BilBasen Forum
Lease en bil eller købe. I et job som sælger/service kørsel 30000 km
jens chr. kristensen kristensen
05-05-2008 kl. 22:19
Torben K
06-05-2008 kl. 00:23
I en leasing kontrakt er du i princippet bundet i hele perioden. Hos visse leasing selskaber er det muligt at opsige kontrakten før tiden men det koster.
Dernæst skal bilen leveres tilbage i fejlfri stand og betyder det så at bilka buler skal rettes ud?
Endelig kan du risikere at hvis bilen bliver totalskadet det første år så får leasing selskabet hele erstatningssummen og du får ikke din engangs ydelse tilbage.
Du skal også være opmærksom på at visse leasingselskaber kan hæve afgiften uden at du af den grund kan opsige aftalen.
Mit råd køb bilen i stedet
Hvis du skal lease er bilerne typisk Ford Focus, Ford Mondeo, Skoda oktavia Toyota Avensis Vw passat de fleste i diesel udgave.
Mvh
Torben
Lasse Borg
06-05-2008 kl. 14:30
Først og fremmest - tillykke med dit nye job!
Sådan som jeg læser dit indlæg er det privatleasing vi er ude i og hvis det er tilfældet, er der kun ganske få mærker, hvor det kan betale sig at privatlease, f.eks. er BMW et godt eksempel.
Men som Torben K skriver, skal der tages højde for mange forskellige situationer og du skal kende dit kørselsbehov ret præcist - ellers kan det blive temmelig dyrt at betale for overkørte km. Endvidere er situationen omkring tilbagelevering "spændende", for det er her leasingselskabet i praksis viser, hvor krakilske de er og hvor grove de er med regningerne.
Husk desuden, at der gives relativt store rabatter på nye biler idag - så fordelen ved at lease kan være svær at få øje på.
Gør et sikkert køb mht. drift og gensalg, så er du bedre stillet. Jeg kan desuden hjælpe dig til en bil på meget fornuftige vilkår samt gode råd hen ad vejen, hvis du er interesseret. Sig bare til.
mvh, Lasse
Lars P
06-05-2008 kl. 16:02
Jeg er normalt tilhænger af leasing på gode kontrakter, men hvis du (og det gør du sikkert) får statstakst - ja så ville jeg anskaffe mig en LUPO 3L køre i den det første 2 år i jobbet - herefter er bilen betalt hjem - og hvis du er rigtigt god ved den har du også penge til overs samtidig med!
Gode leasing forslag er de mellemstore familiebiler, her er der mest at spare. Fleggard leasing har vist sig at være de nemmest tilgængellige i relation til kontrakter.
Profil slettet
06-05-2008 kl. 16:33
Jeg har min Passat 130 TDI til salg med 111000 km på bagen. Det er en solid langtursbil til netop dit kørselsbehov, såfremt det skulle have din interesse.
Du bliver ikke meget billigere kørende for de penge. Jeg har netop sat den til salg for 212.900. Som du nok kan se er det den billigste i den årgang med de kilometer.
God fornøjelse med bilvalget.
Mvh Murat
Torben K
06-05-2008 kl. 20:32
Hvis jeg skal købe en bil bliver det ved en autorisede bilforhandler
Det kan godt være at ud fra jeres mail at jeg køber en bil istedet. kigger lige hvilke biler jeg dere r ogd benzin økonomi i, og et neutral eller godt design
Sidst rettet: 6/5-08
Profil slettet
08-05-2008 kl. 15:51
Dette indlæg blev 07-08-2011 12:47 redigeret af dets forfatter.
08-05-2008 kl. 19:08
Torben K åben og ærlig. Hvis jeg skal leje en bil bliver det en lille. Men ud fra dit indlæg ender det nok med at jeg investere i en bil skoda oktavia,polo ud fra hvad jeg har af gode assition indenfor bilbranchen. Men kigger også på gode benzin biler 18+km. Det er bare en stor skov for at biler på det marked.
Lasse Borg De har nok giver nok endelig afgørelse. Men hvorfor er det så mange firmaer der lejer biler? Hvorfor er det ikke en god forretning for private?
Peter Sandgaard Gad vide om hvilket firma du arbejde ved. Skal lige undersøge ALD først. Men ford focus mmmh jo ja. Det bliver nok i den størrelse, der i sidste ende med. Da passat er en meget stor bil til mig. Også set i forhold til min (alder 27 år) Selvom det vil det vil være høj karse og bred ymer. At komme kørende i sådan en.
Forresten nå du nu var i min situation for 3 år siden. Jaaaaaaaaaaaa!!! hvordan skal jeg sige spørge om det. Men har du erfaringer med nogle kurser der er rigtig gode.? Kan jo ikke forvente at jeg kan bruge dig som reflektion fætter.
Vh jens kristensen
Profil slettet
09-05-2008 kl. 11:36
Dette indlæg blev 07-08-2011 12:58 redigeret af dets forfatter.
09-05-2008 kl. 18:33
Ford Focus 1,6 Trend Collection st.car 5d
Ford Focus 1,6 Ghia VCT 4d
Har kigget på disse og gå med med købe tanker ved en autorisede forhandler