Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

03-04-2013 kl. 11:12

Jeg har nu også hørt det med momentnøglen. Om ikke andet, så har du da mulighed for at sikre at boltene spændes ensartet. Alufælge skulle også være mere sårbare for overspænding (kender dog ikke størrelsen på dine overarme ;-) )

Til gengæld er det supervigtigt at du husker at efterspænde boltene til alufælgene, når du har kørt en tankfulds tid efter du har monteret dem. Og det gælder hver gang det sættes på (ikke bare første gang de monteres, som en dækmand ellers bildte mig ind på et tidspunkt, hvorefter jeg var ved at tabe begge baghjul på motorvejen. Det lyder heldigvis helt forfærdeligt inden de falder af, så jeg nåede ind til siden).

Til gengæld er det jo nemt at efterspænde med momentnøglen en gang imellem - man kan evt gøre det, når der alligevel skal tjekkes dæktryk :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jakob Bak

Jakob Bak
bruger siden
09-08-2012

14-04-2015 kl. 12:24

Jeg har haft bil i 7 år og de første 4 år skiftede jeg uden momentnøgle også på alufælge. Der har ikke været nogle problemer. Men som andre nævner, er det vigtigst, at du lige efterspænder efter et par hundrede km. Når det så er sagt, så mener jeg nu en momentnøgle er en god investering. Så er der ingen tvivl og man kan få en udmærket en til 3-400 kr.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg