BilBasen Forum

Hans Chr. F

Hans Chr. F

03-09-2010 kl. 01:54

D

Dette indlæg blev 21-02-2011 18:12 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar med citat

N N

N N

03-09-2010 kl. 02:16

Hvis du bruger 10.000kr. på den nu, så skal den køres helt ud dvs. næste stop ophugger.
Den er snart 8år gammel og inden længe kan du sikkert ikke få mere end 25.000kr. for den SELVOM du har skudt 10.000kr. i den.
Hvis du vælger at bytte den den nu og ikke bruger 10.000kr, så er den ca. 40.000kr. værd for dit vedkommende.
Og der kan sagtens dukke flere rep. op efter stort service til 10.000kr. da bilen bliver ældre med tiden.

Lars Andersen

Lars Andersen

03-09-2010 kl. 10:45

du kan da aldrig regne med at forde bilen er nyere er der mindre rep jeg ved godt jeg har en forkert ingangs vinkel til rep af biler da jeg laver dem selv men som jeg plejer at sige til folk jeg laver bil for i ved ´hvad i har men ikke hvad i for du køre jo selv i bilen så du må jo vide hvad du har fået lavet på den genem tiden men og skifte en bil forde et forrør er gået er for langt ude har i min tid som mekanikker været ude for og skifte katelysator påp biler der ikke var blevet 2 år og det var som regel de franske der havde det problem mit råd til dig er få lavet bilen og kør vidre i den

K S

K S

03-09-2010 kl. 11:56

Spørgsmålet er, om nogen vil give de 30.000kr. før service og forrør er klaret - køber ved jo også godt, at disse ting koster.

En forhandler vil muligvis kunne lokkes til at købe bilen alligevel - men ikke til "fuld" pris. Du skal derfor overveje, om du vil give 10.000kr. (find evt. et billigere værksted - prisen lyder godt nok til at være i overkanten) nu eller om du vil give de ekstra ca. 70.000kr. (inkl. din gl. bil) for at få en anden brugt bil, der også skal serviceres og måske repareres.

steen 5

steen 5

03-09-2010 kl. 12:03

Jeg ville helt klart beholde din bil og få den ordnet. Måske finde et værksted som kan ordne den lidt billigere. Du har jo en bil med mange år og km i sig endnu.

Michael N

Michael N

03-09-2010 kl. 13:57

Rent økonomisk er det billigst at beholden bilen, især hvis den ellers fremstår i god stand.

Du har ingen garanti for at den nye brugte du ellers vil købe ikke også får en uventet fejl og dertil behov for reperation.

For et skifte kan det tælle at det er sjovt og dejligt at få en anden bil..men det vil naturligvis være en dyr løsning.

Flemming Brixen

Flemming Brixen

04-09-2010 kl. 06:23

Hej Hans.

Jeg syntes du skal få bilen lavet. Kan godt se at det er en træls regning, men din bil har jo kun kørt 90.000km og den er 7år gammel.
Hvis du får den lavet kan du garanteret være kørende de næste 5-8 år
Der kommer da selvfølgelig andre reparationer, men sådan er det jo og ha bil.

Går du ud og køber en anden brugt bil har du også hurtig smidt ex antal tusind væk i værdi tab. Din Hyundai falder nok kun 5000 om året nu.

Mvh. Flemming.

mads Andersen

mads Andersen

04-09-2010 kl. 07:06

Hejsa

Jeg ville beholde bilen det er langt billigere end at skulle købe en ny.

Med mindre at du tænker på sikkerhed og drift, så kan du med fordel købe en ny bil i samme klasse for ca. 90.000 kr.

Hans Chr. F

Hans Chr. F

04-09-2010 kl. 17:49

Kære alle!

Mange tak for de brugbare svar.

Dette indlæg blev 21-02-2011 18:13 redigeret af dets forfatter.

Jesper Holmgaard

Jesper Holmgaard

04-09-2010 kl. 20:32

Bosch bør kunne give dig et tilbud på reparationen også, spændende om de kan gøre det nævneværdigt billigere.

Selv bruger jeg en god "baggårds mekaniker" der ikke er en del af div. kæder, han får gode reservedele fra FTZ og div. orginal dele fra forhandlerne i området. hans time pris er væsenligt lavere end Bosch i området. og jeg har opbygget stor tillid til ham i løbet af de 4 år jeg har brugt ham.

alternativt kan man bruge de der udstødnings kæder der specialserer sig i dæk, udstødning og alm. service, specielt hvis du er fristet til at sælge den, men kvaliteten af deres udstødninger er vist meget svingende fra kæde til kæde.

fordele er bl.a. at det aldrig er en lærling der skruer på min bil, og han selv står ansigt til ansigt med kunden, hvis der er problemer.

det ville jeg også vælge med min 7 år gamle bil.

husk undervogns behandling af en Getz, så holder den længe endnu!

© 2012 Bil Markedet ApS - a part of eBay Classifieds Group

Dit Bilmarked |  MotorJobs |  AutoUpdate |  DBA |  zoom.dba.dk |  mobile |  Mascus |  eBay.dk