BilBasen Forum

Abonner på forumtråd

Motorlampen og VSC lampen lyser ToYOTA YARIS 1,4 D 2007

Alexander Jørgensen

Alexander Jørgensen
bruger siden
09-02-2018

09-02-2018 kl. 09:59

Hej,

Min Toyota har i et par uger haft problemer. Det startede med at motoren nogle gange "satte ud" i et sekund ad gangen, når jeg kørte. Så begyndte Motor- og VSC lamperne at lyse, og så fik jeg min storebror til at kigge på det, som tidligere har været mekaniker. Vi kørte fejlfinding på den, og det viste sig at være EGR ventilen, som vi i første forsøg forsøgte at rense, som virkede på testturen, men da jeg skulle hjem, kom problemet tilbage.

Vi valgte derefter at skifte EGR-ventilen, som holdte bilen kørende uden problemer i en uge.

I dag kom lamperne så tilbage, da jeg kørte på arbejde. Den satte meget kort ud, da den holdte i tomgang i morges, imens jeg fjernede frost fra ruderne.

Er der nogen der ved, hvad problemet kan skyldes? Skal have kørt test på den igen i dag, men er ret sikker på, at vi får samme fejlkode (Kan desværre ikke huske fejlkoden)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Alexander Jørgensen

Alexander Jørgensen
bruger siden
09-02-2018

09-02-2018 kl. 10:08

Måske det er værd at nævne, at da det skete i dag, tabte den en smule kraft, den ville fint op på 120, men derefter stod det lidt stille.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

09-02-2018 kl. 18:17

Har i undersøgt brændstoffilteret, det kan ofte være problemet.

Hilsen Lars

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

10-02-2018 kl. 09:54

For de første skal du droppe at lade bilen stå i tomgang mens du ryder ruder. Det er ulovligt i de fleste politikredse i landet, og det skader bilen, da motoren bliver (for) langsomt varm, hvilket slider. Samtidig er det med til at sode den unødigt til.

Defekt/tilstoppet partikelfilter kunne være en mulighed. En fyldt luftfilter en anden mulighed.

jan hove

jan hove
bruger siden
13-03-2011

20-02-2018 kl. 12:27

Hva for en motorolie bruger i en Toyota Yaris 1,4D. 90Hk fra 2007 uden partikelfilter km 189000km.
Hvis man søger rundt om hvor de sælger olie er det lige fra W0/30 til W10/40.
Jeg mener selv en W 5/30 fuldsyntetisk eller semisyntetisk er god til den slags motorer.Eller hvad mener i om det.