Nulstil
Køb
Personbil
Ferrari
348
Viser: 5 biler til salg
Sortér:

Ferrari 348

3,4 tb 2d

545.000 kr. (Uden afgift)

  • 3/1993
  • 65.200 km
  • 10,0 km/l
  • Manuelt gear
  • Benzin
3/1993
65.200 km
10,0 km/l
Ferrari har altid haft smukke og ikoniske modeller i sortimentet, men mange vil mene at der op igennem 80’erne, var noget helt særligt ved formsproget fra designerne i Maranello. Lige fra ostehøvlsdørene på en Testarossa, til F40’erens monstrøse spoiler, og klaplygter igennem hele modelprogrammet, har Ferrari sat et umiskendeligt fingeraftryk på, hvordan bildesign i 80’erne skulle se ud. Det kan være at det er derfor, at 348’eren har en så råfed aura af kitsch og stil, for den blev nemlig præsenteret i 1989, og skulle afløse 308’eren. 348’eren var dog en helt ny bil, med en 3, 4 liters 48 ventilers V8 med små 300 hestekræfter. Designet blev endeligt overset af Lenorado Fioravanti hos Pininfarina, som i øvrigt også havde blåstemplet bl.a. Daytona og 288 GTO. En solid opskrift på en dejlig Italiener, og en der i den grad ser lige så godt ud, som da den blev præsenteret Eksteriør Ferrari-rød hedder jo ikke Ferrari-rød i virkeligheden, men Rosso Corsa. Og det er præcis den nuance af rød som pryder denne 348 TB. Der er en grund til, at mange Ferrarier du ser har netop denne farve, for der er danset med farveformlen igennem mange årtier, og farven ser noget nær perfekt ud, når den er lagt rigtigt på de Pininfarina-tegnede former. Speedline har sørget for produktionen af de 17” stjernefælge, og det er et design man kan bruge langt tid på at beundre. De er alle 4 svøbt i tidstypisk Pirelli-gummi. Nogle vælger at ”opgradere” til senere F355-fælge, men for os at se, så skal det være dem her. Forlygterne klapper op og ned. Baglygterne er gemt bag 4 sortlakerede lameller. De passer selvfølgelig til lamellerne i dørene. Der er også ribber i motorhjelmen. Det tjener naturligvis et kølingsformål, men det er også smukt at betragte. Den kurvede bagrude understreger også, at designeren ville have at dette skulle tjene som et display af noget smukt. Alt er simpelthen bare fedt, og man har lyst til at stå og kigge rigtig længe på den. Lakken fremstår utroligt flot, og kun med ganske få brugsrelaterede spor. Interiør Man er aldrig i tvivl om hvad man kigger på, når man står ved en Ferrari, og det gælder også interiøret. En manuel 5-trins gearkasse med åben kulisse, er nok til at få de fleste entusiaster til at gå i spåner, og med rette. For når olien er blevet varm, skifter den nemlig med en herligt metallisk klink-lyd, og indbyder til at man leger med mellemgas og downshifts. Rattet er ligeledes umiskendeligt Ferrari med den stejlende hingst, og det der gør det ekstra særligt at dette er fra en tid, hvor airbags ikke var en nødvendighed. Det gør at egerne og udformningen på rattet, er i trit med resten af stylingen på 348. Vidste du i øvrigt at dette er den sidste serieproducerede Ferrari uden servostyring? Interiøret er i særdeles fin stand uden mangler, revner eller ”sticky buttons”. Drivline Kronjuvelen i 348 er selvfølgelig motoren, og den praler da også med det selv når den står parkeret. ”348” står nemlig for 3, 4 V8, og T’et i ”TB” står for trasversale, hvilket vil sige at gearkassen er monteret transversalt. Den 3, 4 liters Tipo F119 motor yder cirka 300 hestekræfter, sprinter fra 0-100 på en my over 6 sekunder, og fortsætter til en topfart på cirka 270 km/t. Et sæt performancetal der i den grad er respektable i dag, men som blæste folk bagover for 30 år siden. Udstødningen leverer et lydspor af den anden verden, og det er simpelthen umuligt ikke at le som et lille barn, især når den får lov at strække benene ud. Motoren er hoved renoveret hos Ferrari, og det er dokumenteret. Tandrem og service er sidst udført 09.02.2023 Hos Von Braun Sports Cars i Sverige. Denne 348 er særdeles velholdt, velplejet, veldokumenteret og vel undt en ny ejer. Det fremgår tydeligt at den har været i entusiast hænder, i det den har cirka 50 bilag med sig, inkl. servicehistorik, og det er vigtigt når vi har med biler af denne kaliber at gøre. Der er kun lavet 2.895 Berlinetta’er, og det her en af de bedste vi har set i dette prisleje. Vi tager gerne anden Ferrari i bytte.
Kongens Lyngby, København

Ferrari 348

3,4 tb 2d

995.000 kr.

  • 3/1993
  • 65.200 km
  • Manuelt gear
  • Benzin
3/1993
65.200 km
-
Una Macchina Bella di Maranello! Bemærk prisen er inkl. dansk registrerings afgift ! Ferrari har altid haft smukke og ikoniske modeller i sortimentet, men mange vil mene at der op igennem 80’erne, var noget helt særligt ved formsproget fra designerne i Maranello. Lige fra ostehøvlsdørene på en Testarossa, til F40’erens monstrøse spoiler, og klaplygter igennem hele modelprogrammet, har Ferrari sat et umiskendeligt fingeraftryk på, hvordan bildesign i 80’erne skulle se ud. Det kan være at det er derfor, at 348’eren har en så råfed aura af kitsch og stil, for den blev nemlig præsenteret i 1989, og skulle afløse 308’eren. 348’eren var dog en helt ny bil, med en 3, 4 liters 48 ventilers V8 med små 300 hestekræfter. Designet blev endeligt overset af Lenorado Fioravanti hos Pininfarina, som i øvrigt også havde blåstemplet bl.a. Daytona og 288 GTO. En solid opskrift på en dejlig Italiener, og en der i den grad ser lige så godt ud, som da den blev præsenteret Eksteriør Ferrari-rød hedder jo ikke Ferrari-rød i virkeligheden, men Rosso Corsa. Og det er præcis den nuance af rød som pryder denne 348 TB. Der er en grund til, at mange Ferrarier du ser har netop denne farve, for der er danset med farveformlen igennem mange årtier, og farven ser noget nær perfekt ud, når den er lagt rigtigt på de Pininfarina-tegnede former. Speedline har sørget for produktionen af de 17” stjernefælge, og det er et design man kan bruge langt tid på at beundre. De er alle 4 svøbt i tidstypisk Pirelli-gummi. Nogle vælger at ”opgradere” til senere F355-fælge, men for os at se, så skal det være dem her. Forlygterne klapper op og ned. Baglygterne er gemt bag 4 sortlakerede lameller. De passer selvfølgelig til lamellerne i dørene. Der er også ribber i motorhjelmen. Det tjener naturligvis et kølingsformål, men det er også smukt at betragte. Den kurvede bagrude understreger også, at designeren ville have at dette skulle tjene som et display af noget smukt. Alt er simpelthen bare fedt, og man har lyst til at stå og kigge rigtig længe på den. Lakken fremstår utroligt flot, og kun med ganske få brugsrelaterede spor. Interiør Man er aldrig i tvivl om hvad man kigger på, når man står ved en Ferrari, og det gælder også interiøret. En manuel 5-trins gearkasse med åben kulisse, er nok til at få de fleste entusiaster til at gå i spåner, og med rette. For når olien er blevet varm, skifter den nemlig med en herligt metallisk klink-lyd, og indbyder til at man leger med mellemgas og downshifts. Rattet er ligeledes umiskendeligt Ferrari med den stejlende hingst, og det der gør det ekstra særligt at dette er fra en tid, hvor airbags ikke var en nødvendighed. Det gør at egerne og udformningen på rattet, er i trit med resten af stylingen på 348. Vidste du i øvrigt at dette er den sidste serieproducerede Ferrari uden servostyring? Interiøret er i særdeles fin stand uden mangler, revner eller ”sticky buttons”. Drivline Kronjuvelen i 348 er selvfølgelig motoren, og den praler da også med det selv når den står parkeret. ”348” står nemlig for 3, 4 V8, og T’et i ”TB” står for trasversale, hvilket vil sige at gearkassen er monteret transversalt. Den 3, 4 liters Tipo F119 motor yder cirka 300 hestekræfter, sprinter fra 0-100 på en my over 6 sekunder, og fortsætter til en topfart på cirka 270 km/t. Et sæt performancetal der i den grad er respektable i dag, men som blæste folk bagover for 30 år siden. Udstødningen leverer et lydspor af den anden verden, og det er simpelthen umuligt ikke at le som et lille barn, især når den får lov at strække benene ud. Motoren er hoved renoveret hos Ferrari, og det er dokumenteret. Tandrem og service er sidst udført 09.02.2023 Hos Von Braun Sports Cars i Sverige. Denne 348 er særdeles velholdt, velplejet, veldokumenteret og vel undt en ny ejer. Det fremgår tydeligt at den har været i entusiast hænder, i det den har cirka 50 bilag med sig, inkl. servicehistorik, og det er vigtigt når vi har med biler af denne kaliber at gøre. Der er kun lavet 2.895 Berlinetta’er, og det her en af de bedste vi har set i dette prisleje. Bilen kan evt. købes uden reg. afgift til kr. 545.000,- til evt. sæson leasing. Vi tager gerne anden Ferrari i bytte. Skriv eller ring for mere info.
Kongens Lyngby, København

Ferrari 348

3,4 ts 2d

845.000 kr.

  • 12/1993
  • 47.695 km
  • Manuelt gear
  • Benzin
12/1993
47.695 km
-
Ferrari 348 blev fremstillet som efterfølger for den meget populære 308/328 model. Stadig med en kompakt V8 cylindret motor monteret centralt i bilen, men her på langs af bilen (heraf t for trasversale i modelbetegnelsen). Med 300 hk og tørsump smøring var der rigeligt med kræfter og attitude til at matche resten af bilen, og det velfungerende targa tag bidrager blot yderligere til at forstærke køreoplevelsen. Dette var den sidste “rigtige” Ferrari som Enzo selv overså udviklingen med. Og i vores øjne den sidste rigtige Ferrari inden der går elektronik, automatgear, servostyring og blød kobling i den. Også nomenklaturen blev ændret siden Il Commendatore gik til de evige racerbaner, 348 var den sidste model hvor modelnavnet traditionen tro henviste til motor konfigurationen – 3,4 liter og 8 cylindre. Godt nok var det stadig Pininfarina der stod for designet, men manden bag var ingen mindre end Leonardo Fioravanti (365 “Daytona”, 288 GTO og F40 !!), og man ser streger der trækker på designet fra Testarossa gå igen her. Resultatet er en mere maskulin bil end forgængeren og sådan set også efterfølgeren, den er i virkeligheden sin egen. Eksemplaret her er i extrem flot stand overalt, den fremstår stadig helt original i lakken overalt. Aldrig skadet, aldrig pillet ved, kun behørigt vedligeholdt. Og med et meget lavt kilometertal på kun 47.695 gør det denne bil til en ægte klassiker og samlerbil med potentiale. Samme entusiastiske danske ejer gennem de seneste 14 år. På vejen kører den ligesom en Ferrari skal – med den skønne lyd fra V8’eren lige bag føreren og (man fristes til at sige naturligvis….) kontant manuelt gearskifte i den klassiske åbne skiftekulisse. Se gerne video præsentationen forneden – så er alt sagt. Det var en af de bedre foto dage vi havde, man kan da kun blive glad i låget af at køre åben Ferrari. Leveres nysynet og indregistreret med fuld dansk afgift – klar til at blive nydt. Se video af bilen på www.stelvio.dk
Måløv, København

Ferrari 348

3,4 Spider 2d

599.900 kr. (Uden afgift)

  • 5/1994
  • 44.000 km
  • Manuelt gear
  • Benzin
5/1994
44.000 km
-
Ring på telefon 40432509 for yderligere information. Vi har åbent efter aftale. Hos Ollerup Biler er vi specialister i import af specialbiler. Ring for yderligere information og lad os få en snak om din drømmebil.
Vester Skerninge, Fyn

Ferrari 348

3,4 Targa 2d

599.900 kr. (Uden afgift)

  • 5/1994
  • 69.000 km
  • 10,3 km/l
  • Manuelt gear
  • Benzin
5/1994
69.000 km
10,3 km/l
Her har du chancen for at købe en meget velholdt Ferrari 348 Spider kun produceret i ca. 1000 stk. Bilen har tilhørt samme ejer i 15 år, og er extrem velholdt. kører som en drøm og lyder fantastisk. Bilen er incl. moms, men uden registrerings afgift. 320 HK
Birkerød, Nordsjælland
Side 1 af 1

Brugte Ferrari 348 - Populære varianter