Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Råd søges: Billigste bil ved megen kørsel

Profil slettet

Profil slettet

14-07-2014 kl. 20:12

Hej Alle

Jeg har fået et job lidt væk fra hvor jeg bor, hvilket betyder at jeg må ud og investere i en lille bil. Jeg ved absolut intet om biler, så i må gerne skære det ud i pap for mig :-).
Forhold:
Jeg skal kører min. 110km/ dagen dvs. 2750km/mdr og 33.000km/år
Lidt under halvdelen af kørslen er på motorvej, resten på landevej.
Jeg er er studerende, så det skal bare være så billigt som muligt både ift. indkøbspris, afgift og km/liter-pris.
Det betyder intet for mig om det er en brugt eller ny bil, jeg skal bare gerne have så få omkostninger som muligt. Jeg ved godt at det er umuligt at love minimale omkostninger både for ny og brugt, men ja, hvis nu der er nogen af jer der kender til biler der har ry for at være langtidsholdbare, så er brugt vel ikke dumt.
Kan det passe at diesel er godt til lange strækninger, og er det egentlig ikke ligemeget om det er diesel eller benzin hvis man bare ser på km/l ?

På forhånd mange tak for hjælpen!
Mvh Kirstine

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

15-07-2014 kl. 00:48

Hej Kirstine.

Umiddelbart har jeg lyst til at anbefale en gammel Mercedes 190 D eller en Golf ll, da begge er billige i indkøb og drift (%vægtafgift).

Men, når man kører 33.000 km/år, er studerende og dermed har brug for økonomisk sikkerhed, da synes jeg, det oplagte valg er den nye Hyundai i10! Der er 5 års garanti - eller i dit tilfælde 165.000 km. garanti. Det er markeds bedste og Hyundai er efter min bedste overbevisning langtidsholdbar. Det er en rummelig bil og fåes for 90.000 kr.

Jeg har ikke prøvet bilen, men den skulle iflg. FDM. være den mest velkørende i klassen. Prøv den!

MVH
Joakim

Skriv lige hvad du valgte :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-07-2014 kl. 01:09

Jamen så ved jeg hvor jeg skal hen i morgen: Hyundai-forhandler! Jeg ved selvfølgelig endnu ikke om det bliver den, men jeg tager da ud og kigger og vender tilbage derefter :-) . Tusind tak for råd!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-07-2014 kl. 21:01

Så har jeg været på biljagt hele dagen.
Til KS De tilbud jeg har fået i dag ved forhandlerne ligger mellem 1.600-2.500kr/mdr. for de helt små inkl. alt (bil, grøn ejer, kasko og ansvar).

Til Lars Hansen. Jeg studerer økonomi og er færdig med min kandidat næste år. Hvis man ikke er typen der ligger på den lade side så kan det sagtens lade sig gøre at køre 1,5 time om dagen, have forelæsning i 2 timer arbejde i 6 og læse om aftenen (dagene er selvfølgeligt forskellige og jeg har da også hjememarbejdsplads til weekender mv.). Det er en prioritering samt en investering i min fremtid.

Til Joakim, jeg har endnu ikke bestemt mig for hvilken bil det bliver, nu skal der regnes på hvad der giver mening.

Tak for hjælpen til alle!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

16-07-2014 kl. 00:16

steen 5

bruger siden
30-07-2007

skrev:
Det koster ikke i nærheden af 4000 kr. Har selv en aygo. vil sige 2500 kr alt incl. med mindre man kører meget langt hver måned

Husk lige service, slidtage, benzin! Hun skal jo kører 33000 km årligt . Alene det vil koster mindst 2200kr mdl.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

16-07-2014 kl. 11:00

Hej Kim
Ja en brugt FIa Punto lyder da egentlig ikke dumt! Jeg har godt overvejet en brugt bil. Det er er, er at jeg gerne vil undgå ekstraudgifter. Men jeg fandt ud af via en forhandler i går at man faktisk kan lave en forsikring der svarer til en serviceaftale på en brugt bil. Det kunne godt være!
Bør man tage en mekaniker med ud når man skal købe en brugt bil ved en forhandler? Jeg mener, i og med at det netop er en forhandler og ikke privatsalg, indgår selve købet stadig under forbrugerloven, så der burde være noget sikring.
Jeg har prøvekørt en Toyota Yaris til 80.000kr, er der nogen der har erfaringer med den bil ?

Stadig, -mange tak for hjælpen!!!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

16-07-2014 kl. 12:19

A N

bruger siden
26-02-2014

skrev:
Hvis den brugte bil har overskredet garantien som mærket stiller på bilen glælder der kun 6 mdr "garanti" af forhandlerne som de skal ifølge loven..

Det er noget vrøvl, ved forbrugerkøb er der altid 24 måneders reklamationsret, som er noget helt andet end garanti.


Køber du som forbruger en vare hos en erhvervsdrivende giver loven dig automatisk en slags garanti, blot under en anden betegnelse. Nemlig reklamationsret!

Du får automatisk to år til at kræve eventuelle mangler ved salgsgenstanden udbedret for sælgerens regning. Men du skal reklamere over for sælgeren inden ”rimelig tid” - som loven udtrykker det - efter du opdagede manglen. Dog vil en sådan meddelelse altid være i overensstemmelse med loven, hvis du giver den inden to måneder efter, du blev bekendt med fejlen ved den pågældende vare.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

16-07-2014 kl. 14:36

Kære Kirstine

Noget meget væsentligt, som du skal have med i dine overvejelser, er forsikring!

Det lyder ikke som om, du tidl. har haft bil og defor vil jeg fortsat anbefale dig at købe en ny Hyundai i10. Dette fordi du får mulighed for at tegne en ret billig forsikring ved køb.

Om der er andre mærker, der tilbyder noget tilsvarende, ved jeg ikke. Men, forsikringen er helt klart en udgift, du bør tage med i det samlede regnskab. Og selv en ansvarsforsikring på en gammel Fiat vil være dyrere end forsikringen på en ny Hyundai i10 - hvis du tegner denne ved nykøb!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-07-2014 kl. 14:45

Nu skal man huske at tage sin alder i betragtning ang prisen på forsikring og bopæl. Forsikringens pris kan i en del tilfælde være afgørende for hvad man evt bør købe...blot en sidebemærkning. Der er set mange tilfælde af at en forsikring kan koste det samme som det meste af evt afdrag på en ny bil.....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

16-07-2014 kl. 23:12

Jeg ville droppe en mikrobil, når man tænker på at man kan få sprit nye biler i klassen over fra 90.000kr.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mitsubishi/space-star/10-inform/2185456

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-07-2014 kl. 01:52

Ej Jannik, den ser jo mega fin ud, den Mitsubishi! Tak!

Jeg har overvejet ift. forsikring... Ved hver forhandler jeg har været, har jeg fået tilbud på de givne biler, samt jeg har fået fra mit eget forsikringsselskab. Men ja jeg kan godt se at der er forskel på dem, ikke mindst også alt efter hvilken bil man vælger!
Jeg har hørt at Technoforsikring skulle være udmærket... Ellers er der ETU hvis det er en brugt bil...

Tak igen, i er en kæmpe hjælp! Det er jo en jungle at finde rundt i :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

17-07-2014 kl. 22:52

Kirstine Sørensen

bruger siden
14-07-2014

skrev:
Ej Jannik, den ser jo mega fin ud, den Mitsubishi! Tak!

Jeg har overvejet ift. forsikring... Ved hver forhandler jeg har været, har jeg fået tilbud på de givne biler, samt jeg har fået fra mit eget forsikringsselskab. Men ja jeg kan godt se at der er forskel på dem, ikke mindst også alt efter hvilken bil man vælger!
Jeg har hørt at Technoforsikring skulle være udmærket... Ellers er der ETU hvis det er en brugt bil...

Tak igen, i er en kæmpe hjælp! Det er jo en jungle at finde rundt i :-)

Jeg prøvede selv ETU da jeg var ny bilist, og jeg synes de var rigtigt dyre. Det kan være en god ide at kigge på de forsikringer der kan følge med køb af ny bil, men vær opmærksom på det der står med småt. Der er en del selskaber efterhånden, der regulerer præmien ud fra hvor langt du kører.

Jeg købte selv en bil som sælger omregistrede for mig, og han valgte så Tryg (havde bedt om købstædernes) som forsikring, og det løb op i omkring 10.800kr for en ansvarsforsikring. Købstædernes (Diba forsikring) som jeg allerede havde, kunne gøre det for 5.400kr, og de er ligeglade med hvor langt man kører.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-07-2014 kl. 23:25

Kirstine Sørensen

bruger siden
14-07-2014

skrev:
Ej Jannik, den ser jo mega fin ud, den Mitsubishi! Tak!

Jeg har overvejet ift. forsikring... Ved hver forhandler jeg har været, har jeg fået tilbud på de givne biler, samt jeg har fået fra mit eget forsikringsselskab. Men ja jeg kan godt se at der er forskel på dem, ikke mindst også alt efter hvilken bil man vælger!
Jeg har hørt at Technoforsikring skulle være udmærket... Ellers er der ETU hvis det er en brugt bil...

Tak igen, i er en kæmpe hjælp! Det er jo en jungle at finde rundt i :-)

Hej Kristine
hvis jeg var dig, ville jeg se bort fra en Mitsubishi! Og hvorfor så det? Fordi der er ingen som vil købe sådan en som brugt bil! Du vil være gift med den bil, eller leve med et stort værditab ved salg.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

17-07-2014 kl. 23:32

Ca 4800 for nybillist hos toyota i forsikring

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

18-07-2014 kl. 10:44

Klaus B

bruger siden
26-03-2014

skrev:
Hej Kristine
hvis jeg var dig, ville jeg se bort fra en Mitsubishi! Og hvorfor så det? Fordi der er ingen som vil købe sådan en som brugt bil! Du vil være gift med den bil, eller leve med et stort værditab ved salg.

Det kan du jo på ingen måde forudsige, når nu der er tale om en helt ny model. Desuden får du langt mere for pengene, end i klassen under.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-07-2014 kl. 22:22

Jannik Christensen

bruger siden
02-09-2008

skrev:
Det kan du jo på ingen måde forudsige, når nu der er tale om en helt ny model. Desuden får du langt mere for pengene, end i klassen under.

Selvfølgelig kan man forudsige dette. Et mærker som sælger så dårligt som Mitsubishi her i Danmark, vinder ikke større markedsandele pga de lancerer en ny model i mini klassen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

18-07-2014 kl. 22:31

Klaus B

bruger siden
26-03-2014

skrev:
Selvfølgelig kan man forudsige dette. Et mærker som sælger så dårligt som Mitsubishi her i Danmark, vinder ikke større markedsandele pga de lancerer en ny model i mini klassen.

Ja og hvorfor er det de sælger dårligt? Det er fordi de ingen modeller har i programmet, andet end SUV'er, 4WD'er og en el-bil. Mon ikke Space Star (forfærdeligt og misvisende navn iøvrigt) skal sætte gang i salget igen? Det er nok også en af grundene til, at en bil i B segmentet bliver solgt til samme pris som mikrobilerne. Endda med mere udstyr.

Så nej, du har intet belæg for at sige, at bilen har stor afskrivning og vil være svær at komme af med.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-07-2014 kl. 22:46

Jannik Christensen

bruger siden
02-09-2008

skrev:
Ja og hvorfor er det de sælger dårligt? Det er fordi de ingen modeller har i programmet, andet end SUV'er, 4WD'er og en el-bil. Mon ikke Space Star (forfærdeligt og misvisende navn iøvrigt) skal sætte gang i salget igen? Det er nok også en af grundene til, at en bil i B segmentet bliver solgt til samme pris som mikrobilerne. Endda med mere udstyr.

Så nej, du har intet belæg for at sige, at bilen har stor afskrivning og vil være svær at komme af med.

Jamen du har da heller ingen belæg for det du siger! Siger ordet Mitsubishi Colt dig noget?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

18-07-2014 kl. 22:52

Klaus B

bruger siden
26-03-2014

skrev:
Jamen du har da heller ingen belæg for det du siger! Siger ordet Mitsubishi Colt dig noget?

Men hvorfor siger du noget du intet ved om? Du kan jo ikke spå hvordan salget kommer til at gå, om bilen bliver populær eller ej. Du skal ikke fortælle mig, at en Space star, som er en klasse over mikro'erne, men koster det samme, har større afskrivning, en f.eks. en Up eller C1.

Jeg kender godt Colt, årets bil på et tidspunkt. Dejlig bil.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-07-2014 kl. 01:23

Jeg ville personligt ikke tilråde at købe den nye aftapning af den nye Mitsu....jeg gentager gerne mig selv....den er lavet i østen og beregnet på det asiatiske marked. Thailand har ikke de samme traditioner for bilfabrikation som andre....då derfor nej til denne bil....har talt med et par forhandlere omkring denne bil....de er noget nedslået over at den efter sigende er ringe bygget.

http://jyllands-posten.dk/motor/ECE6644492/ny-mitsubishi-til-under-90000-kr/

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-07-2014 kl. 09:39

Jannik Christensen

bruger siden
02-09-2008

skrev:
Men hvorfor siger du noget du intet ved om? Du kan jo ikke spå hvordan salget kommer til at gå, om bilen bliver populær eller ej. Du skal ikke fortælle mig, at en Space star, som er en klasse over mikro'erne, men koster det samme, har større afskrivning, en f.eks. en Up eller C1.

Jeg kender godt Colt, årets bil på et tidspunkt. Dejlig bil.

Arhhh stop nu. Det er total lige meget hvilken klasse bilen er i! Det er prisen vi snakker om! Evt en up til 90000 kr kontra space star til 90000 kr, hvis du tror at værditabet på up'en vil være størstefter 3-4år, så vil jeg da godt nok sige at du ved noget om fremtiden, vi andre ikke kender til:-) Men man kunne jo også vende den om og spørge dig! Hvorfor siger du noget du intet ved noget om?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

19-07-2014 kl. 10:33

Klaus B

bruger siden
26-03-2014

skrev:
Arhhh stop nu. Det er total lige meget hvilken klasse bilen er i! Det er prisen vi snakker om! Evt en up til 90000 kr kontra space star til 90000 kr, hvis du tror at værditabet på up'en vil være størstefter 3-4år, så vil jeg da godt nok sige at du ved noget om fremtiden, vi andre ikke kender til:-) Men man kunne jo også vende den om og spørge dig! Hvorfor siger du noget du intet ved noget om?

Det er da dig der ikke aner hvad du snakker om. Du fraråder en bil, udelukkende fordi du har "en fornemmelse" af at bilen vil tabe stor værdi. Dvs. du ved det ikke. Hvad ville dit forslag ellers være? En Up? Som der er solgt 20.000-30.000 eller mere af? Nå ja klart, fordi de er rigtigt nemme at komme af med.

Stop nu selv, ik? Vi kan ikke allesammen køre rundt i, og anbefale VAG produkter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

19-07-2014 kl. 10:38

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Jeg ville personligt ikke tilråde at købe den nye aftapning af den nye Mitsu....jeg gentager gerne mig selv....den er lavet i østen og beregnet på det asiatiske marked. Thailand har ikke de samme traditioner for bilfabrikation som andre....då derfor nej til denne bil....har talt med et par forhandlere omkring denne bil....de er noget nedslået over at den efter sigende er ringe bygget.

http://jyllands-posten.dk/motor/ECE6644492/ny-mitsubishi-til-under-90000-kr/

Og hvordan er det lige de kan udtale sig om kvaliteten, når bilen ikke har kørt officielt i Danmark endnu? Baserer du det udelukkende på, at bilen er produceret i Thailand? Så skal du jo heller ikke købe Hyundai produceret i Indien (men som sjovt nok sælger ganske glimrende alligevel).

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-07-2014 kl. 13:17

Det at udtalle sig har andre jo allerede gjort...dette er blot min personlige mening. Ganske rigtig laver Indien biler og laver mange motorer på licens....til Suzki opel osv....men de har gjort det længe....Som anført i artikel er den nye Mitsu lavet til det asiasiske marked. Så om nogen vil købe den når den kommer til Dk må være deres egen sag. Jeg kommentere blot på jeres snak om billig muligst bil....Men ofte kan billigst mulig blive dyre end at gå en klasse op.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

19-07-2014 kl. 14:40

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Det at udtalle sig har andre jo allerede gjort...dette er blot min personlige mening. Ganske rigtig laver Indien biler og laver mange motorer på licens....til Suzki opel osv....men de har gjort det længe....Som anført i artikel er den nye Mitsu lavet til det asiasiske marked. Så om nogen vil købe den når den kommer til Dk må være deres egen sag. Jeg kommentere blot på jeres snak om billig muligst bil....Men ofte kan billigst mulig blive dyre end at gå en klasse op.

Og hvad så om den er lavet til det asiatiske marked. Hvad forskel skulle det gøre? Tror du f.eks. at japanere har lavere kvalitets standarder end os i EU og USA/Canada? Det er endnu flere udokumenterede fordomme.

En smule langt reveiw, men dækker nu meget godt over selve bilen. https://www.youtube.com/watch?v=8LUtr-f2YzA

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-07-2014 kl. 14:48

Nu er japan og Thailand 2 forskellige aktører på bil markedet. japaner har i årevis lavet biler til det Amerikanske og eropæiske marked, men de standarder de ved vi vil have......Men hvis du er vild med bilen skal du da købe den....jeg personligt vil bare ikke...Hvor forskellen ligger må du se om du kan google dig frem til, men forskel er der klart.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

19-07-2014 kl. 15:00

Jeg køber ikke nye biler, uanset mærke. Og det handler heller ikke om hvorvidt jeg selv vil købe den eller ej, det handler om, om det er en god handel eller ej. Når man i en bil der er større end de gængse mikrobiler, får mere udstyr og bedre garanti til samme pris, så er det da mangel på indsigt at fraråde folk at købe den, kun ud fra devisen om, at den er lavet i Thailand, og med tanke på det asiatiske marked. Men surprise, bilen kører i hele verden, og det ville den nok ikke gøre, hvis det var en dårlig bil.

Så indtil videre har jeg ikke set et holdbart argument imod bilen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-07-2014 kl. 15:11

Janick måske du skulle få dig lidt sol nu vejret er til istedet for at sidde her og være kontrer :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

19-07-2014 kl. 15:13

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Janick måske du skulle få dig lidt sol nu vejret er til istedet for at sidde her og være kontrer :-)

Du skulle måske slå stavekontrollen til ;-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-07-2014 kl. 16:00

Janick det sjove er at jeg hæfter mig ved at du ikke selv vil købe en sådan bil....men du vil gerne prakke den på en ung uerfaren uskyldig pige......Altså jeg kan muligvis importere en brugt mitsu til dig nu du ikke vil have en ny :-) der er røde pølser og sodavand kl 17

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

19-07-2014 kl. 16:07

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Janick det sjove er at jeg hæfter mig ved at du ikke selv vil købe en sådan bil....men du vil gerne prakke den på en ung uerfaren uskyldig pige......Altså jeg kan muligvis importere en brugt mitsu til dig nu du ikke vil have en ny :-) der er røde pølser og sodavand kl 17

Kunne det måske skyldes at jeg ikke har brug for en bil i den klasse? Kunne det tænkes, at jeg ikke køber nye biler af en, eller flere grunde? Kunne de grunde være at jeg selv er mekaniker, og derfor ikke får noget ud af at købe nyt, når det koster næsten gratis at reparere bilen selv?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-07-2014 kl. 17:32

Det er som om det går lidt ud af en tangent nu ....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

19-07-2014 kl. 17:41

Kirstine Sørensen

bruger siden
14-07-2014

skrev:
Det er som om det går lidt ud af en tangent nu ....

Beklager, men sådan går det desværre ofte her på bilbasen. Trolls og usaglige kommentarer hører desværre hverdagen til herinde.

Men håber dog at du kan bruge noget af det til noget.. :)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-07-2014 kl. 17:46

Det har jeg bestemt. Jeg ender med at tage ud til en forhandler og købe en bil brugt. Det bliver så nok lidt tilfældigt hvilken, men en med nogenlunde ry. Jeg tror jeg prøver lidt forskelligt derude og træffer en beslutning ud fra det.
Det ville være sjovere at bruge tid på denne beslutning, hvis budgettet ikke var en begræsning, så nu vil jeg mest af alt bare have det overstået. :-)

Men tusind tak for råd og vejledning til alle!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-07-2014 kl. 18:31

Jannik Christensen

bruger siden
02-09-2008

skrev:
Beklager, men sådan går det desværre ofte her på bilbasen. Trolls og usaglige kommentarer hører desværre hverdagen til herinde.

Men håber dog at du kan bruge noget af det til noget.. :)


Ja man må sige det er usaglige kommentarer, når du end ikke kan få andre til at hoppe på den....men det er du jo vist rigtig god til...du forsøger da ihærdigt må jeg sige....keder du dig i varmen pus ? Din usaglige tilgang til emnet fremfører du i så høj grad selv....gamle biler.....du ved intet om nye eller hvad der sker på markedet....

Dette indlæg blev 19-07-2014 18:35 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

19-07-2014 kl. 18:46

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:

Ja man må sige det er usaglige kommentarer, når du end ikke kan få andre til at hoppe på den....men det er du jo vist rigtig god til...du forsøger da ihærdigt må jeg sige....keder du dig i varmen pus ? Din usaglige tilgang til emnet fremfører du i så høj grad selv....gamle biler.....du ved intet om nye eller hvad der sker på markedet....

Og det gør du måske? Det eneste jeg ser dig gøre er at poste tilfældige links, og så miskreditere andres indlæg. Eller, forsøge at miskreditere, for det eneste du opnår er at få dig selv til at se dum og uvidende ud. Men det klarer du så også ganske fint.

Men jeg kunne da godt tænke mig at høre, hvad din baggrund er, siden du så skråsikkert kan sige at det er en skodbil.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-07-2014 kl. 19:47

Janick nu keder du dig lidt igen....min baggrund er helt uden betydning for dig. få nu styr på fakta....tilfældige links er det nu ikke. Men jeg " når" godt ud i det eksisterende marked og branchen som helhed....Alle er enige om at bilen ikke får et synderligt eftermæle-----og det med god grund i den asiatiske måde at håndtere arbejdskraft på...Og ja jeg ved hvad der er på markedet og også hvad der bliver et muligt flop eller 2 :-)


Men nej jeg er cykel smed og aner intet om det jeg udtaler mig om :-)

Dette indlæg blev 19-07-2014 19:51 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

19-07-2014 kl. 19:51

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Janick nu keder du dig lidt igen....min baggrund er helt uden betydning for dig. få nu styr på fakta....tilfældige links er det nu ikke. Men jeg " når" godt ud i det eksisterende marked og branchen som helhed....Alle er enige om at bilen ikke får et synderligt eftermæle-----og det med god grund i den asiatiske måde at håndtere arbejdskraft på...Og ja jeg ved hvad der er på markedet og også hvad der bliver et muligt flop eller 2 :-)

Nå men når nu du er så højt profileret inden for branchen, så må du jo kunne dokumentere dine påstande, ik? Eller hvad? Eller er det bare endnu en masse gylle du lukker ud, uden indhold? Tænkte det nok ;-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-07-2014 kl. 20:50

Jannick jeg håber da på du bliver ældre for hvert år der går.....er der ingen at lege med ovre på bilgalleri :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-07-2014 kl. 21:08

Jannik Christensen

bruger siden
02-09-2008

skrev:
Nå men når nu du er så højt profileret inden for branchen, så må du jo kunne dokumentere dine påstande, ik? Eller hvad? Eller er det bare endnu en masse gylle du lukker ud, uden indhold? Tænkte det nok ;-)



Hej Jannik. Vi er faktisk nogle som arbejder i bilbranchen og ved hvad der sker der! Har været i bilbranchen i over 20 år, så jeg ved "lidt" om det.
Gad godt at vide hvad du har af erfaring indenfor bilbranchen?
Hvorfor er der altid nogle som skal spille pisse kloge på noget de virkelig ikke ved noget om?
P.s Lad nu være med også at kalde mig en forumtroll

Dette indlæg blev 19-07-2014 21:13 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

19-07-2014 kl. 21:51

Klaus B

bruger siden
26-03-2014

skrev:


Hej Jannik. Vi er faktisk nogle som arbejder i bilbranchen og ved hvad der sker der! Har været i bilbranchen i over 20 år, så jeg ved "lidt" om det.
Gad godt at vide hvad du har af erfaring indenfor bilbranchen?
Hvorfor er der altid nogle som skal spille pisse kloge på noget de virkelig ikke ved noget om?
P.s Lad nu være med også at kalde mig en forumtroll

Men hvordan kan du vide hvad jeg har af erfaring? Jeg spiller ikke "pisse klog" på området, det eneste jeg siger er, at der er en bil med masser af udstyr, i en klasse over mikrobilerne, men til samme pris. Nærmeste rival er vel Opel Corsa til 99.000kr, men der er ikke engang radio i. Dig og hr. jensen sabler så bilen ned, uden den mindste indsigt i hvad det i det hele taget er for en bil, ja så virker det MEGET useriøst.

Bilen sælges over hele verden, og i klippet fra Canada som jeg linkede, men som ingen vel gider se, kan man se, at de synes at bilen er værd at anbefale. Og det er endda i det helt basale trim, uden AC eller andre lækkerier, som er standard i Danmark.

Fair nok at man synes bilen er grim, mærket er latterligt, motoren for lille osv. men at sable bilen ned fordi den er lavet i Thailand, og der ikke står VW eller andet VAG produkt på klappen, det er useriøst og usagligt, især når man ikke kan komme med fakta der kan understøtte det der bliver sagt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

19-07-2014 kl. 21:51

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Jannick jeg håber da på du bliver ældre for hvert år der går.....er der ingen at lege med ovre på bilgalleri :-)

Tro det eller ej, men galleriet er langt mere seriøst og sagligt end det her forum.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-07-2014 kl. 22:14

Jannik Christensen

bruger siden
02-09-2008

skrev:
Men hvordan kan du vide hvad jeg har af erfaring? Jeg spiller ikke "pisse klog" på området, det eneste jeg siger er, at der er en bil med masser af udstyr, i en klasse over mikrobilerne, men til samme pris. Nærmeste rival er vel Opel Corsa til 99.000kr, men der er ikke engang radio i. Dig og hr. jensen sabler så bilen ned, uden den mindste indsigt i hvad det i det hele taget er for en bil, ja så virker det MEGET useriøst.

Bilen sælges over hele verden, og i klippet fra Canada som jeg linkede, men som ingen vel gider se, kan man se, at de synes at bilen er værd at anbefale. Og det er endda i det helt basale trim, uden AC eller andre lækkerier, som er standard i Danmark.

Fair nok at man synes bilen er grim, mærket er latterligt, motoren for lille osv. men at sable bilen ned fordi den er lavet i Thailand, og der ikke står VW eller andet VAG produkt på klappen, det er useriøst og usagligt, især når man ikke kan komme med fakta der kan understøtte det der bliver sagt.


Igen Jannik må jeg rette dig i det du skriver. Har tilfældigvis set og PRØVET den, da jeg arbejder meget i Tyskland. Og hvorfor har jeg så det? Fordi jeg går virkelig meget op i biler:-)
p.s er ikke fan af vag

Dette indlæg blev 19-07-2014 22:15 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

19-07-2014 kl. 23:04

Klaus B

bruger siden
26-03-2014

skrev:

Igen Jannik må jeg rette dig i det du skriver. Har tilfældigvis set og PRØVET den, da jeg arbejder meget i Tyskland. Og hvorfor har jeg så det? Fordi jeg går virkelig meget op i biler:-)
p.s er ikke fan af vag

Men hvorfor skriver du så ikke det til at starte med? Det virker ærlig talt som at du ønsker at fremprovokere en diskussion, ved at undlade denne ret relevante information.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-07-2014 kl. 23:31

Janick...hør nu lige en gang------Alt skal ikke dokumenteres her.Enhver har ret til at komme med sin mening omkring biler hvad enten man er uenig eller ej...Og nej man skal ikke gætte sig til alt.....men auto branchen skæver og frygter bilerne der bliver produceret derude i eks thailand mv ikke holder kvalitet eller sikkerheden oppe...grundet bla ringere komponenter fra eks kina osv.....og ivørigt den måde man arbejder på derude.....Meget lave løn omkostninger der også, og som set andre steder kan det munde ud i noget halv gjort arbejde.....men du må gerne syns det er en fin bil. jeg selv venter på den endelige dom og evt salgs tal

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

19-07-2014 kl. 23:52

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Janick...hør nu lige en gang------Alt skal ikke dokumenteres her.Enhver har ret til at komme med sin mening omkring biler hvad enten man er uenig eller ej...Og nej man skal ikke gætte sig til alt.....men auto branchen skæver og frygter bilerne der bliver produceret derude i eks thailand mv ikke holder kvalitet eller sikkerheden oppe...grundet bla ringere komponenter fra eks kina osv.....og ivørigt den måde man arbejder på derude.....Meget lave løn omkostninger der også, og som set andre steder kan det munde ud i noget halv gjort arbejde.....men du må gerne syns det er en fin bil. jeg selv venter på den endelige dom og evt salgs tal

Selvfølgelig har alle ret til sin mening, jeg har heller ikke sagt andet. Det eneste jeg siger er, at man ikke skal dømme bilen før den rent faktisk er kommet på vejen, og få det til at lyde som den eneste sandhed. Det kan godt være at det er en skod bil, jeg tvivler fordi jeg kender en del til Mitsubishi, og de har altid lavet ganske hæderlige biler. Men dermed ikke sagt at den ikke kan være noget billigt bras.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg