Nyeste biler:
18:05
VW New Beetle, 2009 - Kr 70.000
17:58
Hummer H3, 2008 - Kr 100.000
17:51
Renault Megane II, 2004 - Kr 49.900
17:44
Mitsubishi Carisma, 1999 - Kr 15.800
Annonce

BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

VW Passat 2,0 TDI problemer

Ole Nørnberg

Ole Nørnberg

24-02-2010 kl. 14:57

Ang. 2007 VW Passat 2,0 TDi 140 Comfortline Variant 5d

Hej

Jeg syntes at man kun læser om problemer med topstykke turbo el og andre fejl, men går man ind og læser råd og tips er der ikke rigtigt nogen af de motorfejl, hvad skal jeg regne med af udgifter på sådan en bil.

Mvh
Ole

Sidst rettet: 24/2-10

Anmeld Hvad betyder det? Besvar med citat

Kim .

Kim .

24-02-2010 kl. 15:15

Det skyldes højst sandsynligt at langt de fleste der skriver det her på forum, gør det med baggrund i noget de har hørt fra deres gamle onkel´s nabo tidligere hunds første ejer.
Hvis du vil bruge lidt mere tid på at undersøge turbo/topstykke rygterne bør du måske også læse om Skoda og SEAT modellerne med samme motor.

Jeg havde selv en Octavia med samme motor over 140.000 km, det eneste den motor fejlede var et temmeligt stort olieforbrug samt en revnet vacuum slange på vej til 120.000 km service.
2,0 TDI motoren havde et svagt svinghjul som blev checket, men jeg mener der er rettet i 2007 modeller.

Octavia´en blev byttet til en Passat som desværre har vist sig at være den mindst driftsikre bil jeg har ejet.
Skævt styretøj
Skurrende bremser
Defekt bremsekaliber
Defekt varme i bagerste sideruder
Regnsensor med periodiske fejl

Ellers er Passaten en lækker bil med god plads, god ergonomi og gode køreegenskaber - Det er ikke BMW køreegenskaber, men bare behagelige og sikre køreegenskaber til daglig brug.

Martin Nielsen

Martin Nielsen

24-02-2010 kl. 17:16

Det er ikke helt rigtigt hvad Kim skriver ang motorfejl på 2,0 Tdi 140 hk.

FDM kender til problemet og tyske bild kender til problemet. Og du kan evt læse lidt om det i brugtrevyen 2009. Det er desværre en meget velkendt problem, og hvis du er tilpas uheldig kan det nemt løbe op i 30.000 kr.
Min Kammerats Passat 2,0 Tdi har fået renoveret motoren og udskiftet turboen netop pga det kedelige problem.
Brugtrevyen anbefaler at man får motoren tryktestet hvis man nu alligevel meget gerne vil have sådan en Passat.
Dog vil jeg give Kim ret i at hvis det er en af de problemfri modeller, så er den ganske fin. Den er rimeligt praktisk og ganske velkørende. Og når motoren virker, så kører den rigtigt godt.

Jonas Petersen

Jonas Petersen

24-02-2010 kl. 18:58

Og jeg har to kammerater og en bekendt der alle har haft rigtig dyre problemer med den motor variant. Den første med revnet topstykke (brugte vand, Seat Altea '04 2,0 tdi DSG). DSG styreboksen stod forøvrigt også af men det er en anden historie (kostede 25000 kr at lave alene for den fejl),den anden ven med defekt turbo og topstykke (Seat Altea 2,0 TDI) og den sidste bekendt med defekt topstykke (brugte vand, VW Touran 2,0 TDI '05). Da turboerne på dem samtidig er svage kan du være så heldig at indmaden ryger ind i selve motoren = et styk ny motor. Dette turboproblem kan du finde på vagcars.dk og seatclub.dk

Prøv at søge på google på de tyske sider. Der kan du finde masser af folks erfaringer med den motor. Ærgeligt de tidlige årgange har været så problemfyldte for den motor trækker bare fint. Ved ikke om dem fra 2006 og frem skulle være bedre. Spørgsmålet er om man tør tage chancen...

Niels Kofoed

Niels Kofoed

24-02-2010 kl. 19:56

Når man læser ovenstående indlæg, ahr jeg følgende fats:
Jeg har haft en Touran TDI 140, fra 2004 til 07 med 50000 km totalt uden fejl. 30000km eftersyn kostede kr. 2300,00.
Nu har jeg en Touran 2007 TDI 170 DSG med 60000km på bagen.
også denne har været totalt fejlfri og kostede kr. 2400.- ved 30000km.
Så jeg må sige at der også findes fejlfri biler.
med venlig hilsen
Niels Kofoed

Ole Nørnberg

Ole Nørnberg

04-08-2011 kl. 13:05

Fik min Passat 2,0 Tdi 12/2006 den 15/3 2010 den havde gået 130,000 km da jeg købte den, har nu gået 206,000 og er mege glad for den. Nu er svinghjulet og turbo så ved at gå og skal skiftes, svinghjulet bliver skiftet ved Bilmesteren 10,000 kr og turbo er købt renoveret i Tyskland til 3800,00 og skifte løber den op i 5000,00 kr.

Så 15000k for udskiftning af Svinghjul + Turbo

det jeg mener er at prisen er da ikke er så slem som på mange andre biler, både Toyota og Bmw + mange andre mærker døjer med de dobbelt svinghjul og turbo når der skal overføres så mange nm.

Og er stadig meget glad for min Passat med 2,0 Tdi motor og kan den kører 200,000 mere inden det sker igen går det jo nok :-) udgifterne er nu på ca. 18,000 siden jeg fik den og syntes nu ikke det er så galt.

Ole

Martin Sølby

Martin Sølby

04-08-2011 kl. 19:06

Tja, mine foældrer ha haft er Octavia 2,0 tdi DSG siden 2005 med 130.000 km på klokken. Har aldrig fejlet noget i relation til motor og dirvline.

Selv har jeg en Octavia 2,0 tdi fra 2008 med 62.000 km på klokken. Eneste observerede problem har været en lysende partikelfilter lampe. Som kunne afhjælpes via rådet på side 25 i manualen.

Jeg ved ikke hvorledes andres kørestil er men diesel motore er ikke bygget til race og højeomdrejninger. Selv om bundtrækket indbyder til at give den kniven. Behandles de med omtanke og fornuft tror jeg ikke der er nogle problemer.

Lasse Max Nielsen

Lasse Max Nielsen

20-10-2011 kl. 16:43

Kim . skrev:
Det skyldes højst sandsynligt at langt de fleste der skriver det her på forum, gør det med baggrund i noget de har hørt fra deres gamle onkel´s nabo tidligere hunds første ejer.

Hvis du vil bruge lidt mere tid på at undersøge turbo/topstykke rygterne bør du måske også læse om Skoda og SEAT modellerne med samme motor.

Jeg havde selv en Octavia med samme motor over 140.000 km, det eneste den motor fejlede var et temmeligt stort olieforbrug samt en revnet vacuum slange på vej til 120.000 km service.

2,0 TDI motoren havde et svagt svinghjul som blev checket, men jeg mener der er rettet i 2007 modeller.

Octavia´en blev byttet til en Passat som desværre har vist sig at være den mindst driftsikre bil jeg har ejet.

Skævt styretøj

Skurrende bremser

Defekt bremsekaliber

Defekt varme i bagerste sideruder

Regnsensor med periodiske fejl

Ellers er Passaten en lækker bil med god plads, god ergonomi og gode køreegenskaber - Det er ikke BMW køreegenskaber, men bare behagelige og sikre køreegenskaber til daglig brug.

Haløj!
Defekt varme i bagerste siderruder!?!
Manden beretter om fejl der med al tydelighed beviser hans absolutte uvidenhed. Det han omtaler er IKKE sideruder med varmetråde, men derimod tråde der fungerer som radioantenne, ha, ha. Bl. a. har Audi A6, Toyoya Avensis haft disse "antenner" i flere år!
Vigtigt lærdom af denne sag; lyt altid til velmenende råd, men vær altid på vagt overfor sagligheden/fagligheden/korrektheden.
Lasse Max Nielsen

Ole Nørnberg

Ole Nørnberg

03-02-2012 kl. 15:12

a

Dette indlæg blev 03-02-2012 15:41 redigeret af dets forfatter.

Annonce