Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Problemer med forbrænding

Dan Lynge Hansen

Dan Lynge Hansen
bruger siden
10-04-2019

10-04-2019 kl. 15:28

Jeg har købt mig en Ford Mondeo 2.0 Tdci 130. st.c mak 3, byggeår 2001-2007. Bilen er registreret første gang 11.måned 2007.
jeg har skiftet egr ventilen, da min mekaniker anbefalede dette, men det har ikke løst mit problem.
problemet er at når jeg starter bilen om morgenen hvor motoren er kold, så kører den som den skal, men når motoren bliver driftsvarm, begynder kontrollampen for gløderør at blinke, og ved samme lejlighed bliver mortorlyden mere hul i det, samtidig med at den mister trækkraft, og begynder at "snakke" i ventilerne, er der nogen der ved hvad dette skyldes? jeg vil nødigt købe flere reservedele i blinde, da det jo hurtigt kan blive dyrt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jørn Arnesen

Jørn Arnesen
bruger siden
20-11-2010

10-04-2019 kl. 19:47

Jeg tænker bare; godt jeg ikke ejer en dieselbil mere! Alt det os, motorlamper, regenerering mv.. Var så træt at diesel. Min benzin kører meget mere rent, kultiveret og først og fremmest meget mere billigt og trygt.

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

11-04-2019 kl. 07:39

Jørn Arnesen

bruger siden
20-11-2010

skrev:
Jeg tænker bare; godt jeg ikke ejer en dieselbil mere! Alt det os, motorlamper, regenerering mv.. Var så træt at diesel. Min benzin kører meget mere rent, kultiveret og først og fremmest meget mere billigt og trygt.

Jeg har kørt diesel af forskellige fabrikater siden 2005 og har aldrig haft et eneste problem med dem. De har fået almindelig service - intet andet.

Det handler meget om at vælge bil efter kørselsmønster. Skal jeg køre en kort tur, tager jeg vores benzinbil - og på længere ture nyder jeg dieselbilens store moment, lave omdrejninger og lave forbrug.