Hjælp til bilvalg
|
Gå til side
|
|
|
1 af 558
Næste >
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 af 558
Næste >
|
|
Gå til side
|
|
|
|
> Opret forumagent
|
|
9/3-10 kl. 21:58 af Brian Laursen
|
(4 Indlæg)
|
|
|
|
|
Hej igen.
Ja det er da ihvert fald givet os en masse bekymringer i starten da vi fik at vide at vi skulle have tvillinger her anden gang :-)
Men efter at have læst alle jeres forskellige forslag på biler, og der var rigtig mange gode, er vi alligevel hoppet på en Opel Vectra 07 stationcar.
Der findes mange andre bedre biler, men økonomisk synes vi det var bedre at gå lidt på kompromis med pladsen på bagsædet, og så have lidt flere penge til os selv hver måned.
Ford S-Max var helt klar drømmebilen, men vores økonomi ville nok gøre at der ikke var råd til så meget sjovt.
Mondeon var store men falder lidt igennem på brændstoføkonomien( efter udsagn fra flere tdci ejere der nævner at de ikke går meget mere end 13-14 km/l)
C5 , ja jeg ved sku ikke, men det franske har aldrig helt tiltalt mig( det ville irerterre mig at skulle skifte forlygtepærer en gang om måneden på en bil til 180.000 kr.)
Opel ja en gang opel, så er man nok skadet resten af livet. Den var billigere end VW, og følelsen af kvalitet synes at være næsten ens på de to biler.
Så valget blev en opel vectra C 07 120hk med 95000 km på klokken, til 185000 ved en forhandler. Et pænt eksemplar, fornuftig km økonomi, og et monster stort bagagerum. Har en stor tagboks til den årlige skitur.
Vi lærer at leve med den lidt trange plads på bagsædet, og hviler så lidt i at vi sparer 70-100000 kr i forhold til en S-Max.
Tak for alle jeres forslag, og råd.
Jeg skal se om jeg kan komme med en opfølgning senere på året.
Hilsen Brian
|
| |
Anmeldelse |
| Du kan anmelde indlæg og kommentarer, hvis du mener, de ikke overholder vores vilkår (hvis det f. eks. er en salgsannonce). |
|
|
| |
|
|
|
|
Svar - Opfølgning på 3 autosæder i bilen
|
10/3-10 kl. 00:10 af Martin Nielsen
|
(1656 Indlæg)
|
|
|
|
|
|
Det lyder også som et fornuftigt valg. En Opel Vectra er en fin og driftsikker bil. Held og lykke med den.
|
| |
|
|
|
|