Nyeste biler:
18:20
Mazda 6, 2010 - Kr 98.000
18:12
Ford S-MAX, 2010 - Kr 80.000
18:05
VW New Beetle, 2009 - Kr 70.000
18:00
Audi A4, 2004 - Kr 212.000
Annonce

BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Bil med 3 enkelte bagsæder

Brian Nielsen

Brian Nielsen

17-03-2008 kl. 13:45

Vi er blevet en mere dvs. vi er nu 2 voksne og 3 børn fra 0-6 år.
Vi kører idag i en Peugeut 406 stationcar, men det kniber med pladsen på bagsædet med 3 autostole.
Vi er derfor på udkig efter en MPV med mere plads, og jeg mener at det må være en fordel at få en model med 3 enkelte bagsæder, da det giver større fleksibilitet.
Vi har ca. 150- 175.000 at handle for, og jeg vil helst hvis jeg kan, undgå en "postmand Per model" dvs. Berlingo eller lignende.
Vi kører 18-20.000 km om året.

Sidst rettet: 17/3-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar med citat

Profil slettet

Profil slettet

17-03-2008 kl. 14:23

Andre muligheder med 3 enkeltsæder bagi:
Peugeot 307 SW
Citroen Xsara Picasso
VW Touran

Tjek evt også Mazda Premacy, Honda Stream (og så er der sikkert nogen jeg har glemt)

Vh Anders

....men den er nu ikke dum, sådan en postbil....

jon Gislason

jon Gislason

17-03-2008 kl. 22:09

fiat har en der heder multipla tror jeg nok, der er 3 separate sedre bagi og der er også 3 foran så der er 6 i alt og de ligger i det prisleje du skriver for en nyere brugt held og lykke

Profil slettet

Profil slettet

17-03-2008 kl. 22:30

Toyota Corolla Verso (den gamle model) fås også inden for budgettet.. og så er der som jon skriver fiat multipla (ryger nok også tit i kategorien "biler min kone aldrig i livet får proppet mig ind i med mindre bedemændene begynder at bruge dem som rustvogn" - sammen med berlingo/partner/renault kangoo/fiat doblo)

Profil slettet

Profil slettet

20-03-2008 kl. 08:39

Peugeot 307SW. super fleksibel 5 løse stole kan kombineres som man vil. utrolig dejligt

Andreas Damm

Andreas Damm

20-03-2008 kl. 12:41

Hey Brian

Jeg synes en opel lyder til at være et rigtig godt svar i din stiuration en Opel Zafira kunne også være en rigtig god ide min bror og svigerinde havde planer om at køde en Zafira men havde ikke en samme økonomi som dig faktisk endnu mindre faktisk så de købte en berlingo den køre også udemærket jeg havde lånt den i går på en strækning på ca 100 km og det gik udemærket men havde de haft flere penge så er det helt sikkert at det var en Zafira jeg havde lånt i går mvh Andreas Damm

steffen kryger

steffen kryger

21-03-2008 kl. 17:31

prøv honda fr-v

Morten Kielsholm

Morten Kielsholm

21-03-2008 kl. 20:14

Hvis det er plads som du skriver du søger, kan jeg varmt anbefale en Zafira. Den er billig at køre på værksted og den er meget pladsgivende. Vi har haft vores i 2 år og det er absolut den bedste bil vi har haft. Vi er 2 voksne og 2 børn. Med de 2 sæder bagerst kan jeg også tage børnens venner og venninder med. Der er ikke noget I skal være opmærksom på med rust osv. som vi har oplevet. Vi har prøvet Picasso, Stream, galaxey osv....

Profil slettet

Profil slettet

22-03-2008 kl. 12:03

Du skal have en bil med 7 sæder hvis du har tre børn. Jeg taler af erfaring (har også tre børn, dog mellem 1 og 6 år) og skal du have en legekammerat eller to med så er 7 sæder det eneste rigtige.
Jeg syntes desværre også den type biler er dyre så mit valg var, at se stort på opsparing m.v. og så lease en bil gennem www.fleggaardleasing.dk. Du sparer ikke noget op i din bil men får mulighed for, at køre i den bil du egentlig bedst kunne tænke dig til en rimelig pris. En VW Touran f.eks. kan fås for godt 4.000,- kr/md.

Ken Hultgreen

Ken Hultgreen

24-03-2008 kl. 15:29

Prøv at se på VW Caravelle. God og driftsikker vogn med masser af plads, men af hensyn til P.pladser, så vælg den korte model.

Dennis Westergaard

Dennis Westergaard

24-03-2008 kl. 19:18

Kører selv en Xsara Picasso, som er den eneste "almindelige" bil med tre lige store enkelt-bagsæder. den kan varmt anbefales og ift. dit budget kan du få en relativ ny og godt udstyret. Min bror kører Renault Scenic (har også tre børn som jeg) er også vældig tilfreds.

Lars Holm

Lars Holm

28-03-2008 kl. 13:27

[fedtekst][/fedtekst]Hej Brian.
Jeg forstår godt din indvending imod postmand per bilen. Jeg havde selv samme dillemma for 1 ½ år siden da jeg skulle have ny bil. Jeg er uddannet VW mekaniker, så jeg er/var kun til tyske biler. Men vi stod i samme situation som dig med tre unger under 6 år, hvilket vil sige tre gange barnestol på bagsædet, begrænset budget, og det er der ikke mange biler der kan uden at de kommer op i minibus størrelse. Mht til en touran, så får du ikke meget for 170.000,- og en 307 sw og "Premacy" er fyldt op med tre børnesæder hvor allerbageste række er i brug. I en Berlingo HDI årg 2006 som min egen, er der plads til hele familien, barnevogn der ikke er klappet sammen + en pæn portion bagage oveni. Den er ikke nogen racer og den er ikke sindsygt ophidsende at kigge på, men hvad er det lige du skal bruge den til ? Du får ikke mere plads for penge og den er absolut komfortabel at køre i. Berlingoen er bedre udstyret end "Partner" og der er mange flere at vælge imellem på brugtmarkedet. Du kan faktisk, med dit budget, købe en spritny berlingo lige fra fabrikken af. Tag ud til din Citroen forhandler og prøv en tur.
Jeg håber det kan hjælpe dig lidt på vej.

jens pallesen

jens pallesen

01-04-2008 kl. 12:18

Du skal have en 307 SW der er 5 seperate sæder samt man kan sætte 2 stk. ekstra sæder ind, der er endvidere fabriksmonterede seler for de 2 ekstra stole. Så har man lige pludselig plads til 7 pers.

Kim Jensen

Kim Jensen

12-04-2008 kl. 23:11

Har selv købt MPV pga familieforøgelse.
Mit valg blev en Renault Espace fra 99.
Masser af udstyr og komfort.
Super køreegenskaber med 17" fælge.
Har man behov for 7 sæder + barnevogn skal man vælge Grand Espace.
Rust er ikke noget problem da bilen er varm galvaniseret med plast karros.

Morten H. Olsen

Morten H. Olsen

18-04-2008 kl. 10:41

Hej Næsten "storfamilie" Eneste rigtigt, men også noget dyr - er en VW Caravelle/Multivan! Vi har siden 99 haft en Caravelle ( 10 pers. kræver bus kort, som kan erhvervs på et 6 ugers kurus for ca. 3000,- ) Der er alt den plads som i har behov for! Selvom i har barnevogn med ( som ikke skal pakkes sammen for at den kan stå i bagagesrummet!! ) kan man stadig handle ind, som også går samme sted hen! Vi har ikke haft driftproblem i de 9 år, vi har haft vores ( kørt 120.000 km. ) Men du få altså ikke en ny for 175.000 + 406'er En diesel køre ca. 12 på L. en benzin ca. 8-9 på L
vh
En glad Caravelle ejer!

gert alexandersen

gert alexandersen

29-04-2008 kl. 07:03

hvorfor køber i ikke en volvo v70 der er masser af plads til jeres familie og er meget driftssikker

Brian Skov Jakobsen

Brian Skov Jakobsen

29-04-2008 kl. 07:45

VW CADDY 1,9 TDI er også lige blevet kåret som nr. 2 i penge og privatøkonomis beregning af pris per kørt kilometer, og der er rigeligt plads der kan også stå en barnevogn fuldt oprejst i bagagerummet, en fremragende familiebil.

Thomas Christensen

Thomas Christensen

27-05-2008 kl. 16:55

Chevrolet Tacuma kunne også være et bud.

Kim Holk

Kim Holk

29-05-2008 kl. 11:03

Det er Renault Espace også

Annonce