BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvornår skal jeg skifte bil???

Laura O'Neill

Laura O'Neill

27-02-2010 kl. 17:24

Hej hej

Jeg kører pt. rundt i en Suzuki Swift fra 11/2006.
Min samlever og jeg overvejer at skifte den ud til en større bil, hvor der er plads til en barnevogn, idet vi regner med at begynde at stifte familie inden for de næste to år.
Jeg kan ikke bestemme mig for om det er klogest at skifte nu, mens der stadig er lidt værdi tilbage i Swiften, eller om vi skal vente til vi reelt har behovet(ved familieforøgelse). Hvad siger I kloge mennesker herinde??

Vi overvejer at skifte til en VW Touran. Nogen der har nogle erfaringer med sådan en? - Både gode og dårlig!

Mvh Laura

Anmeld Hvad betyder det? Besvar med citat

Bjarne Lund

Bjarne Lund

27-02-2010 kl. 19:46

Måske skulle i vente til der rent faktisk var behov for bil der kan være en barnevogn i. I får alligevel ikke ret meget for den suzuki ved salg/bytte så hvorfor betale i dyre domme lån/rente/afgift osv for en ny som i ikke pt har behov for ???

ole edslev

ole edslev

27-02-2010 kl. 19:47

Min erfaring er at en bil bliver mindre værd, når den forlader forretningen den er købt. Og der er ingen tidspunkt der er det rigtige, har du råd så køb den bil du vil have, og gør det, og venter du så er det sikkert ikke dyrere.
Jeg har hele mit liv siden 1960, købt nye biler, med 3 – 10års interval, og altid kommet af med penge, men jeg har været (i mine øjne) godt kørende, og er stadig glad for at sætte mig i min bil fra 2004, som jeg føler kan køre 5 år inden den skal skiftes.
MVH Ole Edslev

Kasper S

Kasper S

27-02-2010 kl. 19:54

Jeg tror, du vil blive lidt skuffet over en Touran, når du kommer fra en Swift. Af alle "små kassevogne" er den nok det mest kedelige og konservative, du kan komme ind på. Men det finder du nok ud af, når du prøver en :-)

Det er svært at sige, om du skal skifte nu eller senere. Der kan nå at ske meget med afgifterne på to år i disse tider; og når I ikke har et akut behov?

Martin Nielsen

Martin Nielsen

27-02-2010 kl. 22:44

Jeg ville også lige umiddelbart vente.
De par tusinde en anden bil vil koste jer ekstra om måneden nu kunne i jo evt lægge til side så i har en del ekstra til i skal have den rette bil.

En anden ting er at hvis det først er aktuelt om ca 2 år at i for alvor skal bruge den. Så ville det nok være meget godt at se på alle de nye modeller der kommer. Det kunne jo være der var en der tiltalte jer endnu mere og var billigere.

Mht Touran synes jeg dog også den er noget trist og kedelig at se på.
Men der er faktisk ganske okay plads på bagsædet og bagi. Så den er uden tvivl praktisk nok. Dog ville man med lethed kunne finde et alternativ der er mere praktisk og pænere at se på, som f.eks Ford S-max.

En tredie ting. Hvorfor finder i ikke en st.car i stedet for. De er billigere at købe. De kører bedre og koster langt mindre.
F.eks. den nye Skoda Superb st.car. Den er lækker og flot og kæmpe stor. Og med et fint motorudvalg.
VW Passat st.car, Ford Mondeo, Opel Insignia, Mazda 6, Toyota Avensis osv Alle ret pæne biler der er bygget til en familie.

Hans Jørgen Nielsen

Hans Jørgen Nielsen

27-02-2010 kl. 22:56

Så vidt jeg husker dine yndlingsreferencer, så er det modigt af dig at anvende udtrykket kedelig.

Kim Watz

Kim Watz

28-02-2010 kl. 12:27

Jeg har en Touran 1,9TDI, har været meget glad for den.
Den er rummelig, økonomisk og god og i det hele taget køre i.
Man skal dog holde sig fra at købe den i 2,0 version, der er en del problemer men denne model.
Ellers har jeg kun godt at sige om denne bil.
Jeg købet den brugt i Tyskland.
mvh.
Kim Watz

Kasper S

Kasper S

28-02-2010 kl. 13:12

Jeg har en Skoda, og den er da også væsentligt mindere spændende, end min tidligere Swift DDiS. En Swift ER en spændende bil at køre, designet er friskt og kabinen ligeså. At kalde en Touran spændende, er vel lidt ligesom at headbange til Giro413.

Laura O'Neill

Laura O'Neill

28-02-2010 kl. 17:05

Tusind tak for alle jeres kommentarer!
Det har givet stof til eftertanke.

Jeg tror vi venter et par år endnu, og så kan vi udvide vores søgen til nogle flere modeller. Tak for de gode forslag, Martin! Dem vil vi helt sikkert kigge mere på, uden dog at glemme Touran'en helt.
Jeg har prøvet at køre i en, men har også prøvet en Mazda 6, og det er jo noget helt andet! Synes godt om begge biler.

Men vi må vente og se, hvad de næste par år bringer af gode biler.

Karsten Steen

Karsten Steen

01-03-2010 kl. 22:17

Jeg har en touran. 1.9 TDI United. Det er en fantastisk bil comfort og samle kvalitet er i top, den er en smule dyre end konkurrenterne men du får virkeligt også bare en bil du vil elske at vise frem.

Glenn swærd

Glenn swærd

05-03-2010 kl. 09:09

Hej Laura.

Kan kun anbefale jer at komme af med swiften og få en touran, det er kun den rigtige vej til noget der er bedre. Vi solgte vores swift for kort tid siden og købte en touran, godtnok på guleplader og diesel. Men har fået en bil der er plads i, der køre længer på literen og givet mig lysten tilbage til at gå ud og dreje nøglen og køre en tur.
Har i bare lidt interesse i at køre bil og nogen gange skal have mere end et par foldekasser med er det ud med swiften...
Og måske ikke noget dårligt tidspunkt at sælge nu. Den swift vi har fået ud af vores liv, var fra 05 og havde kørt godt 100.000km. Så satte den til salg for 75.000,- og en forhandler henvente sig og gav 71.000,- for den.
Så held og lykke hvis i skifter transportmidlet ud med en bil:-)
Mvh Glenn

Sebastian Buus

Sebastian Buus

06-03-2010 kl. 10:45

Ja det tænker VW ejere virkelig på, se jeg har råd til at holde på værksted og har betalt mere end alle andre for noget som til syvende og sidst bare er en bil. ;o)

Sebastian Buus

Sebastian Buus

06-03-2010 kl. 10:50

Faktisk arbejder de 2 mærker sammen!
Og de fleste biler er større end swiften så han får jo lige meget hvad en større bil. ;o) Men du fik jo en god pris for Swiften så måske er det ikke et dårligt tidspunkt at sælge nu.

Mazda Klaus

Mazda Klaus

06-03-2010 kl. 20:37

Hvis man overvejer en Touran, synes jeg man burde kigge forbi en C-Max fra ford...

hdi hdi

hdi hdi

06-03-2010 kl. 22:01

En Touran er alt andet end kedelig (det er jo ikke en Toyota :)). Den titel i "kassevogn" segmentet er netop erobret af Versoen...(kun når gaspedalet ikke sidder fast :))...

Niels Henrik Godtfredsen

Niels Henrik Godtfredsen

07-03-2010 kl. 08:51

den nye Opel Meriva....Vent, det ville jeg! Om I sælger Swift´en nu eller om et år gåø ikke det store....Som Ole E. også skriver...

Jesper Holmgaard

Jesper Holmgaard

07-03-2010 kl. 09:48

Hvis i kan så vent.

Jeres swift har endelig en alder hvor den ikke taber så meget i værdi.

De næste to år taber den vel en 20-25.000 kr. mens en touran vil tabe mindst det dobbelte.

når man får børn, så stiger ens udgifter også markant (mine gjorde ihvert fald) der er pasning, bleer og meget andet, så er der ikke så mange penge at bruge på skift af bil. så skift så sent så muligt, så føles den måske stadigvæk ret ny for jer, når i kører junior i børnehave for første gang.

ps. touran er sgu lidt konservativ, ville selv vælge en frisk stc. i den pris klasse... sagde ham der har en Fiat Panda og en Toyota Carina :/

knud rehne

knud rehne

09-03-2010 kl. 17:25

vw touran nej nej nej det kan jeg kun sige , jeg købte en ved lindholmbiler i viborg kun bøvl de første 6 mdr og fik at vide til sidst at de ikke kunne hjælpe mere . jeg kørte 30.000km det første år og tabte 100.000kr på bilen da jeg solgte den igen efter jeg havde skiftet motor da turbo gik og alt røg ned i motor .... ny motor med ny kat svinghjul mont 60.000kr kørte 2000km og så røg turbo igen , fik ny turbo på ved storegårdbiler i bramming 15.000kr herefter solgte jeg bilen , forhandler ville give 150.000kr men fik 185.000kr privat . savner touran pga. pladsen men ALDRIG MERE EN VW TOURAN det er galt med mange 1,9 tdi der ryger turbo og 2,0 tdi ryger topstykket

knud rehne

knud rehne

09-03-2010 kl. 17:28

I ALT ET TAB 175.000KR PÅ ET ÅR I EN TOURAN

søren steen andersen

søren steen andersen

10-03-2010 kl. 17:34

Hej Laura,

Jeg er selv gift med en Laura. Og hun er vild med vores Touran, som hun er den der kører mest i. Vi købte en ny Touran for tre år siden. Det er en 1,4 TSI benzin. Den rykker og den er lydsvag. Kører super og vi har ikke haft problemer. Service ved aut. forhandler har indtil nu kostet os 1600 + 3500,- for 30tkm, hhv. 60tkm-service. Har nu kørt 66 tkm. Vi venter vores 3. barn og Touran'en sluger barnevogn og tonsvis af pakkenelliker råt. Bagagerummet er på 600 liter og sæderne kan flyttes rundt eller fjernes efter behov. Meget fleksibel. Det er rigtigt, at visse 2,0TDI kan være problematiske, men læs servicebogen og spørg til historikken. Nogle TDI har i lighed med så mange andre mærker været chiptunet, og dermed potentielt overbelastet.

Thomas Sommer Jensen

Thomas Sommer Jensen

17-03-2010 kl. 23:36

Hej Laura,

Hvis du skal skifte bil må du love mig at prøve Nissan Qashqai der er lige kommet en opdateret version af denne kæmpe succes så snyd ikke dig selv for en prøve tur køre fremragende. både 1,5 dci og 2,0 benzin

Mvh Thomas

Martin Nielsen

Martin Nielsen

08-04-2010 kl. 14:07

Når man som jeg ingen penge har er det rart at køre en tur i andres biler for at se hvordan en ordentlig bil kører. Jeg læser også meget om dette i blade på biblioteket - det er nemlig gratis.

© 2012 Bil Markedet ApS - a part of eBay Classifieds Group

Dit Bilmarked |  MotorJobs |  AutoUpdate |  DBA |  zoom.dba.dk |  mobile |  Mascus |  eBay.dk