Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

24-07-2017 kl. 11:11

I modsætning til patienten, kan bilen ikke svare på opklarende spørgsmål, så derfor er det vanskeligt for værkstedet at finde periodiske fejl. Når det er sagt, skal det selvfølgelig ikke afholde dem fra at prøve.

Husk, at kan køre ind til et andet autoriseret Peugeot-værksted, når det er en garantisag (jeg antager, at du har købt den fabriksny?) - det behøver ikke at være hos den forhandler, hvor du har købt bilen. Det kunne jo være, at der var et andet værksted, der var lidt mere serviceminded.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

26-07-2017 kl. 14:07

Du skriver intet om dit kørselsmønster, og som Esben antyder kan de 160 km pr vagt godt være mange små ture, måske oven i købet meget bykørsel.

En moderne dieselbil skal ud og strække benene, ellers soder de til i EGR-ventilen.
Dette kan til dels afhjælpes ved at påfylde et addetiv (F.eks. Bell-add) hver gang du tanker.
Og ellers må du ud og strække benene på motorvejen en gang i mellem.

Hilsen Lars.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

vagner nielsen

vagner nielsen
bruger siden
16-04-2005

05-08-2018 kl. 11:07

Jeg er lidt lun på en brugt 3008 - gad vidst om der er problemer med dsg gearkassen i en 3008 fra årgang 2013 - 2014 eller skal man hellere holde sig til "alm" gear ? jeg er folkepensionist - så jeg har ikke råd til at holde på værksted...
mvh
vagner

Dette indlæg blev 05-08-2018 11:10 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg