Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Lastbilblokade

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

15-05-2023 kl. 08:47

Hej,

Så skete det alligevel med lastbilblokade:

https://www.bt.dk/samfund/live-lastbilblokade-i-gang-flere-steder-i-danmark

Jeg forstår dem godt, hvorfor skal lastbil firmaerne lege 'Skat' og inddrive penge til staten ?

For det er jo så sikkert som armen i kirken af vejafgiften på de 1.30 kr pr km bare bliver
givet videre til leverandørere og så ryger prisen på varene bare tilsvarende i vejret for os forbrugere.

Det er symbolpolitik af værste skuffe fra regeringen og folketinget som tror de kan
redde hele verden med sådan tiltag - de eneste som er glade er formentlig klima-tosserne.

Hvad mener folket her på siden ?

Hilsen Jørgen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

15-05-2023 kl. 09:48

Om det lige er det her skub der skal til for at flytte transporten til el, eller der kunne være andet incitament, det ved jeg ikke.

MEN de kunne have fået samme effekt ved at blive hjemme i 3 dage, så der ingen varer var i butikkerne. Og så havde de bare holdt fri og nyt tilværelsen, de kunne have fået malet vinduer eller slået græs i sommerhuset.
Så hvorfor genere resten af befolkningens transport?

En lastbil kører med i mellem 20 og 35 tons, så hvis du deler 1,30 kr/km ud på tons, så er det noget der ligner 4-7 øre oveni dagens priser. Det er reelt ikke alverden.

Kør på EL, ja det er dyrere at indkøbe. Men langt billigere i drift. Så regnestykket er måske ikke helt så simpelt. 5 øre mere i afgift, men havde er diesel udgiften pr km kontra eludgiften? og hvad ville det koste i strøm?


Dog vil jeg medgive Mette er lidt for egenrådig.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

15-05-2023 kl. 17:52

Enhedslisten (enheds taberlisten) har svaret:

https://www.dr.dk/nyheder/politik/landsdaekkende-lastbil-demonstration-lader-ikke-til-have-effekt-paa-partier-bag

Vi skal lade være med at køre æg fra Frederikshavn til København, så redder vi kloden :-) :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg