Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Peugeot 3008 mister kraft/hakker i 4. gear.

Gitte Keil

Gitte Keil
bruger siden
24-07-2017

24-07-2017 kl. 08:56

Jeg har i Marts '17 købt en Peugeot 3008 diesel. Nu er den imidlertidig begyndt at hakke i gearet. Jeg har kun oplevet det i 4. gear og når den skal have lidt ekstra "gas" - altså ved stigning eller overhalning. I den situation er jeg simpelthen nødt til at "pine" den i 3. Gear eller skifte til 5. gear og så håbe på, bilen ikke går helt i stå. Det sker også kun, når bilen er godt varm og kun periodisk.

Jeg har selvfølgelig kontaktet forhandlerværkstedet ang. problemet, men svaret var :" Er der en lampe der lyser."?? Og "Er problemet konstant."?? Og da jeg kunne svare nej til begge dele, kunne de desværre ikke hjælpe mig.
"Vi kan jo ikke gætte, hvad der er galt med bilen." , var begrundelsen.
(Jeg er sygeplejerske... Tænk, hvis jeg sagde det til en patient.??)

Jeg bruger bilen på job, så det er kun lange ture (160 km. pr. vagt.) Og den har siden marts kørt ca. 11.000 km.
Hmmm... hvad gør jeg. ??
Jeg har absolut intet forhold til en bil, men syntes nu alligevel, at en helt ny bil burde køre mere end 11.000 km. før jeg skal til at bøvle med problemer og værksted. (Hvis de i det hele taget vil tage den på liften.)

#Jegburdehidsemigop

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

24-07-2017 kl. 10:30

ind til forhandleren med den bilen er jo knapt nok 4md gammel
så tag kampen op
og ang dit kørsels mønster er det mange små ture som i alt giver 160km dagligt ??
Fordi hvis du køre 10 ture af 16km hver gang. så et jeg i tvivl om motoren nogensinde vil nå at blive varm nok fordi den

men snak med dem igen fordi jeg vil mene de skal kigge den efter

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

24-07-2017 kl. 11:11

I modsætning til patienten, kan bilen ikke svare på opklarende spørgsmål, så derfor er det vanskeligt for værkstedet at finde periodiske fejl. Når det er sagt, skal det selvfølgelig ikke afholde dem fra at prøve.

Husk, at kan køre ind til et andet autoriseret Peugeot-værksted, når det er en garantisag (jeg antager, at du har købt den fabriksny?) - det behøver ikke at være hos den forhandler, hvor du har købt bilen. Det kunne jo være, at der var et andet værksted, der var lidt mere serviceminded.

Gitte Keil

Gitte Keil
bruger siden
24-07-2017

26-07-2017 kl. 10:49

Så er bilen tjekket hos en "tekniker" ( hvad det så end er..) på et andet aut. værksted. Det blev jeg ikke meget klogere af, men skal føre log over, hvornår fejlen opstår.
Så mon ikke der er håb.
Tak for hjælpen. :-)

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

26-07-2017 kl. 14:07

Du skriver intet om dit kørselsmønster, og som Esben antyder kan de 160 km pr vagt godt være mange små ture, måske oven i købet meget bykørsel.

En moderne dieselbil skal ud og strække benene, ellers soder de til i EGR-ventilen.
Dette kan til dels afhjælpes ved at påfylde et addetiv (F.eks. Bell-add) hver gang du tanker.
Og ellers må du ud og strække benene på motorvejen en gang i mellem.

Hilsen Lars.

vagner nielsen

vagner nielsen
bruger siden
16-04-2005

05-08-2018 kl. 11:07

Jeg er lidt lun på en brugt 3008 - gad vidst om der er problemer med dsg gearkassen i en 3008 fra årgang 2013 - 2014 eller skal man hellere holde sig til "alm" gear ? jeg er folkepensionist - så jeg har ikke råd til at holde på værksted...
mvh
vagner

Dette indlæg blev 05-08-2018 11:10 redigeret af dets forfatter.

ole edslev

ole edslev
bruger siden
23-03-2008

05-08-2018 kl. 18:35

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.