Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Volvo S 80 D3 2.0 163
lars jensen
bruger siden
22-03-2022
03-04-2022 kl. 17:36
Jeg er blevet lidt lun på en VOLVO S80 D3 163 diesel med automatgear. Den har kørt 237000 Km.
Den har fået skiftet tandrem ved 167000 km. Er der noget ved den model man skal være obs/nervøs for
vh lj
Den har fået skiftet tandrem ved 167000 km. Er der noget ved den model man skal være obs/nervøs for
vh lj
Martin Filtenborg
bruger siden
03-08-2011
04-04-2022 kl. 21:52
Hvad for årgang og udstyrs niveau kigger du på ?
Summum og momemtum = meget udstyr (mest i Summum)
Uanset hvad, så er der flere ting med det km tal du bør være obs på, som DPF, EGR, Dyser m.m.
Service på aut. gearkasse SKAL være overholdt til punkt og prikke, da den er sensitiv overfor det. Dette gælder nu egentlig også på resten af bilen.
På nogle D3/D4 syntes jeg at have læst om fejl på topstykker, hvilket vist kan være et svagt punkt på årgange fra 2010 - 2014, men jeg kan tage fejl her !
Fed slæde som er bygget til langturskomfort, hvor du sidder fantastisk i en støjsvag robust kabine hvor alt føles lækkert. Så forstår godt du er smålun på sådan en.
Dbh. MF
Summum og momemtum = meget udstyr (mest i Summum)
Uanset hvad, så er der flere ting med det km tal du bør være obs på, som DPF, EGR, Dyser m.m.
Service på aut. gearkasse SKAL være overholdt til punkt og prikke, da den er sensitiv overfor det. Dette gælder nu egentlig også på resten af bilen.
På nogle D3/D4 syntes jeg at have læst om fejl på topstykker, hvilket vist kan være et svagt punkt på årgange fra 2010 - 2014, men jeg kan tage fejl her !
Fed slæde som er bygget til langturskomfort, hvor du sidder fantastisk i en støjsvag robust kabine hvor alt føles lækkert. Så forstår godt du er smålun på sådan en.
Dbh. MF
Dette indlæg blev 04-04-2022 21:53 redigeret af dets forfatter.