Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Råd søges: Billigste bil ved megen kørsel

Profil slettet

Profil slettet

14-07-2014 kl. 20:12

Hej Alle

Jeg har fået et job lidt væk fra hvor jeg bor, hvilket betyder at jeg må ud og investere i en lille bil. Jeg ved absolut intet om biler, så i må gerne skære det ud i pap for mig :-).
Forhold:
Jeg skal kører min. 110km/ dagen dvs. 2750km/mdr og 33.000km/år
Lidt under halvdelen af kørslen er på motorvej, resten på landevej.
Jeg er er studerende, så det skal bare være så billigt som muligt både ift. indkøbspris, afgift og km/liter-pris.
Det betyder intet for mig om det er en brugt eller ny bil, jeg skal bare gerne have så få omkostninger som muligt. Jeg ved godt at det er umuligt at love minimale omkostninger både for ny og brugt, men ja, hvis nu der er nogen af jer der kender til biler der har ry for at være langtidsholdbare, så er brugt vel ikke dumt.
Kan det passe at diesel er godt til lange strækninger, og er det egentlig ikke ligemeget om det er diesel eller benzin hvis man bare ser på km/l ?

På forhånd mange tak for hjælpen!
Mvh Kirstine

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

15-07-2014 kl. 00:48

Hej Kirstine.

Umiddelbart har jeg lyst til at anbefale en gammel Mercedes 190 D eller en Golf ll, da begge er billige i indkøb og drift (%vægtafgift).

Men, når man kører 33.000 km/år, er studerende og dermed har brug for økonomisk sikkerhed, da synes jeg, det oplagte valg er den nye Hyundai i10! Der er 5 års garanti - eller i dit tilfælde 165.000 km. garanti. Det er markeds bedste og Hyundai er efter min bedste overbevisning langtidsholdbar. Det er en rummelig bil og fåes for 90.000 kr.

Jeg har ikke prøvet bilen, men den skulle iflg. FDM. være den mest velkørende i klassen. Prøv den!

MVH
Joakim

Skriv lige hvad du valgte :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-07-2014 kl. 01:09