Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Peugeot 3008 mister kraft/hakker i 4. gear.

Gitte Keil

Gitte Keil
bruger siden
24-07-2017

24-07-2017 kl. 08:56

Jeg har i Marts '17 købt en Peugeot 3008 diesel. Nu er den imidlertidig begyndt at hakke i gearet. Jeg har kun oplevet det i 4. gear og når den skal have lidt ekstra "gas" - altså ved stigning eller overhalning. I den situation er jeg simpelthen nødt til at "pine" den i 3. Gear eller skifte til 5. gear og så håbe på, bilen ikke går helt i stå. Det sker også kun, når bilen er godt varm og kun periodisk.

Jeg har selvfølgelig kontaktet forhandlerværkstedet ang. problemet, men svaret var :" Er der en lampe der lyser."?? Og "Er problemet konstant."?? Og da jeg kunne svare nej til begge dele, kunne de desværre ikke hjælpe mig.
"Vi kan jo ikke gætte, hvad der er galt med bilen." , var begrundelsen.
(Jeg er sygeplejerske... Tænk, hvis jeg sagde det til en patient.??)

Jeg bruger bilen på job, så det er kun lange ture (160 km. pr. vagt.) Og den har siden marts kørt ca. 11.000 km.
Hmmm... hvad gør jeg. ??
Jeg har absolut intet forhold til en bil, men syntes nu alligevel, at en helt ny bil burde køre mere end 11.000 km. før jeg skal til at bøvle med problemer og værksted. (Hvis de i det hele taget vil tage den på liften.)

#Jegburdehidsemigop

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

24-07-2017 kl. 10:30

ind til forhandleren med den bilen er jo knapt nok 4md gammel
så tag kampen op
og ang dit kørsels mønster er det mange små ture som i alt giver 160km dagligt ??
Fordi hvis du køre 10 ture af 16km hver gang. så et jeg i tvivl om motoren nogensinde vil nå at blive varm nok fordi den

men snak med dem igen fordi jeg vil mene de skal kigge den efter

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

24-07-2017 kl. 11:11