Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Insignia..Pludselig overophedning / skraldende/ujævn motor

Glen Glen

Glen Glen
bruger siden
17-07-2018

23-07-2018 kl. 21:58

hjæææælp 😫😫
Jeg har en Opel Insignia 2,0 cdi fra 2009.
De sidste par dage, efter jeg har slukket billen har jeg hørt en brummende lyd. For mig lød det som en lille el-motor der havde svært ved at lukke. Jeg troede det var motoren til lygterne, da havde svært ved at gå i “hvile position”. Den fejl er nok kommet efter jeg har hevet en masse sikringer ind og ud et par dage tidlige i forbindelse med et andet job.
nå MEN: Nu i dag, går jeg ind og handler og lader motoren kører.. Da jeg kommer ud lige efter, er motoren slukket og “Motor overophedning“ står skrevet i instrumentbrættet. Pillen står på 130 grader. Hvis jeg tager nøglen ud et par minnutter står den på 90grader, men flyver direkte op på 130 når jeg starter bilen.. (ikke langsom stigende). Motoren hakker og pruster, og intet kraft når jeg trykke på pedalen.. Motoren virker ikke varm, og jeg tvivler lidt på om temperature-pilen er ret. Derudover synes jeg at kunne høre en svag pibe-lyd fra en boks i motorrummet :/ Nogle der har en ide ???? jeg er SLET ikke sikker på at det med brummen og sikkringerne forleden, har. noget med fejlen i dag at gøre.. på forhånd tak for svar.

Glen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg