Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Suzuki Grand Vitara 1.9 DDIS, årgang 2006. Kun varme i kabinen ved mere end 2000 omd/m

Jan Gellert

Jan Gellert
bruger siden
14-08-2003

07-01-2012 kl. 20:37

Nu da vinteren er sat ind er det et problem når kabinen ikke kan varmes op, uden at motoren er oppe på 1800-2000 omd/m. Problemet blev opdaget her i efteråret og samtidig med at motor-/kabinevarmeren holdt op med at virke. Motor/kabinevarmeren var oprindelig installeret af den autoriserede Suzukiforhandler. 1. Motorvarmeren blev skiftet hos en auotoelektriker. Det er en webasto type. Herefter bemærkede jeg, at kabinen slet ikke var så varm efter at motor-/kabinevarmeren havde været i gang de sædvanlige 30 min. 2. Tilbage til autoelektrikeren som ikke forstod et suk. De havde kun skiftet webastoen. Men de fandt så at Suzuki havde installeret en Fan Master. Den skruede de så helt op for. Men det hjalp ikke. 3. Så konsulterede jeg mit sædvanlige værksted. De mente at slangerne til selve varmeren var byttet rundt. Så det lavede de. Samtidig fandt de en mindre pumpe i motorrummet som ikke fik strøm. De klader denne lille pumpe for en tilskudspumpe. De kontakted en Suzuki mand, som aldrig havde hørt om at en sådan pumpe skulle være i motorrummet. Men det er stadig det samme problem. Motor-/kabinevarmeren tænder og kan da fjerne dug og let is på forruden men kabinen er ikke særlig varm som tidligere og når bilen kører, skal man op på ca. 2000 omd/m, førend der er varm luft i dyserne.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

John Fauerskov

John Fauerskov
bruger siden
17-01-2006

01-11-2018 kl. 07:08

Findes der nogen derude som ved noget om dette. Har for nylig købt en suzuki grand vitara 2,0 årg 2003 motoren er HDI 16v diesel. Bilen har et webasto 4,2kw oliefyr monteret. Fyret er med den lille ovale betjening som sidder i kabinen. Jeg har haft sådan et fyr i en tidligere bil. Men er stødt på noget som ikke fungere som jeg syntes det skal. Fyret starter og køre helt fint. De 3 indstillinger for start virker også helt fint. Motor bliver varmet op som den skal. MEN der bliver ikke sendt varm luft i kabinen. Har tjekket de 3 sikringer som ikke fejler noget. Har læst mig til man skal sætte blæserhastigheden på max eller trin 2 eller 3. inden man slukker bilen. Men intet af det har nogen virkning på det. Da jeg ikke kan spørge tidligere ejer eller har nogen instruktionsbog til dette. Tænkte jeg om nogen har nogle fejlfindings ideer. Måske noget man kan gøre for at være sikker på at fyret faktisk er sat til at sende strøm til blæseren ! Skal lige nævne at når jeg skifter fra varme til ventilation på den ovale fjernbetjening, så sker der ingenting. Mener at den også skulle kunne " times" til at kunne starte. Symbolet med den lille " propel" er i displayet men starter ikke noget. Men som sagt så starter fyret fint når det er sat til at varme. Nogen der ved hvor problemet kunne være.

René Lund

René Lund
bruger siden
26-07-2011

06-11-2018 kl. 20:22

John, du har oprettet dit indlæg i en gammel tråd? :-)

Dette indlæg blev 06-11-2018 20:23 redigeret af dets forfatter.