Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-09-2017 kl. 21:32

Rør ikke ved disse ASG og de forskellige betegnelser de nu hedder. Fra Ford med dobbletkoblings auto gearkasse 6gear, VW DSG 7 gear, Og selvfølgelig mercedes 7 &9 trins. Bmw's auto 8 trin......aldrig elektronisk, det duer bare ikke !! Renault har også en udemærket gearkasse med 6 trins dobbelt koblings gear.

De dårlige er blot en almindelig gearkasse der er automatiseret. CVT gear er også noget skidt....findes i en del mærker som Nissan mfl.

Hold jer til Disse mærker af biler hvor de hedder ovennævnte !

Skulle i stå med en bil i ikke ved hvilket gear der er i, kan i smide et link eller fortælle hvilket mærke det er .

Skoda er selvfølgelig med DSG som er godtaget !

Astra med easytronic er no go !! Resten med automatic er ok

Dette indlæg blev 04-09-2017 21:36 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-09-2017 kl. 21:41

Mange af de billige automatiserede gearkasser er med 5 gear. En nem måde at huske det på. De skifter meget meget langsomt, iforhold til de ægte auto gearkasser, og er ikke på samme måde øko besparende.

Dette indlæg blev 04-09-2017 21:44 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-09-2017 kl. 22:23

Lars Christensen

bruger siden
04-09-2017

skrev:
Tak for svaret. Skoda Rapid med DSG gearkasse var en fornøjelse at køre og på søndag prøver vi så Opel Astra med automatgear. Kan du evt. uddybe hvorfor man bør holde sig fra Astra med Easytronic? Tøver også lidt, men Astra'en står som en super skarp bil, så lidt ærgerligt hvis vi skal vælge den fra.

Men vi ønsker selvfølgelig en problemfri automatgearkasse, så jeg håber du kan uddybe lidt.
Jaa easytronic er en alm. gearkasse med 5gear der er blevet automatiseret, den skifter meget langsomt og har nemt ved at gå ud af justering i skiftekulissen, plus den kan brænde eller slide en kobling op i løbet af kort tid. Som blandt andet er set på Suzukis modeller med samme gearkasse. DET ER IKKE TILRÅDELIGT AT KØBE EN SÅDAN BIL MED DEN FORM FOR GEARKASSE !!!!!!!!

Det er en meget billig og dårlig løsning på en gearkasse man gerne vil kalde for auto gear. Hvis det er Astra skal i gå efter 6 trins auto med dobbelt kobling. Lad nu ikke sælgeren prakke jer skidtet på. I bliver så trætte og kede af det.


OBS_ Når i giver fuld gas vil denne form for gearkasse ikke skifte særlig hurtigt. Den kan simpelthen ikke følge med. Heller ikke i overhalnings situationer !

Dette indlæg blev 04-09-2017 23:28 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-09-2017 kl. 22:31

Hmm jeg tænker.....hvor stort et beløb køber i bil for ?? Jeg bliver nød til at foreholde jer oplysninger vedr. skoda Rapid. Den er på ingen måde på højde med hverken Oktavia eller Den nye Astra bilmæssigt, sikkerheds mæssigt og kvalitets mæssigt. Gear er en ting, bil noget andet. En ny bil er en stor investering, og jeg drøfter gerne hvad jeg ser ske for jer i denne process, så udkommet bliver tilfredstillende.

http://www.fdm.dk/biler/test-teknik/biler-paa-vej/skoda-rapid-er-til-kubik


Lars jeg har kigget lidt på mulighederne ang ny vogn med det rigtige automat gear. Den nye Seat Leon 1,0 TSI 115hk med DSG gear....til samme pris som Astraen. Jeg synes måske i skulle prøve den. Alt i det sidste nye elektronic, Hovedairbags mm...Pangdang til Golf. Tror i vil blive overrasket når i ser og prøver en Seat Leon. Fåes også i Stationcar til 10.000 mere,- Prisen er der bestemt ikke noget at sige til.

Dette indlæg blev 05-09-2017 12:27 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-09-2017 kl. 22:56

Hej Lars: Tak for svaret. Ja Ibiza vil jeg personligt gå udenom, da undervogn er alt for stiv iforhold til Leon etc...Jeg tænker også noget demo eller let brugt med måske 5000km på tælleren. Jeg tænker Oktavia 1,0 TSI 115Hk med DSG. Skoda har ofte nogle ok rabatter, også på helt nye, hvis man ringer lidt rundt. Men i skrivende stund vil jeg nu gerne se hvad Regeringen kommer frem til angående bilafgifter....Jeg ved godt en Okatavia andrager ca 258.000 fra ny, men det er muligt at få 15-20 af vil jeg tro.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

06-09-2017 kl. 20:56

Hej Lars. Hvis vi skal holde os til rimelige kvalitets husholdnings biler, er der noget golf let brugt med samme motor gearkasse, Mazda 3 med 6 trins dobbeltkoblings automatik, men også let brugt. Om det er noget der interessere jer ved i best selv.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

10-09-2017 kl. 02:07

Lars Christensen

bruger siden
04-09-2017

skrev:
Vi har tænkt os at besøge Skoda og Seat i morgen og få prøvet en Leon, en Octavia samt en Fabia. Så må vi se Hvad vi synes.

Tænker på at vi gerne vil købe en demobil og få et bedre udstyrsniveau for færre penge, men under alle omstændigheder venter vi på regeringen før vi træffer en beslutning.

Hej Lars. Vil lige nævne at Fabiaen vist har lidt den samme stive hårde undervogn som Seat ibiza.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg