Hjælp til bilvalg
|
Gå til side
|
|
|
1 af 558
Næste >
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 af 558
Næste >
|
|
Gå til side
|
|
- Skoda Roomster, Family Style 1.6 aut. under 220.000
|
|
> Opret forumagent
|
|
16/2-10 kl. 11:26 af Nerses Mikaelian
|
(6 Indlæg)
|
|
|
|
|
Hej alle sammen
Håber, at I kan hjælpe med nogle gode råd vedrørende mit kommende bilkøb :-)
Sammen med min kone har vi tvillinger på 1 år og 8 måneder, og vi kunne klare os med den offentlige transport indtil videre.
Men der er familieforøgelse på vej, og vi får barn nr. 3 i april måned. Så er jeg simpelthen nødt til at investere i en passende bil, da logistik er blevet en enorm vigtig faktor i vores dagligliv (jeg bruger næsten 2 timer daglig på vejen til og fra arbejde med forskellige busser, hvor en bil kan klare den samme vej for ca. 30 minutter).
Desuden bliver det også enormt kompliceret at være i en bus med 2 små børn og en baby i en barnevogn, så en bil er bare et must :-)
Bilen skal være med automatgear og helst ny. Ikke for at fornærme nogen, men jeg stoler ikke på hvad en brugtbil forhandler fortæller om sine biler. Jeg har prøvekørt en del brugtbiler, og kunne konstatere, at en hel del brugtbilforhandlere endda ikke var villige til at erkende de fejl på deres biler, jeg har peget på.
Så, der skal helst være en ny bil.
Vi skal have en benzin model, da jeg kun skal køre max 12.000 km årligt.
Billån vil jeg ikke tage, da der er meget usikre tider nu med hensyn til job. m.m.
Vi fik et tilbud fra Hyundai vedr. i30cw aut., til 262.000 kr. Min familieøkonomi kan desværre ikke klare det tilbud. Vi har 200.000 kr. i kontant opsparing og kan måske skaffe op til 20.000 kr. i slutningen af april måned. Men 220.000 kr. er ikke 262.000.
Nu kigger vi på en Skoda Roomster, Family Style 1.6 aut. som kan fås fra 241.000 kr.
Tror I det er muligt at jeg kan få en sådan bil til 220.000 kr. ?
Nogle erfaringer her?
Mange hilsener og tak på forhånd for input.
Nerses
|
| |
Anmeldelse |
| Du kan anmelde indlæg og kommentarer, hvis du mener, de ikke overholder vores vilkår (hvis det f. eks. er en salgsannonce). |
|
|
| |
|
|
|
|
Svar - Skoda Roomster, Family Style 1.6 aut. under 220.000
|
|
16/2-10 kl. 11:54 af Torben Hartoft
|
(42 Indlæg)
|
|
|
|
|
Hej Nerses,
hvis jeg var dig ville jeg kikke på en evt. demo eller en der kun lige er kørt til (under 25.000 km)..
Prøv dette link :
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/fo rhandl...
Der får du en Roomster 1,6 Sport aut. til 210.000.
// Torben
|
| |
|
|
Svar - Hus at se om der er plads til 3 barnestole
|
|
16/2-10 kl. 13:15 af Jan Ellesgaard
|
(23 Indlæg)
|
|
|
|
|
Vi har selv tvillinger på samme alder og en mere på 4 og 3 barnestole fylder en del i bredden. Vi har selv en citroen C5 st.car og der kan godt være 3 stole.
Jeg vil foreslå at i tager en prøvetur i de ønskede biler og kører en tur forbi babysam og ser om der overhovedet er plads til 3 stole i bredden.
Husk at checke forskellige kombinationer af stole sådan bilen ikke bliver for lille næsten gang nogle af ungerne skal op i en størere stol.
|
| |
|
|
|
|
16/2-10 kl. 20:31 af Jens Nørgaard
|
(9 Indlæg)
|
|
|
|
|
|
Ditto tvillingfar. Vi købte en Opel Zafira - god plads til 3 børn + tvillingbarnevogn i bagagerummet. Den bedste familiecontainer vi har haft til dato. Har ikke tjekket priser på modellen, men blot mit indput som tvilling dad :)
|
| |
|
|
|
|
9/3-10 kl. 08:42 af Martin Andersen
|
(5 Indlæg)
|
|
|
|
|
Jeg tror stadig der er stort udsalg på bilerne, så det burde ikke være utænkeligt at du kunne få den dumpet med noget der ligner 20.000.
Der er dog et par ting du skal tænke på.
For det første, hvordan er dit kørselsmønster? Er vognen tit fuldt lastet, kører du ofte med hænger eller har du ofte travlt? Ellers ville jeg foreslå en 1,4. Vi har vores 1,4 style på 20. måned uden værkstedsbesøg, og den er da godt nok ikke så hurtig i optrækket (13-14 sek fra 0-100), men til gengæld kører den 16-18 km/L på den halve time det tager at køre til arbejde. Og den ligger på 21 til 24 km/L når man cruiser med 60 til 80 km/t.
Men når det så er sagt - hvis der skal være plads til 3 stole på bagsædet så er den for lille. Og det vil de fleste(hvis ikke alle) biler i den prisklasse være.
Det eneste jeg kan komme på det måske kan pruttes derned af er Kia Ceed SW. En rigtig lækker bil i øvrigt som vi også overvejede men den var for dyr da det var før finanskrisen. 1,4'eren skal man dog kun vælge hvis de har fået en ny motor for den der sad i for 2 år siden var ikke imponerende. Men det er nok mit bedste bud inden for prisklassen.
Ellers kan en brugt bil stadig være en mulighed. Er du medlem af FDM kan du spørge deres juridiske afdeling til råds før et evt. køb.
Mvh Martin
|
| |
|
|
|
|
9/3-10 kl. 21:24 af Jeppe Friberg
|
(101 Indlæg)
|
|
|
|
|
Jeg ville personligt droppe automatgearet og sigte efter en Citroen Berlingo i nyeste aftapning - Der kan du finde noget rigtig fornuftigt til dit budget. Evt en C4 Picasso...
Du kommer til at knække ryggen i de lave biler. Vi er lige skiftet fra en Mondeo til en S-max, og det er altså en helt anden verden at pakke unger i en høj bil.
|
| |
|
|
|
|
31/3-10 kl. 22:31 af Mads Lützen
|
(2 Indlæg)
|
|
|
|
|
"Martin, du har fuldstændig ret i med hensyn til, at bagsædet er for lille i en Roomster" Det er ikke helt korrekt. Der kan faktisk godt stå tre autostole i en roomster. Har selv prøvet hos forhandleren. to stk 18-36 kg + et stk 9-18 kg. alle tre römer. grunden til at det er muligt, er fordi sæderne kan forskydes i længdeplanet, hvorved stolene ikke støder sammen. Det kan derimod ikke lade sig gøre i octaviaen.
VH Mads
|
| |
|
|
|
|