Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

21-01-2015 kl. 08:42

Tobias Lind

bruger siden
20-01-2015

skrev:
skal ske :)

Det er ikke lovligt at forsikre i sine forældres navn. Mange gør det, men det er stadig ulovligt. Man risikerer dels en bøde - og der er faktisk eksempler på fængselsstraf. Men derudover kan forsikringsselskabet nægte at dække en skade, hvis der er fusket med forsikringen.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/05/14/0514114803.htm

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

21-01-2015 kl. 09:17

Det lyder da som en privilegeret "situation" at ens forældre smider en 100k som man kan købe bil for :-O

Som allerede nævnt så skal man passe på med at svindle med ejer/bruger forhold, da det er ulovligt og kan blive rigtig dyrt.

Bortset fra det undrer jeg mig over hvorfor det er så vigtigt at det er en sedan? Du indsnævrer ihvertfald dine muligheder en del, da der er en del især mindre biler som kun findes i hatchback.

Synes du skal tænke lidt over dine behov/krav til bilen:
Hvad er det at bilen skal bruges til?, antal km?, pladsbehov? har du særlige krav til udstyr etc? Kan du selv reparere på en evt. brugt bil?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

21-01-2015 kl. 15:34

E G

bruger siden
19-01-2015

skrev:

Med hensyn til bil så synes jeg helt klart du skal vælge en "ældre" tysk bil.Jeg selv og mine forældre bla. haft VW, Opel og Audi. Når man sammenligner de forskellige mærker, så er det helt klart VW der har været færrest reperationer på. Du kan helt sikkert få en rigtig fed bil for under 100k.
Nyere skoda'er er faktisk også helt fine, og sådan set også tyske.

Btw, benyttede denne side: http://www.samlino.dk/bilforsikring da jeg skulle finde den billigeste BIlforsikring. Synes det var en god måde at få sammenlignet priser, uden selv at skulle lave det helt store.


Håber jeg kunne hjælpe :)

Glem alt det pjat om "nationalitet". Det er ganske irrelevant idag. Opel er et mærke hos GM (amerikansk), Corsa bygges i Spanien på samme basis som Fiat Punto m.fl.

Audi bygges bl.a. i Ungarn, VW i bl.a. Spanien etc.

Der er mærker, der samarbejder med forsikringsselskaber og tilbyder forsikring til fast, lav pris. Det kan være en fordel for en ny billist. Der er dog oftest kun i forbindelse med køb af ny(ere) bil - og så er vi tilbage ved de microbilerne.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J P

J P
bruger siden
28-08-2008

24-01-2015 kl. 14:35

køb en ny. her får du billig forsikring med i købet. tag en up!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg