BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Læder i Polen.

Flemming Vasegaard

Flemming Vasegaard
bruger siden
03-03-2008

03-04-2010 kl. 11:33

Jeg har netop været i Polen og fået monteret læderindtræk i min 1 år gamle Citroen C5. Og lad mig sige med det samme, at det ser rigtig godt ud! Jeg var selvfølgelig lidt skeptisk overfor kvaliteten, men jeg besluttede mig til at vove pelsen. Efter nogen research på nettet fandt jeg frem til firmaet polenrep.dk, der har en dansk hjemmeside. Firmaet ligger i Stettin, ca. 500 km. fra Padborg. Jeg mailede nogle gange med firmaet og ringede så for at aftale noget fast. En meget venlig mand taler noget dansk, men vil dog helst kommunikere på engelsk. Ingen problemer der. Vi aftale en pris på 9000 DKR for læder overalt på alle stole, armlæn, hovedstøtter og den del af dørsiderne, der har stofbetræk. Valgfri farver, der også kunne kombineres, og valgfri farver på stikninger. Jeg endte med at vælge sort læder med mørkerøde stikninger til min mørkrød-metallic bil. Kørte af sted Påskedag og var i Stettin sidst på eftermiddagen. Ind på godt hotel (250 kr. pr. nat incl fin morgenmad for dobbeltværelse). Blev hentet på hotellet som aftalt kl. 10.00 mandag og kørte til sadelmageren. Det var et lille værklsted,med tydeligvis med professionelle folk i arbejde. Der stod også en A6, som man arbejdede på. Jeg fik en god snak og rådgivning mht. valg af farve m.m. og blev så kørt tilbage til hotellet af den flinke, unge Rafal. Jeg måtte underskrive en erklæring (på engelsk) om, at firmaets mand måtte køre i bilen, når den skulle afleveres af hensyn til polske bestemmelser. Tilbage på hotellet tænkte jeg selvfølgelig lidt over, at jeg nu havde afleveret min forholdsvis dyre bil med nøgle til et firma i et østland. Mon den næste gang ville dukke op i Albanien eller Vladivostok? Allerede tirsdag formiddag var der SMS fra Rafal med billeder af arbejdet på bilen og tilbud om hjælp med sprog, leje af bil, seværdigheder (som der ikke er så mange af i Stettin!). Som aftalt blev bilen leveret igen på hotellet onsdag eftermiddag, og jeg var spændt på resultatet. Og jeg kan kun sige, at det er flot. Endda meget flot, når jeg som ikke-ekspert bedømmer det. Alt sidder stramt og nøjagtigt, de dobbelte, mørkerøde stikninger matcher bilens farve perfekt og der er ikke en rynke eller småfejl at finde. Desuden var bilen rengjort og som ny indvendig og vasket og håndpoleret udvendig incl. i prisen. Selvfølgelig ved jeg først noget om langtidskvaliteten efter et stykke tid, og jeg har tænkt mig at lade hære fra mig her på sitet, uanset om det bliver positivt eller ej. Indtil videre i hvert fald en 100% positiv oplevelse. Og det skal jo sammenlignes med, at billigste tilbud på noget tilsvarende i DK lå på omkring 35.000. Citroën ville have 55.000, hvis det skulle være fabriksmonteret (så også incl. el-sæder). Flemming Vasegaard

Dette indlæg blev 16-04-2010 12:11 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ole Kock

Ole Kock
bruger siden
06-01-2004

03-04-2010 kl. 12:12

Jeg har en kammerat som kørte rundt i en rustbunke af en gammel Amazon. Jeg foreslog ham at sende den til polen, og få den repareret. Da vi bor på Solskinsøen, blev bilen lempet ombord på en Coaster og sejlet til polen. Vi havde en bekendt som var gift med en polak, og som efterhånden kunne sproget. Han forestod kontakten. Amazonen hentede vi hjem 1 måned senere, og nu kan den få de mest sarte mennesker til at holde af en gammel Volvo. Fanden hvor er den flot. Al rust er repareret på en seriøs prof måde, hellakkeret, motor renoveret, gearkasse ombyttet til 5 trins, og meget mere. Han betalte 25 kilo for arbejdet. Han er en glad Amazon ejer i dag.

kim svane

kim svane
bruger siden
06-01-2004

04-04-2010 kl. 12:01

hej flemming hvad var prisen i sloty excl. moms ?
rengøring og polering havde i aftalt det i forvejen eller var det service ?
mvh kim svane

Flemming Vasegaard

Flemming Vasegaard
bruger siden
03-03-2008

16-04-2010 kl. 12:09

Prisen var aftalt til ZL 9500 ex. moms for læder på alle sæder (incl. bagside med lommer), armlæn og nakkestøtter samt den del af alle døre, der var beklædt med stof. Prisen for grundig rengøring inde og ude incl. håndpolering fra ZL 350. Vi endte efter lidt hyggelig snak over en kop kaffe på 9700.

V.h.

FV

Dette indlæg blev 16-04-2010 12:13 redigeret af dets forfatter.

Esben ..

Esben ..
bruger siden
09-11-2003

24-07-2010 kl. 11:40

Hej
Har ligeledes været i polen hos polenrep her i uge 29, og fået læder i min seat altea fr, og kan kun tilslutte mig Flemming udtalelser, flot arbejde og god service, kan godt anbefale www.polenrep.dk

Jesper Jacobsen

Jesper Jacobsen
bruger siden
01-10-2007

24-07-2010 kl. 13:02

Jeg har ad 2 omgamge været i Polen og fået lavet både bil og mc også hos Polenrep.

Var oprindelig på ferie i Stettin og benyttede lejligheden til at kigge forbi Polenrep, mødtes med ejeren Rafal en ualmindelig symaptisk og service minded gut der talte næsten flydende engelsk.
2 mdr senere sendte jeg min mc til Polen for at blive malet og fordi motoren var i udu. Jeg mødtes med maleren og diskuterde farvevalg og muligheden for at få lavet paintbush på tanken. Maleren syntes det lød som en sjov opgave med at male en hylende ulv på tanken og foreslog at male motiver på resten af cyklen også.
Det viste sig hurtigt som ventet at motoren var kaput og det ikke kunne betale sig at raparere. Rafal hjalp med at finde en egne donorcykkel og ordne transport etc.

Summar sumarum, da jeg hentede cyklen var det den fedeste og flotteste Suzuki Gsx750 es oldtimer der findes !!! Lakeringen var så vidt jeg kan bedømme perfekt og grundig, fælge, skærmkasser, bremskalibre, spejle etc. etc. Alt var tip top og paintbrushen var udført så jeg måtte knibe mig i armen. Det var ikke billigt, selve paintbrushen kostede ca. 5000 kr. ekstra, men hold da kæft hvor var det pengene værd !!!

Ved en senere lejlighed fik jeg lavet rust mm. på min bil den trængte gevaldigt, desuden var hele højre side revet op af en anden billists bildør. Der blev spartlet og slebet og malet og malet masser af billeder undervejs og bagefter. Undervejs opdagede man nogle andre mekaniske problemer som burde fixes og jeg valgte at få skiftet tandrem og vandpumpe ved samme lejlighed. Fik en plastic pose med de defekte resservedele, dog ikke den defekte tandstang som lækkede olie.

Ydrmere har jeg fået lavet hængertræk for ca. 1100 kr., elektrisk soltag for ca. 3500 kr. Kan kun give Polenrep min bedste anbefaling, de kender alle værksteder der er værd at kende og Stettin er ikke engang langt væk. Tag f.eks. færgen fra Kbh og du ankommer udhvilet næste morgen, herefter er det kun en times kørsel.

Morten Frostholm

Morten Frostholm
bruger siden
14-08-2005

30-08-2010 kl. 15:51

Hvad gav du for at få lavet læder i din Seat Altea?

lars davidsen

lars davidsen
bruger siden
19-03-2006

19-07-2014 kl. 12:53

Hej.

Har en rover p5b jeg overvejer at sende til Polen.

kan du ikke sende mig detaljer på stedet, så vil jeg kontakte dem.:)

Henning Dalgaard

Henning Dalgaard
bruger siden
01-08-2014

23-01-2015 kl. 09:45

hva så - er læderet stadig fint her nogle år efter?

Jack Stevenson

Jack Stevenson
bruger siden
10-09-2015

10-09-2015 kl. 22:54

Ditto meget interesseret i at høre om der eks.vis er andre og nyere historier/priser vedr. læder og autolak i polen :)

Günther Tullius

Günther Tullius
bruger siden
30-01-2013

16-04-2017 kl. 13:30

hvis du gerne vil have et sted hvor de taler 100 % dansk så prøv www AutoPolen.dk

Jørgen Jensen

Jørgen Jensen
bruger siden
15-09-2008

24-07-2017 kl. 14:16

Jeg har lige spurgt om pris på læder i min Skoda Superb Combi 2.0 TDI fra 2010 hos Polenrep.De skal have 5.400 PLN for ægte læder på sæder, nakkestøtter og dørsider. (ca. 9.500dkk)

Günther Tullius

Günther Tullius
bruger siden
30-01-2013

24-07-2017 kl. 14:24

Det lyder da som en fair pris hvis det er total.Så skal du bare have bilen derned

Ton Love

Ton Love
bruger siden
27-10-2017

27-11-2017 kl. 11:51

What do you do to make a movie in your Altea cushion?

goldenslot
--------------
https://goo.gl/zj9xqw

Dette indlæg blev 27-11-2017 11:53 redigeret af dets forfatter.

Html.RenderPartial(MVC.Navigation.Shared.Views._bilbasenHeaderScriptsBundle);