En Sådan Omgang. Vi Synes Dog At Den Gamle 2 CV Fortjente Det.
Måløv
-
0
1955
149.000 kr.
Ny annonce
Volvo P1800 ES 2,0 aut. 2d
På Mange Måder Er ES Versionen Den Mest Interessante Af Den Klassiske Volvo P1800. Den Kompakte, Slanke Estate Eller ”Shooting Brake” Som Nogen Nok Vil Kalde Den, Er En Fin Lille Sportskombi, Der Med Elegante Linjer Og Sin Store Glasklap Bagi Er Både Praktisk Og Smuk. P1800 Var Aldrig Nogen Egentlig Sportsvogn Med Kompromisløse Køreegenskaber Og Hurtig Ud Over Det Sædvanlige. Til Gengæld Er Den Indbegrebet Af En GT Bil, Komfortabel Og Velkørende Og I Sine Senere Udgaver Med B20 Motor Og 130 HK, Kunne Den Da Også Nogenlunde Leve Op Til Sit Udseende. P1800 Har Altid Været Regnet For En Pålidelig Og Driftsikker Slider Og Med Rette. Det Er Os Bekendt Stadig En Volvo P1800 Der Har Rekorden Som Den Personbil Der Har Rullet Flest Km, Nemlig Newyorkeren Irv Gordons P1800S Der Har Kørt Ikke Mindre End 3 Mio. Miles Eller Næsten 5 Mio. Km, Og Det Vel At Mærke På Den Samme Motor. Det Har Denne Ikke, Slet Ikke. For Den Har Nemlig Kun Kørt, Siger Og Skriver 59.000 Km Fra Ny, Så Der Burde Være Nogle Km Tilbage I Den. Bilen Er I God Stand Og Den Kører Glimrende. Den Har Automatgear Og Har Sine Originale Volvo ATS 5.5X15 Fælge, Som Vi Lige Har Monteret Med Nye Dæk. Kabinen Er Den Originale I Sort Læder Og Den Er Ligeledes I God Stand. Bilen Er Oprindelig Fra Sverige, Men Kom Til Danmark For En Del År Siden, Importeret Hertil Af Sin Eneste Danske Ejer, Der Var Officer I Flyvevåbnet. Vi Sælger Den Dejlige P1800ES Nysynet Og Indregistreret Til En Særdeles Attraktiv Vinterpris.
Måløv
-
59.000
1973
145.000 kr.
BMW 325i 2,5  2d
En E30 Er Et Rigtigt Godt Valg Som Praktisk Og Anvendelig Klassiker Med En God Reservedelssituation Og Kedeligt Behøver Det Heller Ikke Være. Det Er Denne Modificerede E30 Et Godt Eksempel På. Egentlig Er Bilen Rigget Til Lidt Trackday Sjov, Men Den Har Nu Aldrig Kørt Race, Hverken På Vej Eller Bane. Karosseriet Er Fuldstændig Sat I Stand. Undervognen Er Ny Og Stramt Sat Op Og Motoren Er En Nybygget 2.8 Liter Boret Op Til 3.0 Liter. Vi Kender Ikke Effekten, Men Der Er Pænt Træk I Den Sag. Kabinen Er Utrolig Flot Og Nærmest Som Ny Og I Det Hele Taget Er Bilen Spotless. Prisen Er Uden Afgift.
Måløv
-
0
1989
149.000 kr.
Uden afgift
Alfa Romeo Giulia 1300 1,3 Super 4d
Her Har Vi Fundet En Nærmest Jomfruelig Giulia I Italien. Bilen Fremtræder Fuldkommen Original. Den Har Været Lakeret En Enkelt Gang, Men Aldrig Restaureret. Der Er Fx. Slet Ikke Svejst I Bilen Og Den Har Kørt Så Lidt Som 77.000 Km. Den Står Fuldstændig Skarpt I Alle Samlinger Og Kanter Og Kabinen Er Helt Intakt Og Meget Velholdt. Det Er Næsten Overflødigt At Nævne Det, Men Køremæssigt Er Den Så Tæt På En Ny Giulia Som Den Næsten Kan Komme Og En Ren Fornøjelse.
Måløv
-
77.000
1973
149.000 kr.
Triumph 1800 1,8 Roadster 2d
I 1944 Købte Den Daværende Chef For Standard Motor Company, Sir John Black Et Konkursramt Triumph Og Resterne Af Deres Fabrik Som Luftwaffe Havde Forvandlet Til En Dynge Murbrokker. Året Efter I Sommeren 1945 Havde Man Allerede Prototypen Til Den Meget Karakteristiske Triumph Roadster I Test På De Engelske Veje. Roadsteren Dannede Bindeleddet Mellem Triumphs Ganske Succesrige Førkrigssportsvogne Som Gloria Og Dolomite Og Efterkrigstidens TR-Serie. Roadsteren Lignede Med Sine Store Forlygter, Det Høje Opretstående Kølergitter Og De Store Svungne Skærme En Typisk Førkrigsbil. Motoren Var En 1776 Cc Standard Motor Og Gearkassen 4-Trins Med Synkronisering Af De 3 Højeste Gear. Interiøret Var Ganske Luksuriøst Med Brug Af Rigeligt Træ Og Uldtæpper. Bilens Noget Svulstige Bagende Gav Plads Til En Af De Mere Kuriøse Og Praktiske Detaljer, Nemlig Svigermorbagsædet Komplet Med Eget Opklappeligt Vindspejl. Med Kun I Alt 2.501 Producerede 1800 Roadstere I De 3 År Bilen Var I Produktion, Er Der Tale Om En Ganske Sjælden Triumph. Kendt Blandt Et Lidt Større Publikum Blev Bilen Først Da John Nettles I Rollen Som Bergerac I TV Serien Af Samme Navn Om Detektiven På Kanaløen Jersey Kørte Triumph Roadster. Den Tidlige 1946 Årgang Her Har Haft Et Par Danske Ejere Efter Den Kom Fra Sverige, Hvor Den Angiveligt Er Blevet Restaureret For År Tilbage. Standen Er Stadig Fin Og Bilen Velfungerende. Triumph's Roadster Har En Mindre, Men Trofast Skare Af Tilhængere Der Værdsætter Bilens Sjældenhed Og Ikke Mindst Dens Finurlige Design.
Måløv
-
0
1947
285.000 kr.
Alfa Romeo GT 1300 1,3 Junior 2d
Da Alfa's Giulia Sprint GT I 1966 Fik En 1300 Cc Motor Blev Den Tilgængelig For Et Lidt Bredere Publikum Og GT 1300 Junior Blev En Eftertragtet Coupé Blandt Et Yngre Publikum. Med 2 Overliggende Knastaksler Og 2 Dobbelte Karburatorer Fra Weber Eller Del'ortho Var Den Med 90 HK I Den Fine Lille Aluminiumsmotor Og 5-Trins Gearkasse Stadig Hurtigere End De Fleste Andre Biler I Dens Klasse. Instrumentbordet Med Imiteret Træ Var I De Første Årgange Det Samme Som I Sprint GT Og Grillen Havde En Enkelt Horisontal Trimliste. Fra 1967 Fik Den Bremseforstærker Som Denne Har, Men Ellers Var Bilen Identisk Med Den Oprindelige Sprint GT. Denne Junior Har Vi Fundet I Siracusa På Sicilien. Da Vi Fik Den Hjem Besluttede Vi Os For En Komplet Afmontering Udvendigt Med Alle Ruder, Trim Af Og En Ny Lakering I Bilens Originale Verde Muschio. Kabinen Var Original Og Pæn, Så Bortset Fra Et Sæt Nye Tæpper Er Den Ikke Blevet Rørt. Bilen Fremstår Derfor Meget Original Uden Nogen Ombygninger Af Motor, Farveskift Eller Andet. De Monterede Alufælge Er Sjældne, Tidstypiske Og Meget Lette. Nysynet Og Med Afgift.
Måløv
-
0
1970
225.000 kr.
Ford Escort 1,6  2d
1970 Var Et Vigtigt År For Ford. Deres Legendariske AVO Afdeling (Ford Advanced Vehicle Operations) Blev Grundlagt Og Flyttede Året Efter Til En Helt Ny Specialfabrik I Aveley, Essex. Her Byggede Ford Deres Specialbiler Til Motorsport Og Fremstillede Tuningsdele. Escort Blev En Af Fords Mest Vindende Biler Og Er Stadig Den Mest Vindende Rallyvogn Nogensinde. Med Kørere Som Roger Clark, Hannu Mikkola Og Bjørn Waldegaard, Gjorde Escort'erne Rent Bord I Stort Set Alt, Hvad De Stillede Op I Fra 1968 Og 10 År Frem. Også På Banerne Lå Escort'erne Helt I Front. Deres Lave Vægt Kombineret Med Højtydende Motorer Gjorde Dem Nærmest Uovervindelige. Hos AVO Byggede Man Specialudgaverne Mexico Og RS 1600 På Et Forstærket Type 49 Karosseri. Mexico Med 1600 Stødstangsmotor Og RS 1600 Med Den Nye Fantastiske 16 Ventilede BDA (Belt Drive Type A) Motor Med Topstykke Fra Cosworth. I Standardtrim I Starten Med 115 HK Og De Sidste 2 Liter Udgaver Med Over 250 HK I Fabrikstrim. En RS 1600 Er I Sig Selv En Vanskelig Bil At Finde I Dag. I Venstrestyret Udgave Som Her, Er Den Uhyre Sjælden. Kun 27 Styk Blev Der Fremstillet. Alle Leveret Til Italien, Alle I 1972 Og Alle I Farven Sunset Red. Bilen Er Er Grundigt Restaureret Med Komplet Adskillelse Til Tom Karosse. Karosseri Helt Afrenset Til Rent Metal, Alt Rust Er Lavet (Der Var Ikke Meget), Nye Bobbel Skærme I Stål Og Bur Monteret, Lakeret I Den Korrekte Sunset Red Som Fra Ny Og I En Høj Kvalitet. Motoren Komplet Renoveret Med Nye Lejer, Stempler, Oliepumpe, Topstykke Med Nye Ventiler Styr Osv. Ny Kobling. Monteret Med 4 Compomotive "Minilite" Style Med Nye Yokohama High Performance Dæk. Denne Originale RS 1600 Blev Leveret Ny Til Sicilien I 1972 Og Der Har Den Boet Siden. Den Har Ikke Kørt Internationale Løb, Men Er En Kendt Bil I Italien, Hvor Den De Sidste Mange År, Har Deltaget I Det Årlige Hill Climb På Etna. Denne Originale BFAT Bil Kommer Med Fuld Dokumentation Og Historie Fra Ny Og Kan Stille Op I Alle Internationale FIA Løb.
Måløv
-
1.000
1972
495.000 kr.
Innocenti Mini 1,3 De Tomaso 120 2d
I Perioden Under Ejerskab Af British Leyland Motor Corporation, BLMC Udviklede Innocenti Fabrikken I Torino En Helt Ny Udgave Af Den Oprindelige Mini Som Fabrikken Havde Produceret I En Længere Årrække. Designet Stod Bertone For Og Karosseriet Var Lidt Større, Med Mere Kantede Linier Og En Praktisk Bagklap. Den Nye Mini Som Var Baseret På Teknikken Fra Den Tidlige Var Klar I 1974 Og Meningen Var At Den Helt Skulle Erstatte Issigonis Oprindelige Mini, Også I England Og På De Øvrige Markeder. Mindre End Et År Efter Var BLMC Imidlertid Gået Konkurs Og Innocenti Blev Overtaget Af Industrimanden De Tomaso. I 1976 Kom Innocenti Mini'en Så I En Sportsudgave Med Modelnavnet De Tomaso. Den Klassiske BMC 1275 A-Serie Motor Udviklede Nu 72 HK. Udvendigt Havde Karossen Fået Støbte Kofangere Med Integrerede Tågelygter Og Skærmforøgere For Kunne Rumme De Nye Alufælge Og På Motorklappen Var Monteret Et Scoop. Denne 1275 De Tomaso Udgave Kommer Fra Sicilien. Alt På Bilen Helt Ned Til Gummimåtterne Er Holdt Originalt. Den Er Absolut Uden Rust Og Mekanisk Er Der Intet At Udsætte. Bortset Fra At Man Sidder Bedre Er Køreoplevelsen Knapt Til At Skelne Fra Den Oprindelige Cooper S.
Måløv
-
0
1977
89.000 kr.
Alfa Romeo GTV 2,5 V6 3d
En Rigtig Fin GTV6 Fra Sverige, Der Har Fået Lavet Alt Det Man Ofte Står Overfor, Hvis Man Køber Den Model. I 2016 Fik Den Lavet Lidt Rust Ved Forruden Hvorefter Hele Bilen Blev Oplakeret I Den Korrekte Nero Metallizzato. Gearkassen Er Nyrenoveret Med Nye Synkromesh, Ny Kobling, Nye Ophæng, Alle Hardy Skiver Og Midterleje Er Skiftet Og Bremserne Er Renoveret. Motoren Har Fået Det Store Service Med Olie, Filtre Og Skift Af Tandrem. Kabinen Er I Flot Stand Og Hele Bilen Fremtræder Meget Original Med Alle Farver Og Numre Som Den Forlod Fabrikken. Der Medfølger En Omfattende Dokumentation Til Bilen. Nysynet Og Med Dansk Afgift.
Måløv
-
0
1986
159.000 kr.
Cord 812 Phaeton 4,7 V8 S/C Cabriolet 2d
812 Custom Beverly Modellen Blev Kun Bygget I 94 Eksemplarer Og Er Dermed En Yderst Sjælden Bil. Den Havde Forlænget Akselafstand Og Det Meste Af Den Ekstra Plads Blev Brugt Til Øget Benplads På Bagsædet Og Dermed Henvendte Modellen Sig Også Mod Velhavende Ejere Med Råd Til Chauffør. Motoren Er Den Fine Sideventilede V8 På 4,7 Liter Fra Flymotorproducenten Lycoming, Også En Del Af Cord Corporation Koncernen. Derudover Havde Den Kostbare Cord Alle De Avancerede Tekniske Løsninger, Der Kendetegnede En Cord. Gearkassen Er En Elektrisk Betjent Forvælgergearkasse ”Pre-Selector” Gearbox Fra Bendix. Forhjulstræk, Uafhængig Affjedring Og Opklappelige Forlygter Var Også Helt Usædvanlig I Midten Af 1930’Erne. Eksemplaret Her Er Særdeles Originalt Og Bilen Kom Til Danmark Fra Florida I 2015.
Måløv
-
0
1937
565.000 kr.
Mercedes Sprinter 316 2,7 CDi Ladvogn 2d
Autotransporter, Lasteevne 1400 Kg Og Træk Til 2800 Kg. Sælges Komplet Med Med Ramper, Hjullåse, Ramsey 8000 Spil Med Trådløs Fjernbetjening, Ny LED Blitzbom, Ny Turbo, Ny Højtrykspumpe, Nye Bremser, Ny Udstødning, Ny Forrude, Nyrenoveret Luftaffjedring, Affjedret Komfortsæde, Aircon, Fartpilot, Nylakeret Og I Flot Stand Klar Til Jeres Logo , Leveres Nysynet, Engros Kun Til CVR-Nr
Måløv
-
413.000
2005
99.000 kr.
Engros/CVR
Citroën CX 2,5 Prestige 4d
CX Modellen Blev En Stor Succes For Citroën Og Den Vandt Fortjent Titlen Som ”Årets Bil” I Europa I 1975. Det Var Den Sidste Model Citröen Producerede Som Selvstændig Bilfabrik Inden Sammenlægningen Med Peugeot. Design Og En Del Teknik Var Med Tydelig Inspiration Fra Citroëns Superbil SM. Kombinationen Af Den Uforlignelige Hydro-Pneumatiske Affjedring Med Automatisk Selvnivellering, Fartafhængig Servostyring Og En Luksuriøs Kabine Gjorde Komforten Uforlignelig. Et Helt Nyt Design Omkring Instrumentbord Der Fjernede Alle Stilkkontakter Gjorde Det Muligt For Chaufføren At Betjene Alle Funktioner Uden At Fjerne Hænderne Fra Rattet. Da Prestigeudgaven Med 25 Cm Længere Akselafstand Blev Føjet Til Modelrækken, Blev Den Fine Bil For Alvor Interessant For Statsoverhoveder Og Andre Med Og Chauffør På Lønningslisten Og Behov For Oceaner Af Benplads Og Rækken Af Prominente Ejere Indenfor Den Franske Regering Med Tidligere Præsident Jacques Chirac I Spidsen Og Til Fyrster Og Grever Var Lang. Denne 2 Ejers Prestige Er Der Blevet Passet Godt På. Den Har Altid Været Opbevaret I Garage Og Er Aldrig Blevet Kørt Om Vinteren. Dens Danske Ejer Gennem Mange År Er Citroën Entusiast Og Har Passet Og Serviceret Bilen På Et Højt Niveau. Den Har Alt Det Udstyr Man Kan Tænke Sig Fra Automatgear, Over Aircondition Til Det Fineste Interiør I Det Tykkeste Læder. Sælges Med Dansk Afgift.
Måløv
-
0
1988
145.000 kr.
Fiat 124 1,6 Spider 2d
Denne 1800 Er En Af De Tidlige Med Krom Detaljer Og De Mindre Kofangere. Bilen Har Delvist Ny Kabine, Ny Kaleche, Nyrenoveret Gearkasse Og Selvom Det Er En Del År Siden At Motoren Blev Renoveret Så Har Den Ikke Kørt Mange Km Siden.
Måløv
-
0
1972
145.000 kr.
Porsche 914 2,0  2d
Denne 914 2.0 Er Fra 1973 Og Kommer Fra Porsches Suverænt Største Enkeltmarked, Det Amerikanske Og Bliver Indregistreret I Danmark I 2015. Her Får Den Som Det Sidste I En Større Istandsættelse Renoveret Motoren Komplet. Bilen Er I Usædvanlig Flot Stand Overalt. Karossen Er Relativt Nylakeret I Den Korrekte Olympic Blue Og Interiøret I Sort Er Nærmest Perfekt. Køremæssigt Er Det Svært At Finde Noget Mere Underholdende På Den Komfortable Side Af En Lotus Super 7 End Denne Friske Centermotorvogn. Sælges Indregistreret På Danske Plader.
Måløv
-
0
1975
249.000 kr.
MG B 1,8 Roadster 2d
En Attraktiv MGB I Umanerlig God Stand Og Gennemført I Orden I Alle Funktioner Og Detaljer. Her Godt 10 År Efter En Gennemgribende Restaurering, Har Den Lige Præcis Opnået Den Smule Patina, Der Efter Vores Mening Kun Gør En Klassisk Bil Endnu Mere Indbydende Og Autentisk. Bortset Fra Eftermontering Af En Oliekøler (Der Kunne Bestilles Som Ekstraudstyr) Og Det Lækre Moto Lita Trærat, Er Bilen Holdt Strengt Original. Ingen Huller I Instrumentbord Efter Uoriginalt Tingeltangel Og Selv Det Oprindelige Højtalergitter Er Flot Og Intakt. Motoren Springer Prompte I Gang Med Den Så Karakteristiske Dybe Brummen Og Trækker Efter Få Sekunders Opvarmning Helt Rent. Gearkasse, Overdrive Og Bagtøj Fungerer Perfekt Og Bilen Er I Det Hele Taget En Udsøgt Fornøjelse At Køre. Stram, Skarp Og Tæt Og Uden Den Knirken Og Knagen Der Ellers Ofte Er Forbundet Med At Køre Vintage MG
Måløv
-
0
1965
159.000 kr.
BMW M3 3,2 Coupé 2d
Uanset Hvilken Generation Vi Taler Om, Så Opfattes BMW’S M3 Serie Af Mange Som Den Ultimative Kompakte Sportssedan. Fra Den Første E30 Der Blev Bygget Til At Opfylde Homologeringen Til De Europæiske Standardvognsmesterskaber Til Den Seneste E90 Med Bi-Turbo Og Fyldt Med Elektroniske Hjælpesystemer, Befinder De Sig Alle Lige Hjemmevant På Autobahnen Og Det Snoede ”Grønne Helvede” På Nürburgrings Nordsløjfe. E46 Generationen Fra 2000 Til 2006 Er Efter Vores Mening Ikke Bare En Af De Flotteste BMW’Er I Nyere Tid. I Modsætning Til Forgængeren E36 Som Delte Mange Komponenter Med Den Almindelige 3-Serie, Så Gik BMW Også Helt Anderledes Drastisk Til Værks Når Det Gælder Specialfremstillede Dele Som Subframe, Hjulophæng, Ankerpunkter For Dæmpere Osv., Hvorved M3 Udgaven Adskiller Sig Væsentligt Fra De Billigere Versioner Af E46 Generationen. Den Silkebløde Rækkesekser På 3.2 Liter Og 343 HK/365 Nm Kan Køres Ganske Stilfærdigt, Men Holder Man På, Udvikler Der Sig Et Jævnt, Men Nærmest Turbineagtigt Træk Op Gennem Omdrejningsregisteret. Halvdelen Af De Producerede M3’Er Blev Bygget Med Den Sekventielle SNG Gearkasse Som Af Mange Entusiaster Imidlertid Anses For At Være Noget Uinspirerende Og Derfor Foretrækker De Den Mere Involverende Og Sportslige 6-Trins Manuelle Gearkasse. Bilen Her Er Produceret I August 2004 Og Blev Solgt Ny I Tyskland. I 2009 Blev Den Importeret Til Danmark Som En 1-Ejers Bil Med Et Km-Tal På 63.000 Af En Privat Entusiast Som Ville Have Det Bedste Eksemplar Han Kunne Finde I Europa. Farvekombinationen Er Silver Grey Metallic Med Kabine I Cinnamon Læder Og Sort Pianolak Trim. Dens Til Dato Eneste Danske Ejer Har Ikke Kun Plejet Sin Bil Med Største Omhu, Men Udover Omhyggelig Service Med Blandt Andet Olie Og Filterskift Med Dobbelt Frekvens, Olieskift På Gearkasse Og Diff Ved Hvert Stort Service, Har Han Med Permanente Løsninger Rettet De Kendte Svagheder Som Modellen Er Født Med. Subframen (Bagbroen) Er Kendt For At Revne Med Tiden Grundet Metaltræthed. Det Findes Der Mange Mere Og Især Mindre Holdbare Løsninger På Og BMW Måtte De Første År Tage En Del Garantireparationer Ind. I 2016 Blev Subframen Her Repareret Med Et Kit Fra BMW Motorsport Og Monteret Med En Crossbar Og Andre Forstærkninger. Her Er Man Helt Nede Og Have Fat Problemets Rod Og Det Er En Holdbar Løsning Der Anvendes I Motorsport, Som Så Til Gengæld Også Tager 60-Timer At Udføre. Ved Samme Lejlighed Blev Der Skiftet Bagtøj, Trækaksler Og Samtlige Bøsninger. Vanos (Bmws Variable Knast Timing) Er Kendt For At Blive Slidt Og Her Er Vanos Skiftet Inden Den Viste Tegn På Træthed. Undervognen Er Nu Med Bilstein PSS10 Og Stoptech 335 Bremser På Forhjulerne, En Lille Upgrade Til 70.000 Kr. I Alt Har Ejeren Brugt Tæt På 500.000 Kr. På Bilen – Efter Han Har Købt Den! Km-Tælleren Står Nu På 187.000 Og Bilen Har Naturligvis Aldrig Været Skadet. Ekstraudstyret Er Ganske Omfattende Med Blandt Andet Bi-Xenon, Varme I Sæder Og 19” Fælge. En Køber Får Her En Meget Gennemført BMW, Der Ikke Umiddelbart Kan Sammenlignes Med De Øvrige På Markedet.
Måløv
8,4 km/l
187.000
2004
395.000 kr.
Jaguar XK150S 3,4 250 2d
Bilen Her Er En Af De Sjældne ”S” Modeller. Den Rullede Ud Fra Fabrikken D. 6. November 1958 Og Blev Sendt Til Jaguar Cars I New York I December Samme År. I Slutningen Af 1990’Erne Køber En Tysk Forhandler Bilen Til Europa Som En Del Af En Større Samling. Her Er Den Næsten Færdigrestaureret (Professionelt) Og Den Købes Af En Dansker I År 2000. XK150 ”S” Blev Kun Produceret I 838 Stk I Både Højre-Og Venstrestyrede Tilsammen. Der Tilmed Tale Om Den Smukkeste Og Derfor Mest Eftertragtede Af De 3 Karrosserieudgaver, Nemlig OTS Versionen (Open Two Seater). Jaguaren Her Er Holdt Yderst Original, Og Står Fuldstændig I Teknik, Interiør Og Eksteriør, Som Den Dag Den Forlod Fabrikken I Browns Lane, Coventry I 1958. Den Har Derfor ”Full Matching Numbers” Og Kommer Med Jaguar Heritage Trust Certificate. Her Er En Sjælden Chance For At Erhverve Sig En Af De Vel Nok Mest Eftertragtede Og Originale Vintage Jaguarer Overhovedet. Pris På Forespørgsel
Måløv
-
0
1958
1.225.000 kr.
Fiat 2300 S 2,3 Coupé 2d
Til En Pris Der Kunne Købe En Jaguar E-Type Var Den Fine Fiat 2300S Udenfor Økonomisk Rækkevidde For Den Gennemsnitlige Bilkøber Og Der Blev Da Også Kun Indregistreret 3 Stk. I Danmark. Chassisnummer 121244 Blev Indregistreret 1Ste Gang I 1964 Som Direktionsvogn For Den Store Fiat Forhandler Borch-Christensen Og Er Således En Dansk Bil Fra Ny. Den Seneste Af De I Alt 4 Ejere Afsluttede I 2015 En Omhyggelig Restaurering Af Bilen, Hvor Der Er Blevet Lagt Stor Vægt På At Bevare Bilen Så Original Som Mulig. Kun Hvor Det Var Absolut Nødvendigt At Skifte Dele Til Nye, Er Det Blevet Gjort Og Blandt Andet Er Den Originale Læderkabine Bevaret. Det Er Med Til At Holde Bilens Fantastiske Atmosfære Intakt. 60 Firmaer Og 21 Privatpersoner Har Været Involveret I Service Og Levering Af Dele Lige Fra Nyt Pedalgummi Til De Korrekte Labels På Luftfilteret. Et Sæt Nye Weber Karburatorer Er Med Til At Give En Silkeblød Og Ren Motorgang Og En Original Abarth Udstødning Understreger Den Sprøde Sekserlyd. Som Forhandler Af Klassiske Biler Er Vi Lidt Forvænte Med At Køre Mange Dejlige Biler, Men Denne 2300S Har I Særlig Grad Bidt Sig Fast Som En Uhyre Velkørende Fornøjelse. Bilen Har Sorte Danske Nummerplader Og Der Medfølger En Omfattende Dokumentation.
Måløv
-
0
1964
365.000 kr.
Alfa Romeo GTV 2,5 V6 3d
Også I Dag, Mere End 35 År Efter Introduktionen, Byder En GTV6 På En Fin Køreoplevelse. Selvfølgelig Er Lydniveauet Ved Højfarts-Cruising Lidt Højere End I En Helt Moderne Luksusbil, Men Det Er Stadig Afslappet Og Hårdt Presset I Kurvekørsel Forbliver Coupeen Fuldstændig Neutral Til Dækkene Begynder At Slippe Asfalten. Bilen Er I Perfekt Balance Og Den Indgyder Tillid Med Sine Fine Køreegenskaber. Når En Teknologisk Avanceret Bil Tilmed Har Personlighed Og Karakter - Og Masser Af Det, Så Er Det Ikke Sært At Alle Motorjournalister Svømmede Over I Begejstring Over GTV6. I Alt 22.380 Blev Der Lavet På Fabrikken I Arese Uden For Milano. Denne Grigio Cielo Blev Solgt Ny Til Sin Første Ejer Tommy Mostberg I Linköping I 1985. Den Har Siden Haft 2 Svenske Ejere, Også Lokalt I Linköping, Hvorfor Den Har En Del Service Historik Og Regninger Fra "Veines Bilservice" I Linköping Inden Den I 2014 Kommer Til Danmark. Her Starter Den Også Med En Grundig Service På Autoriseret Alfa Værksted Med Blandt Andet Skift Af Tandrem. Bilen Har Kørt 118.000 Km Fra Ny Og Den Er I Ekstraordinær Flot Stand Overalt. Karosseriet Er Perfekt Og Al Mekanik Serviceret Og I Orden. Kabinen I Beige Di Vellluto Tekstil Er Mere End Almindeligt Velholdt Og Med Til At Gøre Denne GTV6 Indbydende. De Originale Aluhjul Og Rat Medfølger, Så Bilen Er 100% Som Den Forlod Fabrikken. Sælges Med Dansk Afgift.
Måløv
-
118.000
1985
169.000 kr.
Porsche 911 2,7  2d
Denne US Model Er Holdt Original Og Med Samme Specs Som Den Forlod Fabrikken. 2.7 Motoren Yder 150 HK Og Det Rækker. Karosseriet Står Fuldstændig Skarpt Og Med Fine Pasninger I Alle Døre, Klapper Og Paneler. Kabinen Er I God Stand Og Hele Bilen Er Holdt I Original Stand Uden Kedelige Ombygninger. Moderat Km-Tal På 97.000 Miles. Frisk Motor Og En Af De Bedst Fungerende 915 Gearkasser Vi Har Prøvet. Solgt Ny I Los Angeles. Reel Og Kernesund 911S Med Matching Numbers Og Matching Colors.
Måløv
-
156.000
1977
359.000 kr.
Ferrari 308 3,0 GT4 2d
Denne GT4 Er En Af De Absolut Mere Lækre. Den Blev Sat Gennemgribende I Stand For 2 År Siden Med Blandt Andet Afmontering Og Lakering I Azurro Metalizzato. Hele Kabinen Blev Fornyet Med Nyt Læder Og Stof, Nye Tæpper Og Himmel. Det Hele Fremstillet Af Professionel Saddelmager. Bilens Ejer Lagde Stor Vægt På Ordentlig Lyd, Så Der Er Brugt Mange Timer På At Installere Et Diskret Og Meget Velspillende Radioanlæg I Klassisk Retro Stil Med Skjulte Kvalitetshøjttalere. Motoren Er Et Kapitel For Sig. Den Er Fuldstændig Renoveret Af Specialist, Forsynet Med Elektronisk Tænding Og Den Måske Bedst Kørende 308 Motor Vi Har Prøvet. Den Trækker Helt Rent Fra Lave Omdrejninger Op Gennem Hele Registeret. Der Er Monteret En Ny Udstødning Med Lidt Mere Lyd. Bilen Har Efter Færdiggørelse Bevist Sin Driftsikkerhed På Flere Langture Gennem Europa Og En Ny Ejer Får En Helt Færdig, Turn-Key 308 Hvor Intet Skal Laves Og Alt Er Justeret På Plads. Prisen Er Inklusive Dansk Afgift.
Måløv
-
0
1974
695.000 kr.
Mercedes 280 SLC 2,8 aut. 2d
Den Store SLC Var Mercedes Luksus Cruiser I 70'Erne. En Uhyre Komfortabel Rejsevogn For 2 Og Med Plads Til 4 På Kortere Ture. Den Elegante Coupe Var Egentlig Ment Som Coupeudgaven Af Mercedes Store S-Klasse Modeller, Snarere End En Lukket SL. Den Havde Også 30 Cm Længere Akselafstand End Den Åbne R107 Model. Det Var En Prestigebil 70’Ernes Absolutte Overklasse. Den 6 Cylindrede M110 Motor Med 2 Dobbelte Overliggende Knastaksler Yder 185 HK. Denne Blev Hentet I Tyskland I 2008 Med Et Meget Lavt Km-Tal Og Selv I Dag Står Km-Tælleren Blot På Meget Spiselige 109.000 Km. Det Ses Blandt Andet På Kabinen Som Er I Meget Flot Stand For En Bil I Den Alder. Med Veteranstatus Er Der En Betydelig Besparelse I Både Forsikring, Men Særligt I Vægtafgift På Denne Store Luksusbil. Bilen Er Synet I Dette Forår.
Måløv
-
109.000
1976
135.000 kr.
MG A 1,5 Roadster 2d
En Ganske Special MGA Der Har Været Gennem En 3 År Lang Restaurering Og Ombygning. Monteret Med En 4.3 Liter GM V6 Motor På 240 HK Og En GM R400 Automatkasse. Alle Nye MGA Dele Fra Moss Parts. Synet Men Eksl. Afgift
Måløv
-
0
1957
260.000 kr.
Uden afgift
MG A 1,5 Roadster 2d
MGA Fra 1955, Var MG's Første Helt Nye Efterkrigssportsvogn. Designet Var Dengang Nyt Og Meget Moderne I Forhold Til De Tidligere Midget Og T-Typer Med Udvendige Skærme, Som Tiden For Længst Var Løbet Fra. Væk Var Også Den Gamle XPAG Motor, Der Havde Drevet Mange Førkrigs-MG Modeller. Den Nye B-Serie Motor Fra BMC På 1489 Cc, Udviklede Mellem 68 Og 72 HK. Den Lave Vogn Med Det Aerodynamiske Karosseri, Var Unægtelig Elegant. Designet Var Både Stilfuldt Og Sporty Og Køreegenskaberne Var Væsentlig Forbedret I Forhold Til De Gamle Førkrigsbiler Fra Fabrikken I Abingdon. For At Øge Interessen For Den Nye Model Fremstillede MG 3 Fabriksracere I Aluminium, Som De Indsatte På Le Mans I 1955. 2 Kørte Frem Til Start Og 1 Bil Blev Holdt Som Reserve. De Berømte EX182 Biler Besatte Sensationelt 5. Og 6. Pladsen I Deres Klasse, I Det Krævende 24 Timers Løb. Det Gav MG Både Racing Prestige Og Et Ry Som Mekanisk Stærke Biler. Langt Den Største Del Af Den Engelske Sportsvognsproduktion Gik Til Det Nordamerikanske Marked Og Det Er Også Her Denne Fine MGA 1500 Roadster Kommer Fra, Nærmere Bestemt Det Varme Og Knastørre Arizona, Hvor Den Har Boet Hele Livet. Den Er Som Det Forhåbentligt Fremgår Af Billederne Fuldstændig Restaureret Til Meget Flot Stand. Alt På Bilen Er Renoveret Eller Nyt. Kaleche Og Tonneau Dækken Er Også Nyt. Prisen Er Med Dansk Indregistrering.
Måløv
-
0
1959
225.000 kr.
Alfa Romeo 1750 GT 1,8 Veloce 2d
This Attractive 1750 GT Veloce Is Not Only The Sought After Series 1. It Has Also Just Completed A Comprehensive Restoration In Sweden Where It Was Finished With Several Upgrades And Performance Parts Into A Street Legal Car With Specifications To Compete In Historic Rally Sport. In May 2006 The Car Was Inspected By The Svenska Bilsportförbundet Who Issued A FIA Passport. The Body Was Completely Restored With More Than 300 Pictures To Document The Repairs And The Renewal Of Spare Wheel Well, Inner And Outer Well, All Jack Points, Lower Sections Of All 4 Fenders, Rear Panel, Lower Parts Of A-Posts, Floor, Front Wheel Arches Etc. Finished In 501 Alfa Rosso And Fitted With All New Rubber In Doors And Windows. The Original Engine Has Been Rebuilt With New Bearings, Pistons, Con Rods And Timing Gear . Cylinder Head Rebuilt And Fitted With Alfa BRM PH 4 Camshafts And Running On 45 DCOE Webers. Engine Is Trimmed To 148 BHP. Rear Axle Is With Limited Slip Differential. Brakes Are New With New Discs, Brake Lines And Hoses And Fitted With TAR-OX Pads. Lowered Suspension With Jamex Racing Springs And New Shock Absorbers. Steering Ball Joints Are New And A 4 Wheel Alignment Has Been Carried Out. The Car Is Equipped With All Safety Devices According To Regulations Like Roll Cage, Safety Tank With Foam, Race Seats With Harnesses And An Installed Fire Extinguisher System As Well As A Hand Held Extinguisher. Here Is A Very Attractive, Turn-Key 1750 GT Veloce Very Suitable For Historic Events Like Rally, Hill Climbs And Track Days And Which Is Also Street Legal And Totally Restored.
Måløv
-
0
1969
365.000 kr.
Mercedes 280 SL 2,8 Pagode 2d
Paul Bracq’S Elegante Linjer Og Det Nærmest Art Deco Inspirerede Interiør I Træ, Krom Og Læder Får En Til At Spekulere På Hvornår Det Gik Galt Med Nutidens Biler. Alt På Denne Bil Udstråler Luksus Og Kvalitet Fra En Svunden Tid Og 280 SL Automatic Var Topmodellen I Mercedes-Benz Tidløse R113 Serie. Den Kraftige 6-Cylindrede Rækkemotor På 2.8 Liter Med Indsprøjtning Og 170 HK Gav Modellen Den Power Den Havde Fortjent Og Automatgearet Klæder Bilen Rigtigt Godt. Mercedes Har Aldrig Selv Brugt Betegnelsen Sportsvogn Om Disse Biler, Men Altid Refereret Til Modellen Som En Hurtig, Luksuriøs Rejsevogn For 2 Personer. Denne 280 SL Blev Hentet Til Danmark Fra Massachusetts I 2005 I God Stand. I 2015/16 Blev Den Adskilt, Restaureret Og Lakeret I Sin Korrekte 423 Tobacco Brown Og Blandt Andet Blev Automatgearkassen Renoveret Ved Samme Lejlighed. Motoren Var I Forvejen I Topform Og Er Derfor Blot Løbende Blevet Serviceret. Det Smukke Originale Cognac Farvede Interiør Er Bevaret Og I Fornem Stand. Hardtoppen Med Den Konkave Taglinje Der Gav Bilen Sit Kælenavn ”Pagode” Følger Naturligvis Også Med Og Den Er I Bilens Farve. Der Er Monteret Et Lækkert Nardi Rat, Som Klæder Bilen Godt, Men Det Originale MB Rat Følger Med Ligesom Donkraft Og Reservehjul. Den Smukke 280 SL Er Indregistreret På Danske Sorte Plader Og Leveres Med Et Frisk Syn For De Næste 8 År.
Måløv
-
0
1969
740.000 kr.