Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Kia Picanto 2004 vil ikke starte optimalt

Sille Finck

Sille Finck
bruger siden
05-05-2019

06-05-2019 kl. 00:07

Hej.

Jeg har en Kia Picanto 1,1 EX fra 2004 som jeg har snart i et halvt år, men den begyndte så her i fredags at opføre sig underligt og det vil sige at den ikke ville starte og være kom med en summen og et enkelt klik og viste alle advarselslamperne for en kort stund, men fik den startet og så virkede hverken blæser, elruder eller nær- og fjernlyset ikke, dog efter kort tid gjorde det.
Men da jeg senere prøvede at starte den, ville den slet ikke samarbejde, så det eneste den ville starte var hvis man skubbede den igang.

Der er blevet skiftet batteri i den i går (lørdag, d. 6/4-19), hvor den så har stået natten over, og så virkede den, men så her til aften virkede den enkelt gang, men derefter lavede den samme nummer.

Hvad kunne årsagen være til dette problem?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

06-05-2019 kl. 00:28

15 år gammel micro bil send den på værksted
da det lader til at der er noget som dræner dens batteri og ud fra hvad fu siger kan vi alle gætte i time vis få den fejl søgt

PS i lørdags var det den 4/5 19

Dette indlæg blev 06-05-2019 00:38 redigeret af dets forfatter.

Sille Finck

Sille Finck
bruger siden
05-05-2019

06-05-2019 kl. 12:06

Beklager med datoen, det var en tastefejl.

Jah, så må jeg finde ud af hvad jeg gør ved det.

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

07-05-2019 kl. 15:26

Det kan være en defekt generator, der ikke lader batteriet tilstrækkeligt eller "noget" der dræner den for strøm. Check at der ikke er lys i bagagerum, handskerum, kabine, og at der ikke er en radio eller andet, der kører.

A R

A R
bruger siden
01-01-2014

08-05-2019 kl. 09:55

Ja, enten bliver batteriet afladet i en fart, eller også er der en dårlig stelforbindelse et sted, eller også kan det være noget halløj i bilens tændingslås (hvor der er dårlig forbindelse i tændingslåsens "ON" stilling. Der er sikkert flere muligheder, men find en mekaniker, der kan fejlsøge systematisk på din bil. Det burde ikke koste en formue at finde årsagn :-)