BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Køb af MB W211 st. car diesel

Kim Hørsted

Kim Hørsted

28-07-2010 kl. 14:50

Hej

Jeg overvejer lidt at købe en MB E320 CDI, E280 CDI eller E220 CDI.

Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på ved W211 modellen? Skal jeg gå efter den faceliftede model med 7 trins gearkasse?

mvh

Kim

Anmeld Hvad betyder det? Besvar med citat

N N

N N

28-07-2010 kl. 21:23

En frikørt???
Så skal man passe på med alt.

Men ellers er en facelift udgave helt klart det man skal satse på...

Jacob Poulsen

Jacob Poulsen

29-07-2010 kl. 16:29

årgang 2006 om fremefter skulle angiveligt være ok. Husk der SKAL være autoriseret servicebog, ellers er der ingen rustgaranti - og den er desværre god (nødvendig) at have på en MB...

kristian Thestrup

kristian Thestrup

30-07-2010 kl. 00:02

Følger lige lidt med i denne tråd..
Går i samme tanker..

Jeg hører meget delte meninger om de frikørte - men langt de fleste tilgængelige er jo netop disse. jeg forestiller mig at få den (når jeg finder den rette) gennemgået evt. hos MB eller FDM. Nogle med erfaring?
Har hørt lidt skrækhistorier om ekstraregninger op mod 80.000 for at få bilen i fornuftig stand..?!
jeg er stadig lidt i tvivl om den helt store forskel på Avantgarde, Elegance og Classic?
og forskellen på den faceliftede du nævner?

Go´ jagt :)

Profil slettet

Profil slettet

30-07-2010 kl. 00:41

Har du/I overvejet at faa en lidt aeldre taget hjem fra udlandet?

Der er desvaerre ikke nogle med lav km.tal til salg pt, men jeg har flere gange set Allan Hansen og Sand Jensen have nogle benzinudgaver til salg for relativt beskedne midler (199.000-249.000 kr.) . De er maaske lidt aeldre, men har kun haft km.tal omkring 80-100.000.

Og dem jeg har set, har der ikke vaeret rust i.
(er i udlandet. Derfor manglende vokaler)

Jacob Poulsen

Jacob Poulsen

30-07-2010 kl. 10:47

eftersigende er det normalt det koster omkring 100.000 kroner at klargøre en frikørt MB - jeg har dog ikke personlig erfaring!

K S

K S

30-07-2010 kl. 14:28

Vær opmærksom på rust, rust og rust. Rustgarantien hjælper dig desværre ikke, men du kan være heldig, at Mercedes yder "kulance" de første år (60-70% af regningen).

Lars Laursen

Lars Laursen

31-07-2010 kl. 21:04

af rustproblemer på samme måde som W210'eren var. For de var da i særklasse problematiske. Men det er stensikkert, at der er konkurrenter der er bedre på dette felt i en direkte sammenligning - Volvo f.eks.

Morten E

Morten E

01-08-2010 kl. 00:19

Er selv ejer af en w211 280cdi. De fleste er frikørte taxier. Men der er stor forskel på hvilken vognmand de kommer fra. Mange bliver totalt klargjort når de er frikørt. Med hensyn til rust er du dækket godt ind hvis bilen er passet på MB værksted med ALLE eftersyn (har en del kenskab til det) Både den faceliftede og den "gamle" model er gode biler...

Profil slettet

Profil slettet

01-08-2010 kl. 10:51

Hej

Har selv en frikørt taxa e 320 cdi model 06 med 7 trins autgear.

Der er nogle ting som man skal være opmærksom på.Jeg fik følgende lavet.
insugningsmanifolde (plastikspjæld går i stykker )
ny turbo.

Gearkasse skal skifte silkeblødt og de sidste 2 gear 6 og 7 trin skal man stort set kun se på omdrtæller at den skifter.

Ellers er det en super dejlig langtursbil som er meget lydløs i kabinen.

kristian Thestrup

kristian Thestrup

01-08-2010 kl. 12:58

Der er vel også forskel på syn på klargøring.. om de omkostningsfulde slidtagedele er udskiftet.. eller det blot er bremser, olie etc.. forstå mig ret.. men man kan jo spørge og få den testet..

kristian Thestrup

kristian Thestrup

01-08-2010 kl. 13:00

tak for tip..
hvor meget måtte du ofre på denne rep..?

Profil slettet

Profil slettet

01-08-2010 kl. 13:20

Jeg fik det lavet på garantien da jeg havde købt den hos en forhandler.Så et godt råd er ikke at købe privat i den pris klasse.Rep ville have kostet ca 50000 kr.

rust er ikke det store problem i w211 som mange gerne vil gøre det til.Den har faktisk fået pænt beskyttelse i hulrum fra fabrikken.

Det er også en god ide at få skiftet olie og filter på gearkassen på den rigtige måde dvs at den bliver skyllet igennem med 13-14 liter olie for at få alle rester ud.

Det koster ca 2000 kr i tyskland og ca 2500 herhjemme.De skal bare have den rigtige maskine til det for ellers får de ikke alle de gamle rester ud.

Morten E

Morten E

01-08-2010 kl. 21:06

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

K S

K S

03-08-2010 kl. 09:17

Rustbeskyttelse: http://www.vibilagare.se/zino.aspx?pageID=137&modelID=182

2 ud af 5 stjerner.....

Profil slettet

Profil slettet

03-08-2010 kl. 12:38

Det er en model fra 02 du nævner Karsten.Det som jeg svare på er en model fra 05-06 med den 7 trins gearkasse.
Jeg har faktisk haft min egen skilt ad for at tjekke for rust samt rustbeskyttelse og der er ikke noget rust.Men rust problemerne fra tidligere vil sikker klæbe sig til mercedes,for det er det som folk kan huske at have læst et sted.
Derfor er det selvfølgelig en god ting at få den undervognsbehandlet alligevel,da intet holder evigt,det er trods alt kun en bil.

Nu er jeg ikke mercedes fanatiker men ret skal være ret og man kan altså ikke altid læse sig til om en bil har rustproblemer, udfra hvad en journalist har skrevet.Det ser man,når man arbejder med det til dagligt.

Det tager som bekendt lang tid at komme af med et dårligt rygte.

kristian Thestrup

kristian Thestrup

03-08-2010 kl. 20:29

Er der nogen der kan fortælle mig den præcise forskel på Classic - Elegance og Avantgarde på W211´eren? eller har et link - har søgt men ikke fundet svar..?

K S

K S

04-08-2010 kl. 10:21

Ja - en W211, som der spørges til. Det er ikke en journalists betragtninger, men en seriøs gennemgang af bilen af teknikkere med forstand på rust. Se deres Rustregister.

Jeg har selv haft en MB fra 2004, med rust efter 5 år. Første gang betalte MB 70% af regningen - næste gang (i år) ville de betale 60% af regningen.

Det har altså intet med gl. rygte at gøre - men erfaring og seriøse undersøgelser - desværre. Rustbeskyttelse har ikke den store effekt, da det er en elendig lakering og manglende galvanisering, der er årsag til problemet.

René Kristensen

René Kristensen

04-10-2010 kl. 18:08

Hej.

Jeg er også enig om at det er vare rygte det med rust, for det meste er der bare nogen der er uheldige med deres og desuden er der nogen der gir den 4 ud af 5 stjerner

Brian Tarillon

Brian Tarillon

04-10-2010 kl. 19:08

Hej

Jeg har en w211 2007 E320 st.car kørt 362,000 km kørt som landtaxa (billund Lufthavn) havde kørt 345,000 km da jeg over tog den, fik malet skærmkanter i bag grundet stenslag samt rust ved håndtag på bagklap (rusten kom fra skruerne til låsen), har ikke brugt over 10,000,- på klargøring incl 2 nye sædebunde med læder, service samt bremseklodser i for,

Problemer med bilen har der ikke været, bilen har fået ny aut.gearkasse / konverter ved 270t.km og bagtøj ved 310t.km

Ting man skal kikke efter er. på v.motoren indsugningsmanifold kokser til rep. pris ca. 15,000,-. forlygter brænder ud (parabolen bliver mat.) xenonlygter koster ca. 20,000,- incl. montering, omdr.tæller der hopper ved jævn fart ca. 100/110 km/t converter/hydralikstyreenhed i gearkassen, støj fra kompressor til luftaffjedring på st.car
mange taxa'er har fået det hele lavet på garanti inden den er frikørt
evt. kontakt det lokale MB værksted, de kan se bilens garanti sager

Dette indlæg blev 04-10-2010 19:08 redigeret af dets forfatter.

© 2012 Bil Markedet ApS - a part of eBay Classifieds Group

Dit Bilmarked |  MotorJobs |  AutoUpdate |  DBA |  zoom.dba.dk |  mobile |  Mascus |  eBay.dk