Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ny bil - Hvad skal vi vælge ?

Kenneth Jakobsen

Kenneth Jakobsen
bruger siden
21-07-2012

19-09-2022 kl. 17:02

Hejsa alle i kloge mennesker :D



Damen og jeg skal have ny bil - vi er dog bare i syv sind om hvad vi skal vælge.
Det bliver primært brugt til landevejs kørsel fra slagelse - næstved og vi vil have en kørsel på ca 80 km om dagen - ca 25.000 om året.

Derfor er vi meget i tvivl om hvad vi skal vælge. (el, plug-in hybrid, benzin eller diesel)
Vi vil rigtig gerne have noget tysk og gerne en stationcar eller suv.

Nogen der kan hjælpe os med hvad vi skal vælge ?
Vores budget hedder max 500.000 for en bil

Dette indlæg blev 19-09-2022 17:14 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

19-09-2022 kl. 17:07

Jeg vil gå efter benzin og sådan en her SUV her:

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/gle63/40-amg-s-ultimate-coup-aut-4matic-5d/5347315

Kraftoverskud og rimelig stor bagagerum til indkøb i Bilka.

Mvh Jørgen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

19-09-2022 kl. 17:52

Jørgen, så skal den da vist leases. ;-)


Hvis I kan få egen lader i indkørselen, så ville jeg gå efter noget med el.
Hvis det skal være tysk, så kig

EQA eller EQB fra Mercedes.
Er I til Audi, så kig Q4.

Køb så stort batteri som muligt indenfor budgettet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ole Celander

Ole Celander
bruger siden
30-11-2011

19-09-2022 kl. 20:18

Hej!
I forhold til verdenssituationen, og vilde elpriser, ville jeg nok vælge en diesel fremfor en evt. hybrid. Vi har både en benzin og en diesel, men vores kørselsbehov har ændret sig, så nu vil vi køre benzin, men er også nede på max 15000 km/år.
Vi har både en Opel, en Mercedes, og en VW, Vi har besluttet at sælge Merceren, selvom den helt sikkert er den bedste, men også den dyreste, og nyeste. Opelen og folkevognen er også gode biler, men Merceren er bare lidt bedre på mange parametere, men folkevognen har faktisk overrasket meget, min første VW ud af over 50 biler, så fan er jeg ikke, men den er helt sikker god.
Alt i alt er Merceren nok den bedste og billigste i drift, den kører precis hvad den er opgivet til pr/l, og så er det bare en køremaskine, hvor alt er tilpasset med tysk nøjagtighed, vi så også på Tesla inden vi købte merceren, det er en verden til forskel hvis man går op i detaljer, men Teslaen er også god til det den kan.
Hvis jeg i fremtiden får mit kørselsbehov tilbage, vil jeg helt sikkert købe en Mercedes diesel igen, de er gennemtænkt, billige i drift, og fantastiske at køre i.
Flere af mine venner har altid kørt VW, og de har haft rigtig mange problemer, både med motor og med rust, det har man bare ikke i en Mercedes, dog har jeg valgt at beholde min VW, men det er en specialbil der max skal køre 5000km/året, men faktisk er jeg lidt nervøs for om den kan holde.
Vores Opel er en lille Adam som konen kører i, den er faktisk også ret god, men har man børn eller andet der kræver lidt plads er den for lille, men den gør det godt til det den er beregnet til. Og nu bliver jeg lige til at ØFFE lidt, læser tit folks meninger om deres bil model, og der kan man f.eks. læse at nogle klager over pladsen i en fiat 500, eller i en Picanto, det giver jo ingen mening.?
Jeg er helt sikkert blevet Mercedes fan selvom jeg skal sælge min, og det er den første jeg har, men har dælme haft mange andre biler at sammenligne med igennem tiden, den er dog lidt dyr i indkøb fra ny af men jeg købte en god brugt, og der får man meget for pengene, de fleste har jo passet godt på dem.
Held og lykke med den nye bil, ja og selvfølgelig skal jeg da lige henvise til min Mercedes som er til salg med forhandler garanti selvom det er privatsalg, og den er næsten som ny.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/c220-d/22-business-stc-aut-5d/5578520
Vh
Ole Celander

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

20-09-2022 kl. 17:08

Tesla Model Y bygges nu i Berlin (vist kun Performance indtil videre), så det er et godt bud, men Performance er lidt over budgettet ;-)

Men det var nok ikke det, du mente med tysk?

Hvis du kigger brugt ville jeg kigge grundigt på priserne. Pt. er de skruet helt op, nogen gange over nypris pga. leveringsproblemer mv. og det kommer til at falde, måske særligt hvis de dårlige økonomiske udsigter holder stik.
Jeg ville primært kigge på elbil, sekundært benzin og tiden lidt an, hvis økonomien går nedad kommer det til at ændre situationen/priserne på bilmarkedet.

Mht. udstyr/behov er det et spørgsmål om din prioritering. Jeg ville gå efter minimum Adaptiv fartpilot, LED forlygter etc. Men køber du for 500k er det med i de fleste.

Dette indlæg blev 20-09-2022 17:10 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg