Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
30-08-2010 kl. 17:58
"Velkommen" tilbage Vibeke...
Dette indlæg blev 30-08-2010 18:26 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
30-08-2010 kl. 18:16
Dette indlæg blev 30-08-2010 18:16 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
30-08-2010 kl. 22:28
Så jeg vil faktisk gerne sende en varm hilsen til netop Jørgen Nielsen og rose ham for hans i mine øjne væsentligt mere modne indgangsvinkel til netop dette mærke. For selv om Toyota i mine øjne ikke er en spændende bil, så forbinder jeg mærket MED pålidelighed og kvalitet.
Og til jer, som tilsyneladende nærer jeres selvværd og livskvalitet ved, at køre hetz på Toyota - TIL jer vil jeg gerne komme med en opfordring:
I stedet for at berette om artikler fra forskellige steder i verden, kan I så ikke komme med konkrete eksempler fra Danmark - evt. oprette en side eller et link, hvor evt. berørte kan fortælle om deres oplevelser ?
For af uforklarlige årsager er der åbenbart ingen danske ejere af Toyota, som har haft reelle problemer ! De danske impotører er åbenbart dygtigere når der skal købes biler end deres udenlandske kollegaer - eller...?
Kom med et konkret eksempel ! Ikke noget med hypoteser om latinamerikanske svenskere, hvis Aygo ikke kunne stoppe, eller noget med en kollega´s sydtyske svoger - hvis Avensis fik farten ufrivilligt øget.
Drop sladderen og kom med reelle historier med en tilhørende pålidelig kilde!
Dette indlæg blev 30-08-2010 22:33 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
31-08-2010 kl. 12:16
Dermed vil problemerne hovedsageligt opstå i USA - hvor de postulerede sager ligeledes er opstået. Imidlertid har netop USA de mest entusiastiske advokater i verden ligesom det ligeledes er i USA at der er flest af disse. Og jeg er ikke i tvivl om, at befolkningen er velvidende om dette forhold.
Dette vurderer jeg er et fakta, der skal tages med i den samlede vurdering.
Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal sige til dit udsagn om at en bil ikke er rigtig god, når den ikke går i stykker. Selv kører jeg i gamle Mercedesér, da jeg godt kan lide udseenet på de gamle af dem (designet før 1985). Men hvis jeg udelukkende skulle fokusere på en bils primære formål - altså at køre problemfrit, så tror jeg, at jeg ville vælge en Toyota.
Prøv at opstille følgende hypotese: Du fik 300.000 kr stillet til rådighed til en fabriksny bil. Og denne bil skulle kunne køre 500.000 km - uden problemer. Hvilken bil ville du købe ?
Hvilken relativ billig bil vil kunne køre 500.000 km uden bøvl fra hverken motor, teknik eller låse/dørgreb mv. Der tror jeg faktisk kun, at der er et mærke.
FDM er jo ikke specielt positivt over for de tyske biler (dem under 300.000 kr) når man læser de forskellige brugttest.
Hvad siger du ??
Dette indlæg blev 31-08-2010 12:33 redigeret af dets forfatter.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
31-08-2010 kl. 23:15
Ja, det er rigtigt at Toyota har været i noget af et stormvejr her i den senere tid. Men meget tyder på at problemerne bliver løst på en god måde.
Men alle mærker har oplevet problemer eller kommer til det. Det er bare spørgsmål om tid. I dag er bilerne jo propfyldt med alt muligt udstyr, som alt sammen er med til at forøge risikoen for at der er noget der går i stykker. Nogle gør det bare oftere end andre.
Men som N G er inde på, handler det jo også enormt meget om hvad det er bilejeren vil udstråle. Så der er jo enormt meget religion i bilkøb.
Og det er vel de færreste der ikke er bare lidt farvet, og vælger nogle bestemte mærker, og fravælger nogle andre.
Jeg hælder nok også mest til tyske biler, da de har de fleste af de egenskaber jeg søger. Men ved samtidig at jeg i så tilfælde giver afkald på den japanske driftsikkerhed. Der kan tyskerne altså ikke være med.
Så jo, Toyota er stadig den der skal slåes. Hvis det gælder driftsikkerhed...
Så er køreglæde en helt anden historie
kjeld axelsen
bruger siden
21-04-2006
31-08-2010 kl. 23:19
kjeld axelsen
bruger siden
21-04-2006
bruger siden
11-12-2004
01-09-2010 kl. 10:22
Så det er en anden form for køreglæde.
Men det er en yderst komfortabel bil, du kan stole på.
Og det er jo det toyotakunder søger.
Omvendt tvivler jeg også kraftigt på at folk der køber en ferrari, gør det for dens praktiske egenskaber.
H P
bruger siden
06-01-2004
02-09-2010 kl. 09:43
Men nu hvor andre byder ind med seriøse svar, så WHY NOT :-)
Rent teknisk er der slet ingen tvivl om at Totota har et højt kvalitetsniveau, Der er en grund til at de ligger højt i diverse pålidelighedstests, med hvis man ser bort fra Prius, så er det altså gammel teknik der er i deres biler, hvor der dobbeltkoblingsgearkassen? hvor er de små motorer med kompressor eller turbo? Hvornår er der kommer en, for bilbranchen, nyskabelse fra Toyota ??
Deres desing?
Personligt mener jeg at de "toppede" i slutningen af 80-erne
Corolla glassback var den smukkeste i sin klasse. MR2: den første var chokerende med centermotor, hvem havde set det under 1 million før?
Den næste MR2 er efter min mening den fødte klassiker: GUDESMUK bil, jeg kan godt forstå at den stadig er så mange penge værd. Nu begynder det at gå galt, 3. MR2 er kedelig og ordinær, jeg tror at den er billigere på brugtmarkedet end forgængeren, og nu findes MR2 ikke mere :-(
Nutidens Auris ?? mere kedelig spand skal du lede længe efter.
Hvis Totota dog bare havde modet til at komme med et chokerende design, så er jeg ikke i tvivl om at de igen, bliver "verdens mest solgte bil"
bruger siden
11-12-2004
02-09-2010 kl. 10:11
Men jeg tror det handler om at de har vurderet at de mister mere end de vinder ved at satse på nyere motorteknologi.
Hvorfor de stadig ligger højt i antal solgte biler er at de er gode til at lave biler der passer til deres kunder. Ikke alle mennesker interesserer sig lige så meget for biler som os "tosser" herinde. For rigtigt mange mennesker handler det bare om at have et redskab der lever op til de ønsker og behov de har. Og det er Toyota jo gode til. Og samtidig med at de er kendte for driftsikkerhed, gør det jo til en interessant bil. Også fordi de holder værdien godt.
Profil slettet
02-09-2010 kl. 19:53
Jeg vil dog gerne tillade mig at more mig lidt over at Vibeke Lindberg's (eller hvad vedkommende ellers går under af navne) forsøg på at misbruge mit navn med et plat indlæg faktisk er endt i en rimelig seriøs og velargumenteret debat blandt forumbrugerne..
Hvis det ikke er ironi ved jeg ikke hvad ér, hehe...
Sorry for OT, fortsæt endelig :o)
/Allan (den ægte)
Profil slettet
02-09-2010 kl. 21:01
Profil slettet
02-09-2010 kl. 22:05
Du kunne i det mindste stå ved dine holdninger med eget navn "Vibeke", istedet for at opføre dig som en fornærmet teenager med misbrug af andres navne til platte indlæg..
Dette indlæg blev 02-09-2010 22:07 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
03-09-2010 kl. 10:32
Nu er det så VW der vil være det ved at prøve at købe Alfa, så hvis det lykkes for dem at blive større end toyota vil de nok også løbe ind i nogle problemer.
Sådan er det bare, men vil sige jeg ikke ser Toyota bedre end tyskerne og andre efter de vel omkring 10 mil. biler der er kaldt tilbage over det sidste år ca.
Synes så at de er død kedelige at se på og kunne aligevel ikke tænke mig en. Jeg holder mig til en tysker som Opel, men det er min smag.
Sådan er vi forskellige. Der er også mange der ikke vil have Opel.