Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

23-10-2016 kl. 22:23

Jacob Runge Rasmussen

bruger siden
23-10-2016

skrev:
Jeg tror at den lille motor, uanset om den ligger i en Dacia eller i en Renault, Ville blive rigtig træls, på jeres tur til Jylland. Motorer på 1 liter eller derunder ener sig efter min mening ikke til kørsel, andre steder end i byer. Jeg kører selv i en 1,2 med 64hk, og den er bare for lille til motorvejskørsel. Ny har Vi aldrig mere travlt end at Vi sagtens kan nøjes med 90 på motorvejen, men alt derover er helt ikke behageligt i en bil som kører med mange omdrejninger for at holde 110+ og brændstof økonomien går også drastisk nedad ved 110.
Jeg ville hvis jeg var jer overveje noget lidt størrer motor end den 0,9, når i næsten hver måned Skal på motorvej. Jeg ved godt det ikke hjælper på dit spørgsmål, men jeg synes det er værd at tænke over, når man vil ud og bruge over 100.000,-'på en bil.
Mvh
Jacob

Nu kan man ikke bruger motorvolumen til at bedømme ret meget efter - Renault 0,9l motoren yder 90 hk - dvs. betragteligt mere end din 1.2. Ford har en 1.0 på 125hk (findes muligvis i endnu kraftigere versioner), så volumen siger ikke alt.

Når det er sagt, har Renault 0,9 ikke ry for at være voldsomt kraftig til bilen - jeg har ikke selv prøvet den.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

24-10-2016 kl. 08:32

Jacob Runge Rasmussen

bruger siden
23-10-2016

skrev:
Nej det siger ikke meget om kræfterne, det er Vi helt enige i, men de små motorer tager typisk flere om omdrejninger når de skal arbejde. Og det koster på brændstoffet. Selvom de har mange heste pr liter. Og de mange omdrejninger er for mig også irriterende hvis det er i længere tid. Som jeg skriver er det jo heller ikke sikkert det er er problem for dig, men jeg synes det er værd at være opmærksom på.

Det er ikke korrekt. De små motorer - som nævnte 0.9 - er med turbo og har derfor et relativt høj moment ifht. motorvolumen. Det betyder i praksis, at de kører med færre omdrejninger - ikke flere. Til gengæld har du ret i, at det kan koste på brændstofforbruget at udnytte kræfterne. Det forventes, at de mindste motorer af samme årsag (forbrug/forurening i praksis) udgår de kommende år - herunder Renaults 0,9l

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg