Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

17-06-2009 kl. 12:26

Hej Dennis.



Surt show, du spørger hvorfor man ikke hører mere til det, svaret må være at værkstederne går "stille men dørene" omkring problemet, de vil jo nødig skræmme kunderne væk fra deres biler .-)



En moderne dieselmotor er økonomisk, højtydende og kompliceret, det sidste betyder at det er sinssygt dyrt når den går i stykker, regninger på 20-30 og 40.000,- er ikke ualmindeligt, husk det næste gang du regner på om det kan betale sig at købe diesel frem for benzin.

Sidst rettet: 17/6-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jesper Jensen

Jesper Jensen
bruger siden
20-06-2009

22-06-2009 kl. 22:12

min far har en seat altea 2.0 tdi og den har også fået skiftet turbo og topstykke... det nåede så ikke at være under garantien

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-06-2009 kl. 22:43

Tjaaaa vi er vist mange der efterhånden sætter spørgsmålstegn ved om vw er et kvalitetsprodukt i dag. Turbo og topstykke gik på min Passat TDI 4 måneder efter garantien var udløbet. SMC var kolde i røven - der er ikke mere garanti - værsgo at betale ved kasse 1 - og hundedyrt det blev det. Så skide være med at man har været en naiv og loyal kunde i mange mange år og aldrig har forsømt et eneste serviceeftersyn.
Suuukker efter mine 2 golf 2 GTIer -dengang lavede vw kvalitetsbiler.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-06-2009 kl. 23:13

Hvilke årgange er Jeres biler med alle de problemer fra,
2004 eller ...??

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-06-2009 kl. 23:35

havde "kun" gået 85.000 km. Næste bil bliver helt sikkert ikke en vw.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

23-06-2009 kl. 18:26

Jeg må ærligt tilstå at jeg har brugt mange timer her i forum efterhånden, men har godt nok aldrig før hørt om at 2,0 tdi skulle have store problemer med turbo og topstykke.

Det er da trist, især hvis VW og resten af VAG er ligeglade.

Men det er skrevet bag øret, at den altså ikke er så fantastisk som VW ellers hævder...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

13-08-2009 kl. 17:26

Jeg tvivler på at du får noget ud af det, visse importører er til at snakke med om kulance hvis alle service er overholdt til punkt og prikke på et AUTORISERET værksted, hvis ikke ? så er de kolde som en brøndgravers røv :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

15-08-2009 kl. 18:42

jeg dog på at de ikke kan lide VW.
Jeg er rimeligt overbevist om at de resultater de kommer frem til passer ganske fint overens med virkeligheden. Og de ting de kritiserer er jo rent faktisk lige nøjagtigt de problemer som folk har med deres 2,0 tdi.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

17-08-2009 kl. 22:40

Iflg autobilds 100.000 test er der problemer med topstykke oliepumpe og turboen. Og der skulle også være markante problemer med dyserne.

Og VAG longlife service er måske ikke lige det optimale når det kommer til stykket. Olien burde måske skulle skiftes noget oftere.

I øvrigt giver det jo også mening hvis der er problemer med oliepumpen. Hvis olien ikke kommer ordentligt rundt i motor og turbo, er det jo ikke så godt. Og hvis det er "For gammel" olie der ikke kommer ordentligt rundt, rammer den jo ekstra hårdt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Peter Nielsen

Peter Nielsen
bruger siden
10-05-2008

17-08-2009 kl. 23:21

Hej

Det Uwe skriver er helt rigtigt.......og Martin vi snakker ikke oliepumper,vi snakker om at mange lige glemmer at turboen skal ha lov til at kører lidt i tomgang,inden vi stopper motoren.
Ja....og hvis man ikke gør det,så smutter turboen,ikke første og anden gang,men det gør den før eller siden.
Sådan er det.
Og som Uwe skriver,så er der mange der kører alt for hårdt.
Tæsk af en kold motor er og bliver hærværk.

Mvh. Peter

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-08-2009 kl. 10:50

Martin - nu synes jeg du snakker som du har forstand til. Longlife serviceintervallerne er jo netop variable. Hvis du sviner din bil eller har mange koldstarter og dermed "slider" olien, vil div. sensorer fortælle dette og bede om olieskift ved feks. km 20000. Altså hvis din olie ikke fejler noget er de km 30000 hlet i orden og ganske sikkert. Vi snakker jo ikke om 15 år gammel Opel Astra her , vel !! ;-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

19-08-2009 kl. 12:17

sensorer burde regulere sig efter behov.... men hvis det ikke virker optimalt, så er det nok klogere at skifte olie jævnligt. Almindelig Logik. Og når der tilsyneladende er så mange problemer, så er det da værd at overveje. Det er trods alt billigere at skift Olie end topstykke og turbo...
Så jeg er næppe helt galt på den....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Tue Klinggaard

Tue Klinggaard
bruger siden
17-01-2005

20-08-2009 kl. 12:06

Det er almindelig kendt, at VAG 2,0 TDI PD er meget svage i turboer og topstykker. Der er blevet skiftet et hav af dem, og VW/SEAT/AUDI/SKODA gør intet for at oplyse om problemerne, selvom det jo må være en konstruktionsfejl.

Overholder man alle service hos sin aut. forhandler, gives der i nogle tilfælde kulance på en del af prisen, men personligt holdte jeg op med at støtte dem, da en af mine venner 10.000km / 3mdr efter garantien udløb skulle have ny turbo på sin Altea 2,0 TDI DSG der havde kørt på det tidspunkt 70.000km. Han fik 20% i kulance på hele regningen, og skulle være meget glad for det jvf. værkstedet.

Det er sq for ringe, da det jo idag + mobiliteteservice er den eneste grund til man skal være de aut. værksteder.

Det man skal være obs på med de TDI PD motorere er, svinghjul/kobling/trækaksler/topstykker/turbo.

Motorene er simpethent konstrueret for spinkelt, for motorene rykker det hele i stykker.

Personligt fik jeg skifet 2 trækaksler ved km. 40.000 i min G5 GT Sport 2,0 TDI DSG ved km. 39.000 på garantien, men mekanikeren sagde at " som regel " holdte til 60.000km

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-08-2009 kl. 17:33

Jeg synes det er påfaldende mange at denne konspirationteoris eksempler der mærkeligt nok rammer Brianbil nr. 1: gulplade "Brian/(el. måske Dennis)- Altea ´er !!!
Der skulle vel ikke være en sammenhæng mellem dækafbrændende, max. omdrejningstvingende kørestil hos disse ungersvende og så disse påstande, som ifølge ihærdige rygtesmede gælder alle VAG ´s modeller med denne skønne motor ?
Jeg har ihvertfald ikke selv oplevet med min, eller hørt om andre Passatejere som kan genkende problemer eller påstande om motorsvagheder på tdi 2,0 -170. Og da slet ikke hvis bilen er med det suveræne DSG.
Jeg tror det hele er et udslag af forsmåede menneskers jantelovstankegang. Rønnebærerne er sure, hvá ?
Leve Das Auto.......................

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-08-2009 kl. 19:35

Jeg kan ikke følge din konklusion Henrik, men hvis du tror jeg køber en bil til over en halv million for kun at køre morfaragtigt, så siger det vist mest om din indsigt og erfaring end om så meget andet. Næh, det jeg mener er, at enhver bil kan pines og svines ihjel, og nu ved jeg ikke om du bor ude på Lars Tyndskids mark, men vi andre oplever tit Mekanikerlærling Brian komme fræsende i sin top-chippede Seat med dækrøg ved hvert kryds på vej til det næste dækafbrændingsræs. Ikke engang Muhammeds 3-20 kan holde til det i længden.
Så lidt seriøs baggrunds fortællinger om brug/misbrug af de omtalte havereredemotorer efterlyses.
Jeg selv kører 30-40.000 erhvervskilometer om året - ca. halvdelen på motorvej, og ikke sjældent friskt og hurtigt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

22-08-2009 kl. 17:02

Har tre bekendte/kammerater der har problem med 2,0 tdi, topstykke og DSG gearkasse. Min ene vens Altea 2,0 TDI DSG fra 2004 havde ikke engang kørt 100.000 km før den brugte vand (=mikrorevner i topstykke, søg på google - der er rigelige med folk der har dette problem), og DSG gearkassen skulle have skiftet elektronisk styreboks (=dyrt). En anden bekendt har for et par md siden købt en Altea 2,0 TDI fra 2005. Den bruger rigtigt meget vand og skal have nyt topstykke. Den tredie har en Touran 2005 2,0 TDI 70000 km der skal have ny turbo og topstykke...
VAG koncernen laver fine biler med en høj kvalitetsfornemmelse, men de er hverken bedre eller værre holdbarhedsmæssigt end andre biler.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

24-08-2009 kl. 07:45

Jeg har hørt om rigtig mange efter hånden, som har problemer med deres 2,0 tdi.. jeg har selv haft en altea 2,0 tdi fra 2004 og den solgte jeg 2 år efter, da turbo'en begyndte at sige "lyde"... Men der kan jo sagtens være forskel på de enkelte motore og især måden de bliver kørt på.. VW har altid haft problemer med deres diesel motorer... deres 1,9 td og 1,9 tdi har en masse skavanker!!!!!!! Jeg har aldrig brugt penge på motorer i andre biler end de Vw og Seat modeller jeg har haft... Men de kører godt og langt pr. ltr når de fungere, det bliver man jo lokket af hver gang ( og håber hver gang at de har løst problemerne) Men heldigvis er Vw koncernen gået over til commonrail teknik og man må håbe at de også har fået styr på deres turbo leverandør ,-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-08-2009 kl. 08:58

En skam med de mange TDi problemer. Vil man have diesel uden problemer, så er en af løsningerne BMW! Vil være min anbefaling.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

25-08-2009 kl. 09:05

Se det er fornuft snak. enten BMW eller MB de har lavet de bedste motore bil verden kender til!!!!!! ( Har selv haft en 330d 204 hk..)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-09-2009 kl. 23:02

siden direktør Hr. A M har solgt sin Phaeton og nu fiser rundt i en mindre folkevogn til en sølle halv mille. Mon bunden nu er nået? Det næste bliver vel at du må opsige dit medlemskab i Rotary - quelle domage!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

12-05-2014 kl. 20:37

Jeg har en Touran 2,0 tdi fra 2006 kørt 325000km den har kostet os 100000kr i rep ud over service i de 4 år vi har haft den. Men den originale turbo blev først skiftet ved 300000km så jeg har så nok været heldig på det område. Det kostede 13900kr og så blev der skiftet en trækaksel også, jeg fik den lavet ved Dit Autocenter i Nørager.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

12-05-2014 kl. 20:38

Kan se på regning at turbo kostede 5500kr + moms

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jens Erik Andersen andersen

Jens Erik Andersen andersen
bruger siden
22-12-2003

19-10-2016 kl. 11:24

En vw 2,0 TDI er ikke en ting. Jeg kan godt tilslutte mig holdningen til smc for deres garantier er intet værd. Imidlertid har min passat 2,0 TDI med den nye cr motor fra 2009 nu spadseret km 241.000 uden problemer og går bare bedre og bedre med blandet by og motorvejskørsel. Så der er ingen grund til at hakke alle TDI motorer ned!!! En gang imellem kunne fejlen jo også være mellem rattet og hovedet på chaufføren.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

19-10-2016 kl. 12:00

Claus Nedergaard

bruger siden
06-01-2004

skrev:
@ Tommy!

Du har ret.

Kører selv Audi - og 7-9-13 så spiller det maks, men har netop en 2,0 TDI som tilsyneladende er en ringe motor. Men omvendt kører der sat'me også mange af dem rundt i det ganske land. Tæl bare antallet af Octavia, A4, A6, Passat'er og Seat'er der fiser rundt med denne motor.

Men som du skriver laver PSA gode dieselmotorer. Men glem fattigmandsudgaven de putter i deres egne franske smadderkasser. Derimod er de TDCI motorer der ligger i Ford bilerne helt genial god. Jeg vile køre Ford, hvis resten af bilen havde Audis design, og kvalitets niveau - det er der desværre bare ikke mange der har!

Den super fede 2,0 tdci motor der ligger i Mondeo stod netop af for min lillebror. Han skal ikke have ford igen.

Jeg selv kører A6 2,0 tdi, den runder 280.000 km lige om lidt, og har efter servicebogen aldrig fejlet noget.
Det skal dog også nævnes at VAG råder over 7stk 2,0 motorvarianter med forskellige styringer, så det er ikke sikkert det er samme motor i en Seat , Passat og en Audi.

Hilsen Lars.

Ps. Måske jeg skulle have beholdt den gamle 5-benede Audi.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

19-10-2016 kl. 14:00

Lars Christensen

bruger siden
07-08-2007

skrev:
Den super fede 2,0 tdci motor der ligger i Mondeo stod netop af for min lillebror. Han skal ikke have ford igen.

Jeg selv kører A6 2,0 tdi, den runder 280.000 km lige om lidt, og har efter servicebogen aldrig fejlet noget.
Det skal dog også nævnes at VAG råder over 7stk 2,0 motorvarianter med forskellige styringer, så det er ikke sikkert det er samme motor i en Seat , Passat og en Audi.

Hilsen Lars.

Ps. Måske jeg skulle have beholdt den gamle 5-benede Audi.

Både og - motorene er grundlæggende de samme på tværs af mærkerne, men dels var problemerne primært med den forlængst udgåede PD-motor (som de alle brugte), og skiftet til CR skete på lidt forskellige tidspunkter imellem de forskellige bilmodeller, og dels er det ikke alle varianter, der sælges i alle modeller i DK.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg