BilBasen Forum
Abonner på forumtråd
hjælp til forsikring
Erkan BILEN
11-10-2009 kl. 02:32
hej jeg er 21 og har haft egen bil i 3 år... Men ønsker at skifte bilen ud med en mercedes e220cdi er der nogen der kender et forsikringsselskab der kan forsikre denne bil til fornuftige penge har snakket med tryg,trekroner,codan og thisted forsikring uden held ...tak på forhånd
lars hansen
11-10-2009 kl. 08:58
Hej Erkan
Jeg kører selv E280 CDI fra 2007 og havde samme problem med forsikringsselskaberne på trods af, at jeg er elitebillist.
Nu skriver du ikke om du køber bilen fra ny eller om det er en frikørt vogn.
Er den ny er der nok ikke så meget, at gøre, da det jo er en stor sum bilen skal forsikres for.
Er det det derimod en frikørt vogn er kunsten, at finde et selskab der vil forsikre bilen for dens nuværende værdi og ikke nyvognsprisen som rigtig mange gør.
Jeg fik fat i en forsikringsmælger og han kunne lynhurtig finde et selskab der kunne give mig en besparelse på over 4000kr årligt i forhold til mit nu tidligere selskab som også krævede GPS-sporing i bilen, som er en god ide, jeg ville bare ikke "tvinges" til det.
Jeg betaler nu 6500kr årligt for min. Jeg har en selvrisiko på ca. 3500kr.
Selskabet hedder Gartnernes forsikring og er et selskab for jordejere så har du lidt jord er det en mulighed, ellers gør som jeg, få fat på en forsikringsmælger, de kender markedet og ved hvilket selskab der kunne være interessant for dig og din situation.
De koster vel 500-800kr, at bruge og de penge kan være godt givet ud.
Mvh. Lars
Jeg kører selv E280 CDI fra 2007 og havde samme problem med forsikringsselskaberne på trods af, at jeg er elitebillist.
Nu skriver du ikke om du køber bilen fra ny eller om det er en frikørt vogn.
Er den ny er der nok ikke så meget, at gøre, da det jo er en stor sum bilen skal forsikres for.
Er det det derimod en frikørt vogn er kunsten, at finde et selskab der vil forsikre bilen for dens nuværende værdi og ikke nyvognsprisen som rigtig mange gør.
Jeg fik fat i en forsikringsmælger og han kunne lynhurtig finde et selskab der kunne give mig en besparelse på over 4000kr årligt i forhold til mit nu tidligere selskab som også krævede GPS-sporing i bilen, som er en god ide, jeg ville bare ikke "tvinges" til det.
Jeg betaler nu 6500kr årligt for min. Jeg har en selvrisiko på ca. 3500kr.
Selskabet hedder Gartnernes forsikring og er et selskab for jordejere så har du lidt jord er det en mulighed, ellers gør som jeg, få fat på en forsikringsmælger, de kender markedet og ved hvilket selskab der kunne være interessant for dig og din situation.
De koster vel 500-800kr, at bruge og de penge kan være godt givet ud.
Mvh. Lars
Thomas Svensson
11-10-2009 kl. 16:51
Ikke for at reklamere, men prøv Alm.Brand hvor jeg selv arbejder. Vi plejer at være rimelig gode til Mercedes. Det taler dog meget imod at du er under 26, for forsikringer er altid dyre når man er ung og det gør det ikke bedre at det er en "stor" motor der ligger i bilen
Thomas
Thomas
Lasse Jensen
10-03-2010 kl. 13:28
Jeg har en E 280 CDI 2007, giver ca. 5.000 kr pr/år, ved IDL Forsikring.
Servicen og dækningen er den samme som ved IF Forsikring.
IDL laver en vurdering ud fra den nuværende handelspris, og så er det med fri km.
Lasse
Servicen og dækningen er den samme som ved IF Forsikring.
IDL laver en vurdering ud fra den nuværende handelspris, og så er det med fri km.
Lasse