Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Jeg skal have min første bil

Thomas Niels Berthelsen

Thomas Niels Berthelsen
bruger siden
14-01-2022

14-01-2022 kl. 13:23

Hej
Jeg er totalt ny, når det kommer til at være bilejer, jeg har ikke haft en bil før, og har nu fået job i Vejle. Jeg bor i Aarhus, så der er alligevel et godt stykke. Det betyder jeg kommer til at kører ca. 30 000 km per år (puuh). Jeg ville høre om der er nogen herinde der ved noget om det med at få en ny økonomisk bil, jeg har kigget på Toyota Yaris hybrid, der står til at kører 26,3 km/l. Der har kigget lidt rundt og har fundet ud af der primært er 3 ting jeg kigger efter:
- Billig i velligholde og brændstof økonomi
- Comfort
- Må gerne have lidt plads Min budget er ca. 200 000, da jeg er ny uddannet og pengene ikke rækker meget længere end det. Er der nogle biler der kan konkurrere med Yaris i den klasse?
Tak på forhånd

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

14-01-2022 kl. 13:55

Forvent ikke 26 kml på motorvejen. Hybriddelen får du meget lidt glæde af på det stræk. Du kan dog forvente der lidt at hente til og fra motorvejen.

Kan du lade i indkørsel, så køb en lille elbil, eks Corsa, 208 eller lignende. De fåes ikke meger dyrere end 200.000 fra nye og er absolut billigste måde du kan køre på, HVIS du kan lade hjemme.
Hvis du kan lade hjemme, så vil besparelsen på brændstof betyde at med 30.000 km, så kan du tillade dig at kigge bil til 250-300.000 og samlede månedsomkosntinger er det samme.

Kig noget med mindst 340 km range, gerne 400 km. kig også efter adaptiv fartpilot og måske aktiv laneassist(har mange navne), det rart på motorvejen så kan den delvist styre selv.

Undgå Leaf, den har gammelt ladestystem, selvom den er ny.
Kig evet Kia e-Soul, den er satme grim, men billig 64 kW batteripakke og mega behagelig at køre. Det er ikke en sportsvogn. Kona, e-niro er samme teknik, smartere og dyrere.

Kan du ikke lade hjemme, så kig noget Diesel.