BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

FIAT 500 Diesel

Per johansen

Per johansen

11-03-2010 kl. 18:35

hej alle....
var forleden ude at prøve en fiat 500 1,2 benzin, overvejer krafigt at købe 1,3 MJT (diesel) ..nogen der har erfaringer med denne? har ikke kunnet finde noget om den? og evt at chippe sårn en bil? så den lige får lidt ekstra power...

MVH

Anmeld Hvad betyder det? Besvar med citat

Jesper Trillingsgaard

Jesper Trillingsgaard

11-03-2010 kl. 19:07

du kan evt tjekke Scantune

http://www.scantune.dk/visbil2.asp?maerke=Fiat

mvh

Jesper

ps har selv en 500 1,2 og efter den har rundet 15000 km er der kommet mere liv i maskinrummet men nogen racer bliver det aldrig med 69 HK :-)

Mark Larsen

Mark Larsen

11-03-2010 kl. 19:50

Den fik meget negativ kritik i Top Gear, der var slet ikke træk nok i diesel motoren på Fiat 500. Og medmindre du har et stort kørselsforbrug, hvorfor så ikke tage den store benzin model? Der må vel være en 1,6'er eller større endnu i deres Fiat 500 program.

Per johansen

Per johansen

11-03-2010 kl. 21:00

jamen der er en 1,4 100 hk version, men har bare altid godt kunne lide diesel biler og momentet i dem! så derfor jeg hellere vil have en diesel..det nok mere en smags sag end sund fornuft

claus jensen

claus jensen

12-03-2010 kl. 15:42

jeg har været den glade af en grande punto diesel. Den fik jeg boks i og det giver lige det overskud der skal til. Det er samme motor.
MVH. Claus

Thomas Riishøj

Thomas Riishøj

13-03-2010 kl. 14:04

Hej Per,

Vi har en 500 Lounge i diesel. Den trækker pænt mere end 1,2 benzin, som vi også prøvede, da vi købte den. Måske kunne den dårlige kritik i Top Gear skyldes, at disse 3 ældre herrer normalt prøvekører Ferrari, Lamborghini, Aston Martin m.fl.

Mit råd: tag endelig en diesel!

Vi kører ca. 20 i snit. den kører 80% af tiden på motorvej!

Mvh

Thomas

Frederik Kirketerp-Møller

Frederik Kirketerp-Møller

13-03-2010 kl. 21:34

Hej Per

Vi havde en 500 1,3 JTD, og har lige skiftet den til en 500C 1,2.
Der er ingen tvivl om at C modellen er for lækker, men må indrømme at jeg savner diesel motoren i den.
Den kørte bare super godt. Godt træk, økonomisk, en fornøjelse.
Vi kørte to voksne til Berlin i den, og der var INGEN problemer med at følge med på den tyske autobahn, og følte ikke på noget tidspunkt at man var til fare for sig selv.
Vælg med tryghed dieslen, men tag lounge modellen, det vil du blive mest glad for i længden.
Kender ikke til noget med chip til den, og følte heller ikke brug for det.
Hvis det er dieselraver du kigger efter, skal du nok vælge en halt anden bil :o)

Mvh
-Frederik

© 2012 Bil Markedet ApS - a part of eBay Classifieds Group

Dit Bilmarked |  MotorJobs |  AutoUpdate |  DBA |  zoom.dba.dk |  mobile |  Mascus |  eBay.dk