Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Prolemer med audi a6 2.4 kæderem

Profil slettet

Profil slettet

14-05-2011 kl. 12:52

Hej er der nogen der har haft problemer med kæderemen i deres audi a6 2.4 v6 fra 2005 ??? har fået at vide at der begynder at blive problemer med den efter at have kørt ca. 120.000-130.000 km. og at problemet vil opstå igen og igen efter man har fået det lavet. Har hørt det koster mellem 35.000-40.000 kr at reparere, kan det virkelig passe?? kan det "forebygges" ?? kan man gøre noget for at forhindre det?? Håber nogen kan hjælpe med et svar. på forhånd tak.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-05-2011 kl. 17:22

hej
problem ja det er olien der soder ved forbrænding og det sætter i ventilløftere som tikker ogkædestramere som sætter sig fast og derved bliver kæder skadet.
kør på mineralsk olie indtil motor ikke bruger olie
så kan man skifte til syntetisk igen og tilsætte svedol eller andet det er mit bud ,man kan kun køre en motor rigtigt til på mineralsk olie men det er næsten tabu ,alt skal være syntetisk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-05-2011 kl. 17:55

John Hansen skrev:
gert møller skrev:
hej
problem ja det er olien der soder ved forbrænding og det sætter i ventilløftere som tikker ogkædestramere som sætter sig fast og derved bliver kæder skadet.
kør på mineralsk olie indtil motor ikke bruger olie
så kan man skifte til syntetisk igen og tilsætte svedol eller andet det er mit bud ,man kan kun køre en motor rigtigt til på mineralsk olie men det er næsten tabu ,alt skal være syntetisk


Hej Gert Møller
Det her er lige til UG, Jeg håber rigtige mange læser det her!! Og forstår at tilkørsel er det unikke når der senere skal holdes for med god motor uden skader mineralsk olie 15/40 og pr 80-100.000 km Svedol, Ja wupti alle mine vogne har kørt over 400.000 Km er så solgt, og køre stadig!! Har aldrig haft motor skade.
MVH
John Hansen


hej john-det håber jeg ogse -det ville løse mange motorskader,men det er nok ønske tænkning,men vi kan da prøve hen ad vejen,jeg har skrevet nogle gange så tak for svaret
gert.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-05-2011 kl. 15:01

gert møller skrev:
John Hansen skrev:
gert møller skrev:
hej
problem ja det er olien der soder ved forbrænding og det sætter i ventilløftere som tikker ogkædestramere som sætter sig fast og derved bliver kæder skadet.
kør på mineralsk olie indtil motor ikke bruger olie
så kan man skifte til syntetisk igen og tilsætte svedol eller andet det er mit bud ,man kan kun køre en motor rigtigt til på mineralsk olie men det er næsten tabu ,alt skal være syntetisk


Hej Gert Møller
Det her er lige til UG, Jeg håber rigtige mange læser det her!! Og forstår at tilkørsel er det unikke når der senere skal holdes for med god motor uden skader mineralsk olie 15/40 og pr 80-100.000 km Svedol, Ja wupti alle mine vogne har kørt over 400.000 Km er så solgt, og køre stadig!! Har aldrig haft motor skade.
MVH
John Hansen


hej john-det håber jeg ogse -det ville løse mange motorskader,,,jeg har skrevet nogle gange så tak for svaret
jeg kan se at du har den rigtige recept gert.


Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-05-2011 kl. 15:03

gert møller skrev:
gert møller skrev:
John Hansen skrev:
gert møller skrev:
hej
problem ja det er olien der soder ved forbrænding og det sætter i ventilløftere som tikker ogkædestramere som sætter sig fast og derved bliver kæder skadet.
kør på mineralsk olie indtil motor ikke bruger olie
så kan man skifte til syntetisk igen og tilsætte svedol eller andet det er mit bud ,man kan kun køre en motor rigtigt til på mineralsk olie men det er næsten tabu ,alt skal være syntetisk


Hej Gert Møller
Det her er lige til UG, Jeg håber rigtige mange læser det her!! Og forstår at tilkørsel er det unikke når der senere skal holdes for med god motor uden skader mineralsk olie 15/40 og pr 80-100.000 km Svedol, Ja wupti alle mine vogne har kørt over 400.000 Km er så solgt, og køre stadig!! Har aldrig haft motor skade.
MVH
John Hansen
gert.




Dette indlæg blev 29-05-2011 15:07 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-05-2011 kl. 15:06

gert møller skrev:
John Hansen skrev:
gert møller skrev:
hej
problem ja det er olien der soder ved forbrænding og det sætter i ventilløftere som tikker ogkædestramere som sætter sig fast og derved bliver kæder skadet.
kør på mineralsk olie indtil motor ikke bruger olie
så kan man skifte til syntetisk igen og tilsætte svedol eller andet det er mit bud ,man kan kun køre en motor rigtigt til på mineralsk olie men det er næsten tabu ,alt skal være syntetisk


Hej Gert Møller
Det her er lige til UG, Jeg håber rigtige mange læser det her!! Og forstår at tilkørsel er det unikke når der senere skal holdes for med god motor uden skader mineralsk olie 15/40 og pr 80-100.000 km Svedol, Ja wupti alle mine vogne har kørt over 400.000 Km er så solgt, og køre stadig!! Har aldrig haft motor skade.
MVH
John Hansen[/quo
gert.


Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Stella Jespersen

Stella Jespersen
bruger siden
30-06-2010

20-01-2012 kl. 18:57

John Hansen skrev:


Hej Gert Møller
Det her er lige til UG, Jeg håber rigtige mange læser det her!! Og forstår at tilkørsel er det unikke når der senere skal holdes for med god motor uden skader mineralsk olie 15/40 og pr 80-100.000 km Svedol, Ja wupti alle mine vogne har kørt over 400.000 Km er så solgt, og køre stadig!! Har aldrig haft motor skade.
MVH
John Hansen


Jeg har netop købt en 10/2004 model 2,4 V6, er det normalt at den bruger ca. 1 l olie pr. 1000-1500 km? er lidt bekymret vedr. kæder, da jeg har hørt fra en der var nød til at skifte en motor på en 2007, der havde kørt 100.000 km. da kæderne var stået af. ( han fik en regning på 100.000 kr.)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-01-2012 kl. 12:22

hej
ja det ville jeg ogse være,den må ikke bruge olie ,det er det der er problemet-man siger at alle motorer bruger olie men det er forkert,det sker fordi stempelringe ikke erkørt rigtigt til, og med den olie som fabr siger dur ikke før den er kørt rigtigt til-men det kan man ikke få audi til at tro på ,hellere have utilfredse kunder, forstå det hvem der kan ,
det er når olien brænder af der kommer sod iolien det stober oliefilter ,ventil i filter må så åbne ,,sod sætter sig så i k ædestramere som slår til bage og sætter sig fast.
du kan skifte filter for 10,000 km uden olieskift ,jeg vil tro det hjælper
eller kør mineralsk olie ind til olieforbrug stopper ,det ville jeg gøre .minaralsk sod sætter sig ikke fast og stempelringe kan så køres til.
jeg kører mitsu gdi 10-30 minr 250km

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

25-01-2012 kl. 15:16

hej a6.
det er tilladt at skrive en bemærkning

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Stella Jespersen

Stella Jespersen
bruger siden
30-06-2010

30-01-2012 kl. 10:18

Hej Gert.
Tak for svaret, det vil jeg prøve.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

31-01-2012 kl. 18:22

hej lars m flere.
lidt mere kæderem,den kædestrammer i a6 er efter min mening lavet forkert for den låser ikke efterhånden som kæden bliver længere,sådan en fejl må selv audi kunne finde ud af som andre har gjort uden problemer-for dårligt audi.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J Baek

J Baek
bruger siden
24-09-2003

18-03-2012 kl. 18:39

Hej

Er der en måde man kan tjekke om kæderne er ved at være færdige når man er ude og kigge på en A6 2,4, lyde eller andet??

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-05-2012 kl. 14:12

yvette martens skrev:

Vores A6`er er lige repareret for nye kæder i Tyskland. 36.000.- incl koblingscylinger, men Audi Roskilde skulle have ca. 48.000. Det er en lækker bil, men IKKE en bil for "almindelige mennesker"! Det er bedst at have den type bil hvis man har et solidt firma hvor udgifter til rep. mm. kan "tørres" af på driftsregnskabet/skatteyderne!! Vi er glade for bilen men nu lettere skeptiske for "Forsprung Durch Technic"!! BMW har feks ALDRIG problemer med kæderne så vidt jeg kan høre på værkstederne. De har ALDRIG haft en motor pillet ud af en BMW 5èr model. Så det kan vel rimeligvis vel nok siges, at AUDI virkeligt har et stort problem. På den anden side kan de jo så bare påstå at jeg slet slet ikke har klasse (og råd) til at køre i deres biler!! Har iøvrigt hørt at de nye VW TSI motorer "river kæderne" for et godt ord?? Blot et rygte fra importørens eget værksted! Så det skal måske lige tages med et gran salt! Men AUDI kæderne kan "jeg stå på mål for"! DET er noget BRAS og helt utilgiveligt for en så stor biltype i det pris-segment!!


hej
det har du sandelig ret i,jeg har nok skrevet før, men er så sur på audi og brancen at jeg bliver ved ,man burde hive dem i retten men jeg ved ikke lige hvordan, så kunne det være at piben fik en bedre lyd ,problemet er tydeligt men kejserens ny klær-men der er mulighed ,hvis værkstedet har kommet en xtra fin olie på kan vi komme efter dem ,så har de nemlig brudt reglerne og det var nok værd at undersøge .

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg