Nyeste biler:
21:35
Citroën Berlingo, 2008 - Kr 115.900
21:28
Ford S-MAX, 2009 - Kr 334.900
21:26
VW Golf IV, 1999 - Kr 34.990
21:25
VW Passat, 2004 - Kr 99.900
Annonce

BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Chevrolet Aveo = noget billig l....

Torben Sloth

Torben Sloth

22-01-2012 kl. 22:08

Overskriften kan virke skræmmende, og normalt bruger jeg ikke denne udtryksform.
Men baggrunden er :

Har en Chevrolet Aveo 1,2 som er købt fra ny 8/08, dvs er nu 3½ år gammel og har kørt 28000 km. Alle service fulgt. Fik omlakeret kofangere på garantien ( som er 3 år.)

Nu her i Januar 2012 er følgende væsentlige ting gået i stykker:
Digitalur
Generator, der er gået et leje - hyler
Termostat virker ikke, køler hele tiden.

Har kørt en reklamationssag, og prøvet pr kulance om Chevrolet ville være med til at dække omk, som beløber sig til små 5000 kr. ( havde forventet at de gav delene og jeg betalte arb.løn )

Citat:
Chevrolet Danmark deltager ikke i sager som dette. Garantien på bilen er 3 år/100.000 km, hvad der kommer først. Og det har jo ikke altid kun at gøre med, hvad bilen har kørt, men alderen har også indflydelse.
Citat slut

Så må jeg jo konkludere, at de selv mener at 3½ år er en høj alder for en Aveo, og man kan forvente
at væsentlige ting har overskredet deres brugstid - heraf konklutionen - Aveo = noget billig skrammel.

Kom nu ind i kampen CHEVROLET - fair play - det er trods alt os forbrugere der selv vælger hvilket bilmærke vi vil købe.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar med citat

Tom Jensen

Tom Jensen

23-01-2012 kl. 08:48

Der skal jo være en grund til at de kan lave så billige biler.

H P

H P

23-01-2012 kl. 09:18

Har du fulgt alle service på aut. værksted ?

kim k

kim k

23-01-2012 kl. 20:43

Køb en brugt generator til 500.- Er du sikker på det ikke kun er remmen??
Køb ny termostat til 100.-
Køb brugt ur 150.-
Ca. priser

Betalt en lokal mekaniker en timeløn for at lave ovenstående og du kører igen for 1500kr.

Det er træls at sådan nogle ting går til, uden tvivl. Men efter 3-4år kommer der altså småting på alle biler og det er kun småting. Mange VW-ejere har brugt over 100.000kr på motordele efter 3år, så bare smil og være glad for du ikke havde råd til sådan en ;o)

Claus Nielsen

Claus Nielsen

23-01-2012 kl. 21:06

kim k skrev:
Køb en brugt generator til 500.- Er du sikker på det ikke kun er remmen??
Køb ny termostat til 100.-
Køb brugt ur 150.-
Ca. priser

Betalt en lokal mekaniker en timeløn for at lave ovenstående og du kører igen for 1500kr.

Det er træls at sådan nogle ting går til, uden tvivl. Men efter 3-4år kommer der altså småting på alle biler og det er kun småting. Mange VW-ejere har brugt over 100.000kr på motordele efter 3år, så bare smil og være glad for du ikke havde råd til sådan en ;o)

Hallo man får hva man betaler for,er godt klar over du har købt 3 stk og kun fået 1 stk ,afgiften er jo vanvid her i landet ,tror sku sverige el tyskland bruger dem som sidegevinster i deres bingo haller ,så hva med bare at få det lavet ,der er jo også nogen der har lavet den til dig og de ska vist også ha lidt mere end en skål ris.tsk tsk kom nu videre Torben Sloth.

H P

H P

24-01-2012 kl. 19:53

Hvilken del af "3 års garanti" er det du ikke forstår ?

Kom nu ind i kampen, selv.

Lasse Hansen

Lasse Hansen

24-01-2012 kl. 19:59

Garantien er 3/100.000 km alt efter hvad der kommer først. Det vidste du da du købte bilen, og så er det vel fair nok, at de ikke dækker, når bilen er 3 1/2 år.

For hvad hvis bilen var 3 år og 7 måneder, 3 år og 9 måneder, 4 år o.s.v......? Det koster penge at have en bil, og hvis du i øvrigt er glad for den, så er det jo ikke så ringe endda - til trods for digitalur, generator og termostat.

Torben Sloth

Torben Sloth

25-01-2012 kl. 21:48

Henrik Pedersen skrev:
Har du fulgt alle service på aut. værksted ?

Ja. selvfølgelig. hos aut. forhandler og betalt kr. 3600 for service år 2 og kr. 3400 for service år 3.

Joakim S

Joakim S

25-01-2012 kl. 22:24

Torben Sloth skrev:
Overskriften kan virke skræmmende, og normalt bruger jeg ikke denne udtryksform.
Men baggrunden er :

Har en Chevrolet Aveo 1,2 som er købt fra ny 8/08, dvs er nu 3½ år gammel og har kørt 28000 km. Alle service fulgt. Fik omlakeret kofangere på garantien ( som er 3 år.)

Nu her i Januar 2012 er følgende væsentlige ting gået i stykker:
Digitalur
Generator, der er gået et leje - hyler
Termostat virker ikke, køler hele tiden.

Har kørt en reklamationssag, og prøvet pr kulance om Chevrolet ville være med til at dække omk, som beløber sig til små 5000 kr. ( havde forventet at de gav delene og jeg betalte arb.løn )

Citat:
Chevrolet Danmark deltager ikke i sager som dette. Garantien på bilen er 3 år/100.000 km, hvad der kommer først. Og det har jo ikke altid kun at gøre med, hvad bilen har kørt, men alderen har også indflydelse.
Citat slut

Så må jeg jo konkludere, at de selv mener at 3½ år er en høj alder for en Aveo, og man kan forvente
at væsentlige ting har overskredet deres brugstid - heraf konklutionen - Aveo = noget billig skrammel.

Kom nu ind i kampen CHEVROLET - fair play - det er trods alt os forbrugere der selv vælger hvilket bilmærke vi vil købe.

Hej Torben

Jeg synes faktisk, at du er hård ved din bil - og dermed også dig selv. Sidstnævnte fordi du fratager dig selv glæden ved at have en relativ ny bil.

Du skriver, at begge dine kofangere blev omlakeret. Jeg ved ikke om det gør din bil dårligere end andre biler. Som jeg forstår de forskellige indlæg her på bilforum, så er biler i dag lakeret i dårligere (vandbaseret ) maling end tidl.Og problemer med lakken forekommer derfor ikke udelukkende på billigere biler.

De dele der skal skiftes, er som Kim beskriver overkommelige i anskaffelse.

Få tingene lavet og glæd dig over din "næsten" nye bil. Andet kan ikke betale sig.

Endelig kan du jo prøve at læse om tidligere ejeres erfaringer. Der er ingen der beklager sig over defekte motorer/gearkasser eller elektriske fejl.

Så din bil er nok lige så god, som enhver anden.

Dette indlæg blev 25-01-2012 22:43 redigeret af dets forfatter.

Søren H.

Søren H.

27-01-2012 kl. 13:01

Torben Sloth skrev:

Kom nu ind i kampen CHEVROLET ....

Jeg vil faktisk mene, at Chevrolet er kommet ind i kampen.
Se bare deres seneste modeller, som jo er langt langt bedre end for bare få år siden.

Og at den gamle Aveo var en lortebil, kan vel ikke komme bag på mange.
Det behøver man bare læse en enkelt anmeldelse (uanset hvilken) for at finde ud af.
Og man må da forvente, at en potentiel bilkøber i det mindste sætter sig lidt ind i sagerne, før købsaftalen underskrives.

Fair nok, hvis man valgte den - velvidende at den var elendig - for at få en helt ny bil til en meget lav pris. Men man må jo forvente, at der er en vis sammenhæng mellem pris og kvalitet.
Og set i det lys, synes jeg nu ikke, at det lyder så slemt med de dele, som nu skal skiftes. Jeg kan da oplyse dig om, at der blev skiftet mange flere ting på min tidligere Mazda i de første tre år, selvom det var en noget dyrere bil end Aveo'en.

JG B

JG B

27-01-2012 kl. 14:36

man får hva man betaler for og ikk en fis mere og jeg kan ikk forstå hvordan man kan lave en bil så billigt men har set det flere gange at når garantien udløber på de der billige æsker begynder de at falde fra hindanden. dem der laver de biler får vel kun en skål ris om dagen...

Mike Hansen

Mike Hansen

30-04-2012 kl. 22:03

har selv en aveo, og har mange problemer med min, desværre så kan kun være enig i det er en lorte bil

Annonce