Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Valg af pendlerbil

Nikolaj Poulsen

Nikolaj Poulsen
bruger siden
16-03-2022

21-03-2022 kl. 20:15

Hej Alle!

Jeg er en gut på 29 der er førstegangskøber af bil & vil meget gerne søge lidt hjælp.

Jeg kører ca. 135 km på arbejde - 3 gange om ugen. Regner med at ramme 20.000 km på et år.
95% af vejen er på motorvej fra storkøbenhavn til Falster.
Jeg værdsætter komfort & "opdateret" interiør.

Jeg har prøvekørt en mercedes A200 sedan samt en Audi A3 e TFSI 35

Mit budget ligger omkring 350.000kr, men ligger gerne lidt ekstra for udstyr & nyere stand.

Er der nogen der har et godt bud på en bil i netop denne klasse der kan måle sig med de to jeg har kørt indtil nu?

Derudover er jeg i tvivl om det bedste kan svare sig at købe en benzinbil eller en hybrid / elbil. Jeg kan evt. lade ved min destination.

Diesel er ude af billedet.

Mvh. og på forhånd tak - Nikolaj

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

21-03-2022 kl. 22:02

Hybrid er udelukket med nærmeat ren motorvej. Det giver nada eller meget begrænset at køre motorvej med hybrid.

Køb en elbil med god range, must over 400 km, gerne højere.
EV6, Ionic 5 etc.

Eneste hybrid der kunne være interessant er C300, idet den kan rende 100 km på strøm, og jeg mener den acceptere over 100 kmt på el.
De fleste falder fra ved 80 kmt.

Eldrift er billigere, så du kan købet noget til 425-450 for samme samlede udgift som du ellers kigger på.

Kig evt:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-3/long-range-awd-4d/5400204

Den er meget fornuftigt prisat. Jeg kender hverken bilen eller ejeren.

Dette indlæg blev 21-03-2022 22:07 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

22-03-2022 kl. 07:48

Nikolaj Poulsen

bruger siden
16-03-2022

skrev:
Hej Alle!

Jeg er en gut på 29 der er førstegangskøber af bil & vil meget gerne søge lidt hjælp.

Jeg kører ca. 135 km på arbejde - 3 gange om ugen. Regner med at ramme 20.000 km på et år.
95% af vejen er på motorvej fra storkøbenhavn til Falster.
Jeg værdsætter komfort & "opdateret" interiør.

Jeg har prøvekørt en mercedes A200 sedan samt en Audi A3 e TFSI 35

Mit budget ligger omkring 350.000kr, men ligger gerne lidt ekstra for udstyr & nyere stand.

Er der nogen der har et godt bud på en bil i netop denne klasse der kan måle sig med de to jeg har kørt indtil nu?

Derudover er jeg i tvivl om det bedste kan svare sig at købe en benzinbil eller en hybrid / elbil. Jeg kan evt. lade ved min destination.

Diesel er ude af billedet.

Mvh. og på forhånd tak - Nikolaj

Hvorfor er diesel ude af billedet?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

22-03-2022 kl. 12:18

Jeg ville prøve en Polestar 2 - med den lille motor (eller rettere - med kun en motor) - 224 heste og en rækkevidden på 545 km.

De kører sjovt. Ulempen er bagageplads og bagsæde, men det er en bil, der svøber sig om chaufføren på den gode måde.

De kan leveres på et par uger.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

22-03-2022 kl. 16:22

Johannes Gregersen

bruger siden
06-04-2005

skrev:
Jeg ville prøve en Polestar 2 - med den lille motor (eller rettere - med kun en motor) - 224 heste og en rækkevidden på 545 km.

De kører sjovt. Ulempen er bagageplads og bagsæde, men det er en bil, der svøber sig om chaufføren på den gode måde.

De kan leveres på et par uger.

Jeg ville ikke røre en kinesisk bil med en ildtang. Hvorfor støtte et undertrykkende regime, der laver etnisk udrensning i egen befolkning og støtter Putin og hans invasion af Ukraine?



(Og ja: Der er mange ting, der kommer fra Kina, og det er svært at undgå helt - men der er ingen grund til at sende så mange hundrede tusinde kroner i støtte, når der er glimrende alternativer.)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thorbjørn Nielsen

Thorbjørn Nielsen
bruger siden
08-04-2021

23-03-2022 kl. 16:29

Jeg kiggede også på Audi A3 og Mercedes A-klasse, men valget faldt på BMW 1-serie (med baghjulstræk) fordi jeg syntes at køreoplevelsen var bedre og bedre kunne lide designet (ude og inde). Jeg købte en 120d (diesel) fra 2016 med 190 hk. Diesel fordi jeg hovedsageligt kører 60 km. ture. Trods at jeg kun kører 17000 km./år sparer jeg 5000 kr. i brændstof om året, omend besparelsen fremover bliver mindre hvis de nuværende dieselpriser holder. Jeg kunne have fået en 120i (benzin) til samme pris, sådan er det på brugtmarkedet for tiden. Fra nye er dieselbiler typisk noget dyrere end benzinbiler, så der skal man køre ret meget før diesel kan betale sig.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Nikolaj Poulsen

Nikolaj Poulsen
bruger siden
16-03-2022

23-03-2022 kl. 17:57

Diesel er ude af billedet da jeg bor i byen & de første 15-20 km er i københavn.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at køre el, men mine erfaringer med det er små.

Skal jeg aime efter en Tesla, Polestar eller andet?

Mvh.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

23-03-2022 kl. 21:35

EV6, Ionic 5, Model 3, Model Y, Polestar ID.4, Q4, Eniaq etc.

De er alle gode. Jeg er selv klart til Tesla. Man får bare noget performance og innovation for de samme penge, som ikke rigtigt leveres af de andre.

Hold dig fra MG, Aiways etc. De er lige et par trin under i kvalitet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

24-03-2022 kl. 13:43

Jeg kører ID3 på arbejde. Den kører virkeligt godt, og kan fåes til en rimelig pris.

Pro versionen er rimeligt godt udstyret - heads up display, skiltegenkendelse mv. - som man hurtigt bliver vænnet til

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/id3/1st-plus-pro-performance-5d/5382346

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Johansen

Thomas Johansen
bruger siden
11-02-2021

29-03-2022 kl. 13:39

Nikolaj Poulsen

bruger siden
16-03-2022

skrev:
Diesel er ude af billedet da jeg bor i byen & de første 15-20 km er i københavn.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at køre el, men mine erfaringer med det er små.

Skal jeg aime efter en Tesla, Polestar eller andet?

Mvh.

Du kunne også prøve at lease en elbil i 3-6 måneder og se om det var noget for dig. Kan se at man kan lease Hyundai Ioniq 5 på simplygo.dk men der er sikkert også andre muligheder.

Mvh.

Thomas

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg