Nyeste biler:
00:16
Ford Mondeo, 2009 - Kr. 149.900
23:41
Citroën C3, 2010 - Kr. 84.900
23:33
VW Passat, 2006 - Kr. 129.000
23:30
Audi 100, 1992 - Kr. 19.900
Annonce

BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Bil til omkring 110.000 kr med plads til barnevogn

Jakob Raunsø

Jakob Raunsø
bruger siden
13-02-2009

14-02-2009 kl. 22:48

Hejsa Vi er 2, der snart bliver 3 og vi har ingen bil. Jeg har tænkt at bruge omkring 110.000 på en bil med plads til barnevogn osv. Jeg er ikke den store bilkender og vil derfor gerne bede om råd her til at finde en bil i den prisklasse. Jeg har kigget lidt på stationcars, fx Mondeo, Focus, Peugeot osv. Og har tænkt på Citroen C4, men kan der være barnevogn i sådan en? Hvad ville I købe? VH Jakob

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Mikkel Sørensen

Mikkel Sørensen
bruger siden
25-10-2005

14-02-2009 kl. 22:53

Køb Tysk eller Japansk - alt andet koster dig kassen i Service, hold dig specielt væk fra de franske.

steen møller jensen

steen møller jensen
bruger siden
18-04-2006

01-03-2009 kl. 17:27

hej jakob

kan som en start sige at nedenstående indlæg fr torsten ravnbak er det rene nonsens .. vil med give ham at tyske biler generelt er et udtryk for kvalitet..
har selv pt en mercedes c220 cdi fra 99´og som nr 2 bil en citroen xantia 1,8i fra 93.
kommer fra en familie der sværger til franske biler og jeg har selv sværget til franske biler i 15 år og de er noget af det mest drift sikre og stabile jeg har siftet bekendtskab med .. så torsten du aner ikke en brik om hvad du snakker om !!!!! .... jeg ville til gengæld holde mig langt væk fra japanske biler .. for jo de er rimelig stærke i motoren . men til gengæld rådner de op for et godt ord .. de er generelt (og det gælder stadig i dag) langt mere sårbare over for rust end de europæiske biler så hvis du vælger en en japaner så vær helt hysterisk med rust behandling og få den tjekket ekstremt godt igennem .. de franske biler er stik modsat megt holdbare mht rust .. min xantia fra 93 er først nu her begyndt at vise tegn på rust og det er kun i overflade ved skærm kanter osv.. i bunden er der INTET .. (er bare for at give et sammenlignings grundlag)
service og vedligehold på franske biler er ikke dyrere end alle andre .. det torsten referer til holdte stik for ca 20 år siden så måske han skulle få opdateret sin viden lidt .. det gælder for alle bilmærker at det koster kassen at få bilen lavet hos autoriseret forhandler .. men feks hos de mindre værksteder er der ikke nogen forskel idag .. for idag kræver ALLE bilmærker lige meget speciel værktøj .. så der er ingen forskel.

håber du kunne bruge denne smøre til noget .. var mere for du ikke skulle føle dig skræmt af sådan en tosse kloge åge som torsten der ikke aner hvad han snakker om .. eller kommer med nogen saglige argumenter for sit indslag..
køb du roligt en fransk bil den er lige så god eller måske bedre end sine konkurrenter i den prisklasse du søger .. plus du generelt altid for langt mere udstyr med for pengene ved franske biler

pøj pøj med det .. mvh steen

Bo Larsen

Bo Larsen
bruger siden
31-03-2005

01-03-2009 kl. 18:10

Bedste bud er helt klart en Toyota Corolla 1.6 Terra st.car. Skoda eller Ford er heller ikke dårlige valg.

Men hold dig fra franske mærker hvis du spørg mig, talrige test af ældre franske biler, har vist de har været fyld af fejl. Men for at det ik skal blive til en størrer en debat om franske kontra japanske/tyske bilmærker syntes jeg du skulle tjekke http://www.applusbilsyn.dk/statistik/ som giver et meget godt overblik

venlig hilsen Bo

Sidst rettet: 1/3-09

Jakob K

Jakob K
bruger siden
04-11-2003

01-03-2009 kl. 19:21

For at komme tilbage til emne:
Der kan godt være en barnevogn i en c4, men ikke på langs. Det kan der i fx en mondeo (eller andre i samme størrelse), og det er en kæmpe fordel, da du så ikke skal ligge alt oven på barnevognen når du pakker, og især når du skal have barnevognen ud. En mondeo er et rigtigt fint brugtkøb, og det er del franske også. VW er da også fine biler, men en passat er altså ikke bedre end mange franske biler på samme alder, hvilket er understøttet af mange tests, men den er den del dyrere. Personligt ville jeg tage en c5 fra 2005 (ledningsnettet er i serie II trukket af siemens, så ikke samme el-problemer som på serie I), men mit andet valg er klart en mondeo.

Allan Skov

Allan Skov
bruger siden
06-01-2004

13-03-2009 kl. 11:40

Du kan også kigge på Opel Omega fra model 2000 og frem, der kan stå to barnevogne på langs bag. dejlig bil med masser plads og trækkraft.

mvh
Allan

Senijad Alagic

Senijad Alagic
bruger siden
16-11-2008

13-03-2009 kl. 19:44

Køb dig en SKODA OCTAVIA 1,9 tdi, station car eller ej, fuldstændig ligemeget...
Vi købte selv en da vi fik barn nr 2, Nu har vi haft bilen i 2 år og det enneste der har kostet mig er olieskift.....vi har kørt nu 40000km med den, men har kørt i alt 230000km, kan slet ikke mærkes
Masser af udstyr for den penge beløb, og masser af bil for penge
Og jeg er værkfører ved en citroen forhandler, med 12 år erfaring i bilbranche

Senijad Alagic

Senijad Alagic
bruger siden
16-11-2008

13-03-2009 kl. 19:48

......KØBER DU EN CITROEN SÅ KØB BENZIN UDGAVE..............

David Mogensen

David Mogensen
bruger siden
22-08-2003

13-03-2009 kl. 20:07

Køb en Mazda 6 der er undervognsbehandlet. Det er en rummelig og driftsikker bil. vigtigt at den er undervognsbehandlet da den ellers ruster

michael opstrup

michael opstrup
bruger siden
11-09-2005

13-03-2009 kl. 21:37

hej jakob.
Du har da sandsynligvis allerede købt en bil. Håber så ikke for dig, at du fik lyttet for meget til det ævl som steen møller jensen lukkede ud. Han aner åbenlyst heller ikke en snus om, hvad han udtaler sig om. Hvad rust angår, er der intet som matcher Toyota, som jo netop er japansk.(Toyota bygger IKKE biler af genbrugsjern) De er driftstabile, elektronikken holder for det meste bilens levetid uden problemer, i modsætning til stort set alle europæiske biler, med få undtagelser. Motor gearkasse og undervogn er stort set uopslideligt, hvis det bliver passet ordentligt. Men alt kan jo ødelægges, hvis det ikke bliver behandlet ordentligt.
Ford, Opel og Fiat går hånd i hånd som de mest fejlbehæftede biler, skarpt forfulgt af fransk bilproduktion. Det er ikke uden grund at Toyota har sat sig på majoriteten af det amerikanske bilmarked og snart fortrængt gamle højborge som Ford, GM, Chrysler mm. fra markedet. Amerikanerne vil have pålidelighed, kvalitet, driftsikkerhed og lang levetid for pengene, og toyota leverer varen.
Desuden slår Toyotas kvalitet igennem i stort set alle deres modeller, med undtagelse af deres kassevogne HiAce, som har været af svingende kvalitet. Andre japanere har heller ikke kunnet følge med, med undtagelse af Honda som klarer sig udmærket.
Foretrækker du alligevel en europæisk bil, er det faktisk kun VW og enkelte Skoda modeller som kan følge trop.

Søren Dreijer

Søren Dreijer
bruger siden
12-03-2009

13-03-2009 kl. 21:49

Hej Jakob.
Jeg er selv far til 3 (+ konen) og vi startede med en ford mondeo stc. Bagagerummet i sådan en bil er tilpas stort til at der kan være en stor barnevogn (90 cm) på tværs + en masse bagage. Bagsædet er bredt og der er godt udsyn når ungerne sidder i bilen.
Den vi havde var en 2.0 og der var masser af kraft til kørsel op ad Kassel bakker. Sæderne var med velour og de kunne klare "næsten" alt hvad børnene udsatte dem for. Vi har haft en campingvogn til Nordnorge med, uden problemer. MEN.
Bilen har en svaghed omkring bremser, styrtøj og rustbehandling. De nye udgaver fra ca. 2003 er bedre, men man skal som køber af en brugtbil være ekstra opmærksom omkring de nævnte dele.
Den bil vi har nu er en Audi A6, og den er i en anden klasse end Forden, men den koster også mere. Så der hænger pris og kvalitet sammen.

PS. noget som også er vigtigt hvis der skal stå 3 barnesæder på bagsædet, er at der er plads til at "klikke" selerne fast. Hvis selelåsen i midten sidder tæt på sædet, kan det være et lille, men dog dagligt træls problem at man ikke kan få selen klikket fast... ;)

steen møller jensen

steen møller jensen
bruger siden
18-04-2006

14-03-2009 kl. 14:00

til michael . jeg udtaler mig igen ud fra egne erfaringer og hvad jeg ser i min nærmeste omgangskreds osv .. og ved at fælge med i alm viden .. hvis du feks ser på et amerikanse marked er det på sin vis rigtig nok at toyota har en stor markedsandel der .. dette skyldtes i høj grad en enormt aggresiv kampangne fra toyota i mange år på dette marked og at i forhold til det amerikanske biler er toyota en ret fornuftig økonomisk bil og de amrerikanske producenter som feks netop GM og chrystler har for sent fået øjnene op for dette .jeg har opholdt mig en del år i usa i perioder og har set den udvikling der på det punkt og som mange amerikanere siger så har de ikke så pokkers mange alternativer til en økonomisk bil .. og et andet FAKTUM er at jo længere nordpå du kommer jo færre japanske biler er der .. de er meget udbredt i de sydlige stater hvor der er meget varmt klima og knapt så udbredt der hvorde har et mere "skandinavisk" klima da de netop igen er mere sårbare end gennemsittet overfor rust .. dermed ikke sagt det er en dårlig bil men skal bare være dobbelt så hys med rustbehandling at den i forhold til feks en vw eller opel eller lign .. og prøv at tage en tur til norge ,sverige eller finland for den sags skyld og se fordelings forholdende der på de forskellige biler . og der vil du se at der er langt flere europæiske biler end japanske og dette skyldte netop det faktum at de lever markant kortere da de ruster hurrtigere end deres konkurrenter .. (dette er også et oplyst faktum du kan få disse oplysninger ved at spørge NAF /det norske modstykke til fdm ).
jeg vil ikke bestride dit postulat om motor og gearkasse og hvis du eller tog dig tiden til at læse mit indlæg rigtig igennem vil du også se jeg fremhæver en stærk motor.. men hvad hjælper det når bilen rundt om den er rådnet væk .
jeg ville måske råde dig til at sætte dig lidt bedre ind i tingene før du udtaler dig .. jeg er ikke fanatisk anti japaner .. har flere gange set mig lun på netop en carina e men når jeg så sætter den op imod de franske og tyske modstykker så er de sgu en tam sag der er for dyr i forhold til hvad du får for pengene..
for at slutte den af på en pæn måde kan jeg sige at det jeg netop har udtalt mig om har jeg set med egne øjne i de forskellige lande og læst og udfra hvad jeg gennem tiden har fået af indput ved at færdes rundt omkring i diverse lande ..
så sys helt ærligt at du skullet tage hjem og læse lidt på lektien igen

Emir Imamovic

Emir Imamovic
bruger siden
11-06-2006

14-03-2009 kl. 22:22

ja det har du ret i men hvorfor kan man ikke skifte selv en pære på citroen det er umuligt hold dig væk fra japan og frankrig du tysk kvalittet det er noget der holder for evigt service koster kassen men kør en tur til flensborg du sparer halv delen af pengene end her hjemme

Jakob Raunsø

Jakob Raunsø
bruger siden
13-02-2009

15-03-2009 kl. 17:35

Hej igen

Mange tak for de gode svar.

Vi er nu ved at nærme os nogle Mondeo'er, som jeg umiddelbart synes bedst om mht køreegenskaber og komfort.

Vi har prøvekørt en 2,5 V6 fra 2001 (206.000 km), der umiddelbart virker super-velholdt. Den havde vist lidt med bremserne, men ellers var der ikke det stor. Den skal dog lige forbi FDM inden jeg er sikker på det.

Men mit spørgsmål er om den slet og ret er for gammel og har kørt for langt? Kan man forvente at reparationsudgifterne nu for alvor tager fart, da den jo er 8 år gammel?

Bilen står til 89.000, hvilket jo er en behageligt lav pris.

VH Jakob

Steen Almsgaard

Steen Almsgaard
bruger siden
01-12-2007

17-03-2009 kl. 20:21

Prøv at tjekke div. brugtbilsdatabaser og tilfredshedundersøgelser. Det kan da godt være du og din familie har været heldige med jeres biler, måske vinder i også i lotto en dag....;o)

Steen Almsgaard

Steen Almsgaard
bruger siden
01-12-2007

17-03-2009 kl. 20:30

Har lige solgt min 11 år gamle Toyota Avensis m. 230000km på tælleren. 0 rust stort set ingen driftsomkostninger ud over olie, dæk og benzin...... Din Mercedes er måske helt rustfri??? så er det nok den eneste i DK, har familie som kører i E220 cdi 2001 = rustbunke!!! (men super god motor og gearkasse:o)

ole Kristensen

ole Kristensen
bruger siden
19-06-2005

30-03-2009 kl. 17:43

hej hvorfor bruge 110000 på bil ??? jeg har lige købt en toyota carina e fra 95 der har kørt 168000 havde en magentil før i 6 år der kan sagtens med lidt snille være en barnevogn i sådan en og de kan findes rustfrie den sidste jeg havde kostede mig hun 6000 på de 6 år at have i drift udgifter det var dæk og bremsere jeg kørte 198000 i den så man kan ikke sige det er for dyrt og er man bange for rust kan man kikke efter en avensis de er galavaniseret så med mindre de har været skadet skulle de ikke have rust og de kan også findes til rimlige priser man behøver ikke give 110000 for at blive godt og billig kørende hvis man kikker lidt i de forskelige bilblade blandt andet FDM som skriver lige ud af landevejen at franske biler KAN blive et dyrt bekendskab efter de første 5 år kender ikke så meget til ford men kender mange der er glade for deres ford opel derimod har jeg set et par uheldige exempler men så igen det har alle bil merker vel ..

Håber du finder dig en bil du og din familie bliver rigtig glade for

ps kik efter biler i 80000 kr klassen så har du lidt st spille med

Benedikte Bry

Benedikte Bry
bruger siden
20-03-2007

12-04-2009 kl. 23:57

Det er som om at alle har glemt at spørge: Hvilken Barnevogn?!!!!
Det er nemlig ikke ligegyldigt hvolken barnevogn du har og hvor meget du har lyst til at "splitte" den ad, for at få den ind i bilen....
dertil skal siges at en skoda octavia station kan klare alt!!

Profil slettet

Profil slettet

15-04-2009 kl. 23:13

Der er flere VW Passat St.car med små kilometer på Basen. Så lange de har små kilometer, gør det ikke så meget de er ældre...

Karsten Hertz Nielsen

Karsten Hertz Nielsen
bruger siden
25-07-2007

16-04-2009 kl. 11:13

Hej, jeg vil klart anbefale en Ford Mondeo eller Ford Focus. Der er mange at vælge imellem, og du kan finde nogle rigtig gode eksemplarer, som giver rigtig meget værdi til pengene.

Jeg har selv en "ældre" mondeo fra år 2000, og der er rigeligt plads til en almindelig bilka barnevogn samt en masse andet på samme tid. Det er ikke nødvendigt at tage hjul af og alt muligt, man skal selvfølgelig klappe underdelen af barnevognen sammen og demontere selve barnevognskassen først. Held og lykke.

Annonce