Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

28-07-2009 kl. 08:06

Det er desværre ganske normalt på en Peugeot, det kan dog ofte redes ved en koblingsafbrænding.

Forsøg at sætte igang som en gammel mand, godt med omdrejninger og så let koblingspedalen ganske langsomt. Når du kan lugte koblingen er du ved at være der.

Det er ikke altid det kan gøre det, men det koster ikke noget at prøve.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

28-07-2009 kl. 14:02

Og den var lavet uden problemer hos mange andre bilmærker, peugeot`s service og reklamation er på et lavpunkt !!!!!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

08-10-2009 kl. 11:18

Min peugeot 206 hdi 1.4 10-05, skal nu have skiftet kobling for 5 gang, har kørt 195000 km, mest på motorvej. Jeg har en Xantia der netop har rundet 400000 km med samme kobling, så jeg tror ikke det er undertegnede der gør noget forkert :-) Peugeot Næstved har indtil nu dækket hver gang, men denne gang vil jeg have en kobling der duer, og det er et problem.

Mvh Flemming

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-03-2010 kl. 11:11

Hej Martin

Ifølge FDM har du 2 års garanti lige meget hvad peugeot siger. Har selv fået skiftet kobling 4 gange på en 206 HDI.

Mvh Flemming

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-03-2010 kl. 14:02

Jeg vil forholde mig til det juridiske i din henvendelse: nemlig om der fortsat er fabriksgaranti på koblingen. Og det er der. Den garanti er af samme varighed, som den garanti, der oprindeligt var på hele bilen. Tidsmæssigt løber garantien på den senest udskiftede kobling fra den dag, den skiftes på garantien og 2 år frem. Jeg går ud fra, at der oprindeligt var 2 års fabriksgaranti på hele bilen. Der kan ikke indfortolkes en km-grænse på 40.000 km.



Når koblingen senest er skiftet i 2009 på Peugeots garanti, og nu igen, hvor der højst kan være gået et år siden seneste udskiftning, står for at skulle skiftes, skal Peugeot betale over fabriksgarantien for endnu en udskiftning. Jeg går ud fra, at du har dokumentation for de første tre udskiftninger? Hvornår de er foretaget, og at det er sket på fabriksgarantien. En forudsætning her er, at den første koblingsudskiftning er sket, mens bilen fortsat var under fabriksgaranti, altså under 2 år, og dermed skal det være sket senest i oktober 2007.



Jeg kan ikke helt få en holdbarhed på 40.000 km til at stemme med tre udskiftninger og et km-tal nu på 200.000 km. Du burde da stå for at skulle have monteret den 5. kobling på bilen.



Jeg kan i øvrigt bekræfte, at vi har kendskab til en del problemer med Peugeotkoblinger og også med at få Peugeot til at anerkende, at koblingerne skal skiftes på garantien, når de går i stykker igen inden garantien på garantireparationen er udløbet.



Hvis jeg skal bistå dig yderligere i sagen, må jeg bede dig om at sende mig ovennævnte dokumentation for tidligere udskiftninger, kopi af slutseddel og registreringsattest og en uddybning af, at du tilsyneladende har fået en afvisning på at få skiftet kobling på garantien. Hvis du har den på skrift, vil jeg meget gerne have en kopi.



Vær venlig at henvise til datoen for denne e-mail, hvis du sender mere materiale i sagen.



Med venlig hilsen



Helle Brasch

Fuldmægtig, cand. jur.



FDM · Firskovvej 32 · Postboks 500 · 2800 Kgs. Lyngby

Tlf. +45 45 27 07 21 · Fax +45 45 27 09 88

hbr@fdm.dk · fdm@fdm.dk · www.fdm.dk


Jeg vil forholde mig til det juridiske i din henvendelse: nemlig om der fortsat er fabriksgaranti på koblingen. Og det er der. Den garanti er af samme varighed, som den garanti, der oprindeligt var på hele bilen. Tidsmæssigt løber garantien på den senest udskiftede kobling fra den dag, den skiftes på garantien og 2 år frem. Jeg går ud fra, at der oprindeligt var 2 års fabriksgaranti på hele bilen. Der kan ikke indfortolkes en km-grænse på 40.000 km.



Når koblingen senest er skiftet i 2009 på Peugeots garanti, og nu igen, hvor der højst kan være gået et år siden seneste udskiftning, står for at skulle skiftes, skal Peugeot betale over fabriksgarantien for endnu en udskiftning. Jeg går ud fra, at du har dokumentation for de første tre udskiftninger? Hvornår de er foretaget, og at det er sket på fabriksgarantien. En forudsætning her er, at den første koblingsudskiftning er sket, mens bilen fortsat var under fabriksgaranti, altså under 2 år, og dermed skal det være sket senest i oktober 2007.



Jeg kan ikke helt få en holdbarhed på 40.000 km til at stemme med tre udskiftninger og et km-tal nu på 200.000 km. Du burde da stå for at skulle have monteret den 5. kobling på bilen.



Jeg kan i øvrigt bekræfte, at vi har kendskab til en del problemer med Peugeotkoblinger og også med at få Peugeot til at anerkende, at koblingerne skal skiftes på garantien, når de går i stykker igen inden garantien på garantireparationen er udløbet.



Hvis jeg skal bistå dig yderligere i sagen, må jeg bede dig om at sende mig ovennævnte dokumentation for tidligere udskiftninger, kopi af slutseddel og registreringsattest og en uddybning af, at du tilsyneladende har fået en afvisning på at få skiftet kobling på garantien. Hvis du har den på skrift, vil jeg meget gerne have en kopi.



Vær venlig at henvise til datoen for denne e-mail, hvis du sender mere materiale i sagen.



Med venlig hilsen



Helle Brasch

Fuldmægtig, cand. jur.



FDM · Firskovvej 32 · Postboks 500 · 2800 Kgs. Lyngby

Tlf. +45 45 27 07 21 · Fax +45 45 27 09 88

hbr@fdm.dk · fdm@fdm.dk · www.fdm.dk
Jeg vil forholde mig til det juridiske i din henvendelse: nemlig om der fortsat er fabriksgaranti på koblingen. Og det er der. Den garanti er af samme varighed, som den garanti, der oprindeligt var på hele bilen. Tidsmæssigt løber garantien på den senest udskiftede kobling fra den dag, den skiftes på garantien og 2 år frem. Jeg går ud fra, at der oprindeligt var 2 års fabriksgaranti på hele bilen. Der kan ikke indfortolkes en km-grænse på 40.000 km.



Når koblingen senest er skiftet i 2009 på Peugeots garanti, og nu igen, hvor der højst kan være gået et år siden seneste udskiftning, står for at skulle skiftes, skal Peugeot betale over fabriksgarantien for endnu en udskiftning. Jeg går ud fra, at du har dokumentation for de første tre udskiftninger? Hvornår de er foretaget, og at det er sket på fabriksgarantien. En forudsætning her er, at den første koblingsudskiftning er sket, mens bilen fortsat var under fabriksgaranti, altså under 2 år, og dermed skal det være sket senest i oktober 2007.



Jeg kan ikke helt få en holdbarhed på 40.000 km til at stemme med tre udskiftninger og et km-tal nu på 200.000 km. Du burde da stå for at skulle have monteret den 5. kobling på bilen.



Jeg kan i øvrigt bekræfte, at vi har kendskab til en del problemer med Peugeotkoblinger og også med at få Peugeot til at anerkende, at koblingerne skal skiftes på garantien, når de går i stykker igen inden garantien på garantireparationen er udløbet.



Hvis jeg skal bistå dig yderligere i sagen, må jeg bede dig om at sende mig ovennævnte dokumentation for tidligere udskiftninger, kopi af slutseddel og registreringsattest og en uddybning af, at du tilsyneladende har fået en afvisning på at få skiftet kobling på garantien. Hvis du har den på skrift, vil jeg meget gerne have en kopi.



Vær venlig at henvise til datoen for denne e-mail, hvis du sender mere materiale i sagen.



Med venlig hilsen



Helle Brasch

Fuldmægtig, cand. jur.



FDM · Firskovvej 32 · Postboks 500 · 2800 Kgs. Lyngby

Tlf. +45 45 27 07 21 · Fax +45 45 27 09 88

hbr@fdm.dk · fdm@fdm.dk · www.fdm.dk
Jeg vil forholde mig til det juridiske i din henvendelse: nemlig om der fortsat er fabriksgaranti på koblingen. Og det er der. Den garanti er af samme varighed, som den garanti, der oprindeligt var på hele bilen. Tidsmæssigt løber garantien på den senest udskiftede kobling fra den dag, den skiftes på garantien og 2 år frem. Jeg går ud fra, at der oprindeligt var 2 års fabriksgaranti på hele bilen. Der kan ikke indfortolkes en km-grænse på 40.000 km.



Når koblingen senest er skiftet i 2009 på Peugeots garanti, og nu igen, hvor der højst kan være gået et år siden seneste udskiftning, står for at skulle skiftes, skal Peugeot betale over fabriksgarantien for endnu en udskiftning. Jeg går ud fra, at du har dokumentation for de første tre udskiftninger? Hvornår de er foretaget, og at det er sket på fabriksgarantien. En forudsætning her er, at den første koblingsudskiftning er sket, mens bilen fortsat var under fabriksgaranti, altså under 2 år, og dermed skal det være sket senest i oktober 2007.



Jeg kan ikke helt få en holdbarhed på 40.000 km til at stemme med tre udskiftninger og et km-tal nu på 200.000 km. Du burde da stå for at skulle have monteret den 5. kobling på bilen.



Jeg kan i øvrigt bekræfte, at vi har kendskab til en del problemer med Peugeotkoblinger og også med at få Peugeot til at anerkende, at koblingerne skal skiftes på garantien, når de går i stykker igen inden garantien på garantireparationen er udløbet.



Hvis jeg skal bistå dig yderligere i sagen, må jeg bede dig om at sende mig ovennævnte dokumentation for tidligere udskiftninger, kopi af slutseddel og registreringsattest og en uddybning af, at du tilsyneladende har fået en afvisning på at få skiftet kobling på garantien. Hvis du har den på skrift, vil jeg meget gerne have en kopi.



Vær venlig at henvise til datoen for denne e-mail, hvis du sender mere materiale i sagen.



Med venlig hilsen



Helle Brasch

Fuldmægtig, cand. jur.



FDM · Firskovvej 32 · Postboks 500 · 2800 Kgs. Lyngby

Tlf. +45 45 27 07 21 · Fax +45 45 27 09 88

hbr@fdm.dk · fdm@fdm.dk · www.fdm.dk
Jeg vil forholde mig til det juridiske i din henvendelse: nemlig om der fortsat er fabriksgaranti på koblingen. Og det er der. Den garanti er af samme varighed, som den garanti, der oprindeligt var på hele bilen. Tidsmæssigt løber garantien på den senest udskiftede kobling fra den dag, den skiftes på garantien og 2 år frem. Jeg går ud fra, at der oprindeligt var 2 års fabriksgaranti på hele bilen. Der kan ikke indfortolkes en km-grænse på 40.000 km.



Når koblingen senest er skiftet i 2009 på Peugeots garanti, og nu igen, hvor der højst kan være gået et år siden seneste udskiftning, står for at skulle skiftes, skal Peugeot betale over fabriksgarantien for endnu en udskiftning. Jeg går ud fra, at du har dokumentation for de første tre udskiftninger? Hvornår de er foretaget, og at det er sket på fabriksgarantien. En forudsætning her er, at den første koblingsudskiftning er sket, mens bilen fortsat var under fabriksgaranti, altså under 2 år, og dermed skal det være sket senest i oktober 2007.

Rene, Helle Brasch Fuldmægtig, cand. jur. fra FDM skriver følgende: Garantien på koblingen er af samme varighed, som den garanti, der er på hele bilen. Tidsmæssigt løber garantien på den senest udskiftede kobling fra den dag, den skiftes på garantien og 2 år frem. Der kan ikke indfortolkes en km-grænse på 40.000 Km.
Mvh.
Flemming

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

30-03-2010 kl. 13:07

Rene, Onsdag 20/1-2010 fik jeg svar.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg