Nyeste biler:
18:05
VW New Beetle, 2009 - Kr 70.000
17:58
Hummer H3, 2008 - Kr 100.000
17:51
Renault Megane II, 2004 - Kr 49.900
17:44
Mitsubishi Carisma, 1999 - Kr 15.800
Annonce

BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Vw touarig v10 5,0 Tdi eller Toyota Landcruiser vx100 4,2 Tdi

Michael Andersen

Michael Andersen

02-09-2007 kl. 22:15

Hej med jer der ude..

Jeg søger lidt hjælp til min næste bil, ved ikke helt hvad jeg skal vælde enten skal det være en touarig v10 eller en vx100 4,2

er der nogen der kan hjælpe med nogle argumenter hvad der skulle være den bedste løsning

Hæler nok mest mod touarig da den er nået flotter og smatter indvendigt og der er en del mere komfort og bedre køre enskaber, og den er en hel del hurtig, vist 5sek....hurtiger fra de 0 til 100km/t
Men har så hørt en del skidt om touarig og ikke rigtigt så meget om en vx100

Mvh Michael

Anmeld Hvad betyder det? Besvar med citat

Ole Kock

Ole Kock

02-09-2007 kl. 22:33

VX 100 kører med den gammelkendte maskine som bare holder. nærmest en neddroslet lastvognsmaskine, som kan tåle lidt af hvert. Undervogn og opbygning er rigtig 4WD på ramme og faste aksler. Den tåler tæsk og misbrug. Trækker en rendegraver ud af mudderbunken, uden at vrinske. Det er teknik der holder.

VW V10 maskinen har vist tegn på dårlige turboer, og maskinen skal ud af bilen for at afhjælpe det. dyrt. Service på bilen er uacceptabelt dyrt. Bilen er opbygget med selvbærende karosse, og uafhængigt ophæng som tilsmiler køreglæden, men ikke den grove 4WD verden.
Luftaffjedringen går ofte i udu.

Gensalgsmæssigt vil jeg mene at Landcruiseren taber mindst, men jeg kan tage fejl.

Begge er dejlige biler hvor Toyotaen uden tvivl er den billigste i drift.

Michael Andersen

Michael Andersen

03-09-2007 kl. 00:51

Tak for det hurtige svar

det kan godt være at jeg skal til og kikke lidt mere i retning af vx100. har heller aldrig rigtigt hørt nået dårligt om en vx100.
hvor dan med de nyre med luft undervogn er det nået der dur i dem...?
og hvordan med gear i en vx100 der er mange med automatik men er det stærkt nok, for når jeg tænker vx100 tender jeg rigtig 4*4 og det forbinder jeg jo så ikke lige med andet en rigtig manual gearkasse...

Kristian P

Kristian P

03-09-2007 kl. 08:18

Hvis du kan vente lidt endnu, så skulle der komme en afløser for VX100 - formentlig næste år. Rygterne siger desuden at der skulle komme en ny 4,5 liters V8 diesel...

Michael Andersen

Michael Andersen

03-09-2007 kl. 15:30

Jeg tror lige at en helt ny bliver nået for dyr til mig og i sær med de nye afgifter...:)

Er der nogen der har nået erfaring med en vx100...?

N. M.

N. M.

03-09-2007 kl. 18:09

Jeg har kun hørt skidt om Toureq V10. Det holder bare ikke, og det er hele drivlinien som lider under motorens kæmpe moment og bilens enorme egenvægt.
Jeg har ladet mig fortælle, at de brugte Toureq'er som er til salg, nærmest bliver foræret væk i forhold til den meget høje pris som blev betalt for dem i sin tid.
Der er du bedre kørende i Toyota'en, rent økonomisk set i hvert fald.

Kasper S

Kasper S

03-09-2007 kl. 18:18

Det eneste, der er at udsætte på Landcruiser er, at sensorerne til luftundervognen er fra en Lexus LS400. Ikke at det er dårligt, men de er ikke beregnet til en offroader, hvorfor de kan sætte sig fast. Ellers er der ingen problemer. Desuden er det en rigtig 4*4, hvor Vw´en bliver bange for en regnbye! (overdrivelse fremmer forståelsen). Desuden er mekanikken meget mere solid i Toyota´en, som andre er inde på er Vw´en uhyggeligt dyr at servicere, reparere osv.

Så; vil du have en bil, der rent faktisk KAN køre offroad, som holder værdien, er meget billigere i drift og som er af en stærkere kvalitet end Vw´en: så er det en Landcruiser du skal ha´.

Ulrik Tubæk Nielsen

Ulrik Tubæk Nielsen

15-07-2011 kl. 23:29

Land cruiser VX100....prøv det..

K S

K S

16-07-2011 kl. 08:03

Ulrik Tubæk Nielsen skrev:

Godt og velbegrundet indlæg - og kun 4 år for sent ;-)

Jørgen Nielsen

Jørgen Nielsen

16-07-2011 kl. 08:47

K S skrev:
Ulrik Tubæk Nielsen skrev:

Godt og velbegrundet indlæg - og kun 4 år for sent ;-)

Jørgen Nielsen

Jørgen Nielsen

16-07-2011 kl. 08:49

lidt gammelt indlæg, men hvordan kan man sammenligne en vw og en toyota ,i det her tilfælde er det som nat og dag. toyota er flere niveauer over vw,

hdi hdi

hdi hdi

16-07-2011 kl. 11:47

Mange tak til dig Jørgen, fordi du ikke foreslå en Carina fra 96 i stedet for de to pissepotte... :)

Claus Bjerre

Claus Bjerre

16-07-2011 kl. 14:21

Hold op hvor er der mange der har brændt nallerne på deres VW v10 eventyr...

5 km/l og det er kun når den kører...

Kender 3 der har fået skiftet alt i dem...

2 af dem har vw købt tilbage!!!!!!

J L

J L

16-07-2011 kl. 17:57

Jeg tror jeg ville gå et nummer op og tag en Q7 V12 TDI istedet...

Annonce